Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Salaten på kantina

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-07, 18:03   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Salaten på kantina

På kantina selger de en salat jeg vil ha deres mening om.

Det er en dyptallerken med mest isbergsalat eller kinakål. Litt mais, men ikke mye, kansje 1 ss. Litt tomat og agurk. Bare et par skiver mest til pynt. Revet hvitost og skinkestrimler. Vanskelig å anslå mengden, men mer enn maisen ihvertfall. Kansje 2-3 ss av hver.

Hvor mye "ødelegger" 1 ss mais? Kan jeg spise mesteparten av karbohydratene i et måltid? Det er dagsinntaket som teller, ikke sant. Utrolig deilig å kjøpe mat og ikke måtte ta med.

Jeg skal spørre etter kh i dressingene. Det er en hvit og en rosa å velge imellom. Den rosa er jeg 99% sikker på en vanlig thousand island. Hvor mange gram regnes en ss som?

Jeg kutter ut brødet naturligvis.


Sist redigert av mam : 12-04-07 kl 18:25.
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 19:56   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Salaten på kantina

Kanskje det er mulig for de å lage en til deg uten maisen i? Si du er alergisk eller noe sånn
Der jeg jobba før var de skikkelig flinke til å skaffe alternativer for alergikere.
og kjøp et ferdigkokt egg hvis de har det og hiv oppi for mer proteiner og variasjon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 20:07   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Salaten på kantina

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kanskje det er mulig for de å lage en til deg uten maisen i? Si du er alergisk eller noe sånn
Der jeg jobba før var de skikkelig flinke til å skaffe alternativer for alergikere.
og kjøp et ferdigkokt egg hvis de har det og hiv oppi for mer proteiner og variasjon.

enig med carisma!
ta med kjøtt eller noe, og sleng den oppi ?

Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:06   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Salaten på kantina

Kan jeg regne en stor ss med dressing som 20 gram? Eller mer/mindre?

Jeg var og snakket med sjefen på kantina, og fikk se på boksene med dressing. De hadde en rømmedressing med urter som bare har 4,7 g karbo pr 100 g. Det var bare halvparten av den andre "hvite" dressingen. Thousand Island styrer jeg unna, den vet jeg uansett er for søt.

Får spesialsalat med egg, skinke, ost og peanøtter! Ingen mais, og fint lite tomat. Jeg betaler ikke mer, for jeg spiser jo ikke brød. De slenger oppi mere ost og skinke og nøtter som erstatning for brødet.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:12   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Salaten på kantina

Så bra at du har fått ordnet deg en avtale med kantina!

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:19   #6
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Salaten på kantina

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Får spesialsalat med egg, skinke, ost og peanøtter! Ingen mais, og fint lite tomat. Jeg betaler ikke mer, for jeg spiser jo ikke brød. De slenger oppi mere ost og skinke og nøtter som erstatning for brødet.

Så flott at de ordnet opp for deg. Herlig å kunne spise i kantina uten å måtte stresse så mye i forhold til kollegaene rundt seg!

Ellers tror jeg du er ganske nær når du sier at en stor spiseskje med dressing er ca. 20 gram, men det kan andre har testet litt nøyere enn meg
Lykke til videre!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Dressing til salaten? cathrine Lavkarbo generelt 4 21-01-07 22:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no