Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tips til vin! Helst rødvin!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-12, 21:47   #1
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Tips til vin! Helst rødvin!

Hei ! Eg e inne i en god periode no.. har gått ned fra 84,5 til 79,4 sida 1 januar så vil ikkje ødelegge alt kommende lørdag då eg skal ut å feire bursdag til systa mi! Vi skal drikke heile gjengen så spørsmålet e ; ka vin e den med minst karbohydrat i??? Og eg e ikkje så gla i sånn garvesyre forresten! takker for tips!!!

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:10   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Du finner noen tips i denne tråden og ellers finnes det minst en vin- tråd til her inne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 22:31   #3
jannesnuppa
Seniormedlem
 
jannesnuppa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 556
jannesnuppa er ny på veien

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Valpolicella superior er en nydelig rødvin Tror det er 0,1 gram sukker i den.. Trulli hvitvin er også kjempegod, Begge kan nytes uten mat..

__________________
Min journal
jannesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:30   #4
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av jannesnuppa, her.

Valpolicella superior er en nydelig rødvin Tror det er 0,1 gram sukker i den.. Trulli hvitvin er også kjempegod, Begge kan nytes uten mat..

Valpolicellaen er faktisk ikke bare god den er helt rå! Må oppleves.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 00:49   #5
Smelia
Medlem
 
Smelia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
Innlegg: 74
Smelia er på en erverdig vei

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

takker for suuuupre tips! Polet next

Smelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:10   #6
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av Smelia, her.

takker for suuuupre tips! Polet next

Bare husk at den superioren koster rundt 300 pr flaske da...Sånn at du er advart liksom...du får billige italienske norditalienske viner ned mot 180-200 men noe umder det da kan du la vær. Italienske viner er bedre jo dyrere de er. Rart for det er ikke sånn i andre land nødvendigvis.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 01:49   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Valpolicellaen er faktisk ikke bare god den er helt rå! Må oppleves.

Alldeles enig!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 03:31   #8
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Jacob's Creek er ganske rimelig, den er god og har lite karber.
Komme ikke inn på polets sider nå, så jeg kan ikke si det helt nøyaktig, men tror den har ca 1 karb flaska.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 11:10   #9
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Jacob's Creek er ganske rimelig, den er god og har lite karber.
Komme ikke inn på polets sider nå, så jeg kan ikke si det helt nøyaktig, men tror den har ca 1 karb flaska.

Jo men Jacobs da...er ikke vin det.... saft med smak imho

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 12:31   #10
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Tips til vin! helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jo men Jacobs da...er ikke vin det.... saft med smak imho

Helt enig. Det kan gosdt være det ok australske røde der ute, men jeg har ikke drukket en enda. Synes mye av det samme gjelder amerikanske.

http://www.youtube.com/watch?v=aAZfeZgD44U

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:17   #11
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Tips til vin! Helst rødvin!

Jeg stusser litt på alt for bastante utsagn om sukkerinnholdet i vin. Som tidligere ansatt på vinmonopolet (leeeenge siden) mener jeg å huske at viner varierte relativt mye innbyrdes avhengig av året den var produsert i. Med andre ord: Hvis man ikke kjøper årgangsvin, har man ingen sikkerhet for at vin av samme merke har samme sukkerinnhold. Fylde og smak mm er litt mer ensartet da det også i stor grad påvirkes av jordsmonnet druene er dyrket i. Heng meg gjerne på dette - jeg lar meg påvirke dersom noen har gode motargumenter!

Jeg har i det siste kjøpt et par 3-litere av Merlot-vinen Yvon Mau (fransk): Denne var overraskende god (jeg liker litt fyldige viner) og billig! Men vinmonopolet oppgir at sukkerinnholdet er ukjent.

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:49   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til vin! Helst rødvin!

Hvis du finner en god vin med BÅDE lite karber og lite alkohol får du den beste miksen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 13:52   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tips til vin! Helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av AntoniaM, her.

Jeg stusser litt på alt for bastante utsagn om sukkerinnholdet i vin. Som tidligere ansatt på vinmonopolet (leeeenge siden) mener jeg å huske at viner varierte relativt mye innbyrdes avhengig av året den var produsert i. Med andre ord: Hvis man ikke kjøper årgangsvin, har man ingen sikkerhet for at vin av samme merke har samme sukkerinnhold. Fylde og smak mm er litt mer ensartet da det også i stor grad påvirkes av jordsmonnet druene er dyrket i. Heng meg gjerne på dette - jeg lar meg påvirke dersom noen har gode motargumenter!

Jeg har i det siste kjøpt et par 3-litere av Merlot-vinen Yvon Mau (fransk): Denne var overraskende god (jeg liker litt fyldige viner) og billig! Men vinmonopolet oppgir at sukkerinnholdet er ukjent.

Enig, den er veldig god og varianten på flaske har 1 g karber pr liter vin.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 14:12   #14
AntoniaM
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 110
AntoniaM er ny på veien

Sv: Tips til vin! Helst rødvin!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Enig, den er veldig god og varianten på flaske har 1 g karber pr liter vin.

Da sater jeg på at 3-literen ikke er av de verste, heller - og nyter min vin med glede og uten dårlig samvittighet (som jeg forøvrig ikke er så mye plaget av uansett - når det gjelder mat og drikke, ihvertfall)

AntoniaM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helst ikke sukrin Marihønen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 06-06-11 21:18
Jobbfest i morgen, tips til en god rødvin? marjusen Ketolysekuren 6 01-10-10 19:03
Noen tips om rødvin ? Nenne Spørsmål og svar 2 04-06-07 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no