Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-13, 18:42   #19851
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Ta på en stor kladd med pyriseptsalve og plaster/plast mens han sover.
I morgen tidlig får du sambo til å tviholde på han mens du tar en neglefil el og retter ut/bøyer ut neglen mens den enda er myk etter salven! La det så være resten av dagen, men pass på at det ikke blir skittent.
Neste natt gjentar du stuntet med salve og plaster!
Gjenta ved behov!
Bør få has på problemet!

Så må du lære å klippe de myke barneneglene riktig, evnt sjekke om skoene hans er store nok!

Neglene klippes riktig, men nå hadde den ene enden knekt Skal kjøre på med salve og plaster etter han har sovnet. Tror nok ikke at jeg klarer å få gjort så mye med neglen på et par dager, da jeg er alene med ham i helgen, men kan jo prøve is- og tegnefilmtrikset igjen og se hva jeg får til Det er godt med plass i skoene SÅ ikke noe vasking med såpevann da?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 18-05-13, 19:34   #19852
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke nødvendig med såpevann på disse myke barneføttene!
Ikke noe mer enn et vanlig bad i hvert fall!

Snuppas negler klippes etter alle kunstens regler, men selv om min venninne fotpleieren gjør det, ender det ofte med inngrodd og betent negl på en eller annen tå! Hun har bare sånne negler, liksom. Og nå er hun 14 år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 18-05-13, 20:12   #19853
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har sånne stortånegler selv. Må drive og løfte dem for at de ikke skal gro inn. Herk ass!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 19-05-13, 12:39   #19854
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Arg! Oppdaget nettopp at jeg må ha sølt en liten skvett rødvin på vesten og bringekluten på hardangerbunaden min 17. mai! Hva gjør jeg nå? Må jeg levere den på rens, eller kan jeg fikse dette selv?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-05-13, 19:59   #19855
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Arg! Oppdaget nettopp at jeg må ha sølt en liten skvett rødvin på vesten og bringekluten på hardangerbunaden min 17. mai! Hva gjør jeg nå? Må jeg levere den på rens, eller kan jeg fikse dette selv?

Du kan prøve å presse den med zalo i filla du presser med. Funker på uvestemmelige flekker på ulljakker o.l hvertfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-05-13, 20:22   #19856
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Filla jeg presser med? Er det noe slags vasketerm jeg ikke forstår?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-05-13, 20:29   #19857
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Filla jeg presser med? Er det noe slags vasketerm jeg ikke forstår?

Når du damper klær bruker du vel en klut over de klærne du damper? Regner den er den filla Carisma snakker om.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 19-05-13, 20:30   #19858
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eller håndkleet eller hva du vil bruke. Altså det med våte man legger mellom mellom strykejernet og tøyet når man presser bukser eller ullklær f.eks
Hvis du tar zalo på det i tillegg til vann tar det flekker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-05-13, 20:31   #19859
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Når du damper klær bruker du vel en klut over de klærne du damper? Regner den er den filla Carisma snakker om.

Det heter å presse heromkring dampe er sikkert det vanlige andre plasser.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-05-13, 20:47   #19860
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å, ja. Jeg presser aldri klær.
Men tror jeg skjønte hva du mente! Da skal jeg prøve det! Takk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-05-13, 22:44   #19861
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, ja. Jeg presser aldri klær.
Men tror jeg skjønte hva du mente! Da skal jeg prøve det! Takk.

Om det er noen trøst - det gjør aldri jeg heller. Har dessuten dampjern (det har vel alle i dag?) og det duger i lange baner til den strykingen jeg foretar. Press i bukser har jeg i alle fall ikke, det er ikke helt min stil...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 19-05-13, 22:48   #19862
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, ja. Jeg presser aldri klær.
Men tror jeg skjønte hva du mente! Da skal jeg prøve det! Takk.

Jeg trodde man måtte presse strikkeplagg, og tenkte at siden du stikker endel kunne du triksene

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-05-13, 01:44   #19863
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Om det er noen trøst - det gjør aldri jeg heller. Har dessuten dampjern (det har vel alle i dag?) og det duger i lange baner til den strykingen jeg foretar. Press i bukser har jeg i alle fall ikke, det er ikke helt min stil...

Jeg har dampjern jeg også, men bruker likavel en fuktig klut imellom når jeg skal stryke noe fint. Bare for å være 100% sikker på at det ikke blir merker eller at det skulle komme avleiringer fra strykejernet på stoffet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 20-05-13, 07:07   #19864
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har dampjern, men jeg bruker alikevel presseklede i mellom jern og klær...klær hvor varmen skal dempes litt ekstra, men alikevl få litt fukt på stoffet, som feks strikkagensere og dressbukser(som ikke skal bli blanke i stoffet). I tillegg er du litt tryggere når du fks stryker bunadsskjorter med broderier.. Ikke jernet rett på.

Prøv med litt zalovann på kluten for å fjerne flekken. Gni forsiktig .
Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-05-13, 09:22   #19865
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg har dampjern, men jeg bruker alikevel presseklede i mellom jern og klær...klær hvor varmen skal dempes litt ekstra, men alikevl få litt fukt på stoffet, som feks strikkagensere og dressbukser(som ikke skal bli blanke i stoffet). I tillegg er du litt tryggere når du fks stryker bunadsskjorter med broderier.. Ikke jernet rett på.

Prøv med litt zalovann på kluten for å fjerne flekken. Gni forsiktig .
Lykke til!

Eller ta litt Club Soda på kluten, ikke gni bare dytte kluten mot stoffet mange ganger. Ta en ren fuktig klut etterpå (soda er enklere å bli kvitt en zalo) og tørk forsiktig flekken, evt damp som beskrevet av Carisma helt til slutt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-05-13, 09:54   #19866
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Eller ta litt Club Soda på kluten, ikke gni bare dytte kluten mot stoffet mange ganger. Ta en ren fuktig klut etterpå (soda er enklere å bli kvitt en zalo) og tørk forsiktig flekken, evt damp som beskrevet av Carisma helt til slutt.

Enig i at du bare skal dytte!! Og legg en rein og tørr klut under stoffet med flekken også. Da går det våte rett igjennom og suges inn i den tørre kluten. Ble dette klossete forklart? Lykke til i hvert fall!

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 20-05-13, 11:52   #19867
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trodde man måtte presse strikkeplagg, og tenkte at siden du stikker endel kunne du triksene

Ja, så klart! Dét gjør jeg jo. Tenkte ikke så langt. Har ikke dampstrykejern, forsåvidt, så når jeg presser strikkeplagg bruker jeg fuktig oppvridd kopphåndkle. Men funker det med Sunlight?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-05-13, 13:00   #19868
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Rødvinsflekker er frukt og jeg hadde prøvd 7% eddik for å løse opp fruktfargen. OG helst før sterk varmebehandling.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-05-13, 15:15   #19869
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, så klart! Dét gjør jeg jo. Tenkte ikke så langt. Har ikke dampstrykejern, forsåvidt, så når jeg presser strikkeplagg bruker jeg fuktig oppvridd kopphåndkle. Men funker det med Sunlight?

Ja, det bruker jeg også. Har presset både med dampjern og gammeldags jern, funker like greit begge deler.
Vil tro sunlight og zalo er ca det samme. Det var mer at oppvaskesåpe er mer effektiv enn klesvask-såpe på endel ting, derfor bruker jeg det når jeg skal ta vanskelige flekker på ting som ikke kan/bør i maskinen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-05-13, 17:02   #19870
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Får man kjøpt noe alkoholholdig og lavkarbo i butikken, nå om dagen? Som ikke er øl.

Jeg svarer selv om det er for sent og du ikke trengte dette lenger.

Det er flere typer cider fra Grevens med er merket med lite, men ikke alle har lite karbohydrater. Eple, pære, skogsbær, jordbær og blåbær. Jordbæren har jeg ikke sett på lenge, så kanskje de har sluttet med den? To eller tre av disse har under 1 gram. Jeg husker aldri hvilke, så du får bare ta en titt på boksene i butikken.

Somersby har en light eplecider.

Smirnoff Ice har kommet med en sukkerfri versjon.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-05-13, 17:33   #19871
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Gjelder næringsinnholdet på en boks hermetiske grønnsaker vanligvis for kun grønnsakene eller grønnsakene+vannet?

Jeg mener, jeg har en boks der det står 3,5g kh per 100g, boksen er på 425g, hvorav 225g er grønsaker. Regner med da på 425g eller 225g?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-05-13, 18:48   #19872
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hva Gud tenkte da "han" skapte skvallerkålen!!!

__________________
akas journal
akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 20-05-13, 19:15   #19873
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Rødvinsflekker er frukt og jeg hadde prøvd 7% eddik for å løse opp fruktfargen. OG helst før sterk varmebehandling.

Hmm, jeg har ikke edikk, tror jeg. Nå skal jeg uansett ikke varmebehandle den sterkt, jeg vet ikke om de er tilrådd på ull, altså.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det bruker jeg også. Har presset både med dampjern og gammeldags jern, funker like greit begge deler.
Vil tro sunlight og zalo er ca det samme. Det var mer at oppvaskesåpe er mer effektiv enn klesvask-såpe på endel ting, derfor bruker jeg det når jeg skal ta vanskelige flekker på ting som ikke kan/bør i maskinen.

Ok, jeg prøver! Takk igjen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-05-13, 19:38   #19874
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Jeg lurer på hva Gud tenkte da "han" skapte skvallerkålen!!!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-05-13, 20:18   #19875
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Jeg lurer på hva Gud tenkte da "han" skapte skvallerkålen!!!

Ja, finner du ut av det så fortell meg!
Kanskje koke suppe?
Og hvorfor må den liksom være så tidlig at den tar all plass?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no