Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-13, 16:35   #19801
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Syrenøytraliserende: ja - det er sterkt basisk. Jeg vil tro at det da kan lindre magesyreangrep, men jeg vet egentlig ikke så mye om det, men det skader ikke å prøve med ei teskjed natron utrørt i vann. Jeg ser at du har fått andre gode råd, så det kommer vel an på om du synes det er verdt å prøve for prisens skyld eller noe.

Jeg har jo faktisk natron i skapet så jeg nå! Har ikke hatt noen anfall siden før helga nå, men hvem vet når jeg nærmer meg de to siste eksamenene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-05-13, 17:24   #19802
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

smgj: har kjøpt omega3 som du anbefalte nuh! og de hadde to for en-tilbud (enda bra, fikk nesten infarkt av prisen )

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-05-13, 19:25   #19803
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Dere som har vaskehjelp, hva betaler dere? Pr time eller pr gang?
Har et hus hvor ca 150m2 skal vaskes annenhver uke, og lurer veldig på hva jeg bør godta.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-05-13, 00:52   #19804
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som har vaskehjelp, hva betaler dere? Pr time eller pr gang?
Har et hus hvor ca 150m2 skal vaskes annenhver uke, og lurer veldig på hva jeg bør godta.

Som jeg vet betales pr time, eller hvordan dere avtaler ca. timer pr gang

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 13-05-13, 01:52   #19805
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har en veninne som vasker i private hjem.
Der er det skrevet kontrakt om hva som skal vaskes (forutsatt at det er ryddig) og hvor lang tid som regnes på jobben. Begge parter har skrevet under på kontrakten og så får hun betalt for de avtalte timene, enten hun bruker dem eller mindre, så lenge alt er gjort som det står i avtalen.
Jeg har tidligere vasket bolig som er blitt brukt av arbeidere (pendlere) og også der har det blitt satt opp en timeramme som jeg fikk betalt for. Brukte jeg en halvtime mer eller en halvtime mindre, så var lønnen likevel lik.

Har hørt om enkelte steder der huseier vil betale pr. time og står omtrent med stoppeklokke. Slike steder er det vanskelig og få en fast renholder, med mindre timelønnen er vesentlig høyere enn andre steder.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 13-05-13, 16:57   #19806
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Prøver å få orden i nynorsken min til eksamen, men en ting som er utfordrende er substantiv. Jeg kan bøyningssystemene, men er ofte usikker på hva som er hvilket kjønn. Er kjønnene identiske i bokmål og nynorsk? Altså at "en bil" og "ei jente" også er "ein bil" og "ei jente" i nynorsk? (Dette er bare eksempler, altså. Jeg vet jo at det i disse er korrekt. )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-05-13, 17:28   #19807
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Prøver å få orden i nynorsken min til eksamen, men en ting som er utfordrende er substantiv. Jeg kan bøyningssystemene, men er ofte usikker på hva som er hvilket kjønn. Er kjønnene identiske i bokmål og nynorsk? Altså at "en bil" og "ei jente" også er "ein bil" og "ei jente" i nynorsk? (Dette er bare eksempler, altså. Jeg vet jo at det i disse er korrekt. )

Ikke alltid. Du har jo f.eks en kurv-ei korg. Men det fungerer som regel å tenke hva du ville sagt på dialekt, de fleste dialekter er nærmere nynorsk enn bokmål.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-05-13, 17:38   #19808
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ikke alltid. Du har jo f.eks en kurv-ei korg. Men det fungerer som regel å tenke hva du ville sagt på dialekt, de fleste dialekter er nærmere nynorsk enn bokmål.

Lurt! Min dialekt har jo også det til felles å si "han" og "hun" om ting. F.eks. om klokka: "ho er snart seks".

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-05-13, 21:47   #19809
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vil bare si tusen takk for alle gode tips før eksamen
Den gikk strålende, det blei en 4!

You are awesome!

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 14-05-13, 08:57   #19810
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilket organ er det kattene ikke spiser på musene? Ser veldig ofte et organ ligge igjen etter at resten av musa er spist.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 14-05-13, 09:06   #19811
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvilket organ er det kattene ikke spiser på musene? Ser veldig ofte et organ ligge igjen etter at resten av musa er spist.

Tror det er galleblæra katta ikke spiser.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 14-05-13, 14:17   #19812
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det vanlig å bli sulten av pepsi max? La aldri merke til det tidligere da jeg drakk det daglig. Nå har jeg kutta drastisk ned på det lenge og bruker bare ta meg et glass eller to til lørdagstacoen. Men i går og i dag har jeg drukket en halvliter, og jeg er altså så skrubbsulten som jeg ikke har vært på lenge

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 14-05-13, 14:36   #19813
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det vanlig å bli sulten av pepsi max? La aldri merke til det tidligere da jeg drakk det daglig. Nå har jeg kutta drastisk ned på det lenge og bruker bare ta meg et glass eller to til lørdagstacoen. Men i går og i dag har jeg drukket en halvliter, og jeg er altså så skrubbsulten som jeg ikke har vært på lenge

Jeg blir i hvert fall sulten av disse lettbrusene. Nå tåler jeg verken søtstoffene de inneholder eller kullsyre lenger, så jeg må pent holde meg unna, men husker den sultfølelsen fra tidligere da jeg drakk det av og til.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 14-05-13, 14:45   #19814
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kan ikke si jeg blir mer sulten av det. og jeg drikker hver dag. igår spiste jeg ett måltid, var ikke skrubbsulten, ei heller var måltidet kjempedigert. tror nok det kan være individuelt hvordan man reagerer.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 14-05-13, 15:06   #19815
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det vanlig å bli sulten av pepsi max? La aldri merke til det tidligere da jeg drakk det daglig. Nå har jeg kutta drastisk ned på det lenge og bruker bare ta meg et glass eller to til lørdagstacoen. Men i går og i dag har jeg drukket en halvliter, og jeg er altså så skrubbsulten som jeg ikke har vært på lenge

En del kunstige søtningsstoffer trigger matlysten, det er vel vitenskapelig dokumentert? Jeg gjetter på at da kroppen din var vant til det så virket det ikke på samme måten som nå når du bare drikker det en sjelden gang.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-05-13, 15:12   #19816
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

En del kunstige søtningsstoffer trigger matlysten, det er vel vitenskapelig dokumentert? Jeg gjetter på at da kroppen din var vant til det så virket det ikke på samme måten som nå når du bare drikker det en sjelden gang.

At det kan trigge søtsuget er jo velkjent, men jeg har ikke hørt så mye om at det trigger sulten. Jeg har overhodet ikke lyst på søtt nå, bare en feit, blodig biff med bernaise Jaja, no more jobb-pepsi-max for me. Detta er jo bare plagsomt (og dessuten blir jeg så vindfull )

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 14-05-13, 17:37   #19817
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

At det kan trigge søtsuget er jo velkjent, men jeg har ikke hørt så mye om at det trigger sulten. Jeg har overhodet ikke lyst på søtt nå, bare en feit, blodig biff med bernaise Jaja, no more jobb-pepsi-max for me. Detta er jo bare plagsomt (og dessuten blir jeg så vindfull )

Det trigger sulten hos meg, ingen tvil OG søtsyke. Cola light gjør det også i noe mindre grad, mens cola zero eller grans og first price sine lettcolavarinter overhodet ikke gjør meg mer sulten, snarere tvert imot. Men det er meg-Det er nok store variasjoner her

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline
Gammel 14-05-13, 18:14   #19818
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man bli sånn bare litt lav på B-12, at det hjelper å spise litt mer rødt kjøtt?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 15-05-13, 08:39   #19819
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Tror det er galleblæra katta ikke spiser.

Takk, det kan se ut som at det var riktig. Jeg prøvde å google, men klarte ikke å finne noe svar.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Er det vanlig å bli sulten av pepsi max? La aldri merke til det tidligere da jeg drakk det daglig. Nå har jeg kutta drastisk ned på det lenge og bruker bare ta meg et glass eller to til lørdagstacoen. Men i går og i dag har jeg drukket en halvliter, og jeg er altså så skrubbsulten som jeg ikke har vært på lenge

Jeg blir sulten av sukkerfri cola. Men ikke av fun light eller 7up free for eksempel.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 15-05-13, 11:38   #19820
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kan man bli sånn bare litt lav på B-12, at det hjelper å spise litt mer rødt kjøtt?

Jupp. Men jeg vil anbefale å sjekke det igjen etter en stund for å verifisere at man får det opp dersom man er lav-ish på det. En del har symptomer allerede ved "under midten av referanseområdet", andre ikke, så dette må man se an på individuell basis.

http://www.healthaliciousness.com/ar...itamin-B12.php
Heldigvis er det masse god mat med b12.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 15-05-13, 12:56   #19821
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med rød hårfarge. Begynte å farge det for ca 2mnd siden og fargen vasker seg sååå utrolig fort ut. Vet at det generelt er problemet med rødt, men kanskje noen er litt mer holdbare enn andre. Har brukt syoss til nå, den intenst røde for jeg vil ha det RØDT!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 15-05-13, 13:10   #19822
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av milena, her.

Noen som har erfaring med rød hårfarge. Begynte å farge det for ca 2mnd siden og fargen vasker seg sååå utrolig fort ut. Vet at det generelt er problemet med rødt, men kanskje noen er litt mer holdbare enn andre. Har brukt syoss til nå, den intenst røde for jeg vil ha det RØDT!

Har prøvd mange forskjellige merker, men synes jevnt over at rødfarge forsvinner fort uansett. Den jeg har best erfaring med er den jeg får hos frisøren, enten han setter den i eller jeg kjøper med meg en "gjør-det-selv" fra han. Husker ikke merket, men lurer på om det er Goldwell (selges bare i salonger, såvidt jeg har forstått) og den koster 169,- så det er ingen upris på den. Er også nøye med hvilke produkter jeg bruker for å bevare fargen lengst mulig og vasker ikke håret hver dag.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-05-13, 13:38   #19823
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

dersom jeg vil beholde den intense rødfargen i håret mitt må jeg farge det hver fjortende dag ca. det gidder jeg ikke, så bruker en fargebalsam fra kleral (?) mellom fargingene når jeg ser det begynner å falme.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-05-13, 13:52   #19824
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har prøvd mange forskjellige merker, men synes jevnt over at rødfarge forsvinner fort uansett. Den jeg har best erfaring med er den jeg får hos frisøren, enten han setter den i eller jeg kjøper med meg en "gjør-det-selv" fra han. Husker ikke merket, men lurer på om det er Goldwell (selges bare i salonger, såvidt jeg har forstått) og den koster 169,- så det er ingen upris på den. Er også nøye med hvilke produkter jeg bruker for å bevare fargen lengst mulig og vasker ikke håret hver dag.

Tusen takk! Har skrevet til Goldwell for å få vite hvilken butikk som er nærmest meg.

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

dersom jeg vil beholde den intense rødfargen i håret mitt må jeg farge det hver fjortende dag ca. det gidder jeg ikke, så bruker en fargebalsam fra kleral (?) mellom fargingene når jeg ser det begynner å falme.

Klarer ikke å finne merket kleral... Men, skal lete litt til!

Tak for tips begge to!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 15-05-13, 14:37   #19825
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har heller ikke funnet den på nett! jeg kjøper den hos frisøren min - stars and bangs i trondheim

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no