Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-08, 16:48   #1
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)

...man ikke kan spise nøtter på induksjon?
Er bare nysgjerrig ,jeg altså. Men man skulle jo tro at det var greit så lenge man er innenfor 20 karber om dagen.
Hilsen Matitt som er i spørre- hjørnet i dag

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 17:14   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vet HVORFOR

Nøtter er kjent som en party stopper. Dvs. mange opplever at vekttapet stopper opp når man spiser nøtter. Atkins fant ut at dette var et gjentagende problem hos mange av hans pasienter. Faktisk gikk dette igjen hos så mange at Atkins fant ut at det var best å kutte ut nøtter helt de første 14dagene - så lenge som en induksjonsperiode egentlig skal vare.

Etter Induksjon går man over på vedvarende. Der er det en "stige" hvor matvarer legges til uke for uke. Denne er basert på hvilken innvirkning matvarene har på kroppen kombinert med hvor mange karber de har.

Jeg kan ikke spise nøtter om jeg vil ta av...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 07:10   #3
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)

Takk for svar! Men det jeg EGENTLIG lurte på, var HVORFOR vekttapet stopper opp når man spiser nøtter....! (Det var nok dårlig formulert av meg) Men dette er det kanskje ikke noe svar på? Høres ikke ut om om Atkins selv heller visste det

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 09:26   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)

Det har nok med kroppskjemi å gjøre.
På samme måte som andre ting man gjør/spiser virker inn på kroppen.

Teorien er at nøtter inneholder allergener, og at det i en ketosetilstand virker som om kroppen reagerer mer allergener og andre ting enn når man ikke er i ketose.

Dvs. intoleranser man har kommer sterkere frem på en måte. Dårlig forklart men.... Iallefall er det slik at om man følger med så vil man merker hva kroppen reagerer/ikke reagerer på. Det er altså ikke snakk om allergier, men intoleranser. En del matvarer kan være årsaken til at man er overvektig i første omgang - uavhengig av hva næringsinnholdet er. Disse bør en unngå.

Mine intoleranser er nøtter, melkeprodukter (untatt syrnede) og sukkeralkoholer (de fleste typer) og alkohol. Jeg kan glemme vekttap om jeg spiser/drikker slike og i de fleste tilfeller får jeg også vondt i magen. Magen min liker heller ikke rotgrønnsaker. Dette må jeg alltid ta hensyn til uansett om jeg skal ta av eller ei.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-08, 10:22   #5
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)

Tusen takk for flott svar, du er flink du, Nille!

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg forstår ikke hvorfor det er FY å spise de tillate søtningsstoffene? Tette80 Ketolysekuren 11 25-04-07 23:31
Noen annen grunn til at vi ikke skal spise så mye frukt enn Anneliii Spørsmål og svar 40 10-04-07 23:43
Hvorfor kan jeg ikke spise gele?? shady Lavkarbo generelt 11 22-09-06 08:38
Hvorfor ikke cc under induksjon? Heidisen Lavkarbo generelt 2 21-10-05 14:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no