Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-10, 09:43   #1
sunnereliv
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 132
sunnereliv er på en erverdig vei

Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Middagsrester? Salat?

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 09:46   #2
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Egg og bacon
Middagsresten og salat også, ja!

I dag har jeg spist egg og bacon med litt salat og mye guacamole

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:31   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Hva er middag og hva er frokost?
Jeg spiser i grunn det samme til alle måltider, varmt og kladt om hverandre.

I dag er frokosten egg og kokt skinke. Jeg la en bit skinke i smurt muffinsform, 6 skinkebiter, pisket 4 egg med salt og pepper, helte oppi skinka og la en osteterning i hver. En variant av egg i skinkefrakk. 3 slike, en god bit brie, 5cm agurk og l litt paprika ble min frokost i dag.

Andre dager blir det cottage cheese med rømme, noen bringebær og masse kanel. Eller en kald kotelett med grønnsaker til, gjerne kalde, eller blomkålris.

Jeg er dog veldig glad i tapasvarianten av frokost, typ agurk, paprika, stangeselleri i plukkbiter( staver eller skiver), en bit fet ost i biter, eggerøre, egg i skinkefrakk, eggemuffins, pepperoni eller annen fet pølse, spekeskinke osv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 10:34   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Egg og bacon,
lavkarbo knekkebrød med pålegg,
omelett,
spekemat, ost....
skivet ost og skinke sammenrullet,
middagsrester,
salat...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:08   #5
piajo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19
piajo er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

I dag ble det middagsrester fra i går kyllinggryte. Ellers går det i egg og bacon, omelett og lavkarbo knekkebrød

piajo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:14   #6
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Middagsrester, men mest egg og bacon

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:33   #7
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Middagsrester til frokost ville jeg ikke finne på å spise!

Jeg spiser omelett eller ketolysebrød i ukedagene, egg og bacon eller frokostpannekake i helgen.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:41   #8
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Det blir mest omelett av forskjellig slag men det hender også at det blir litt middagsrester eller nannas knekkebrød

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:49   #9
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Som oftest egg og bacon eller to hardkokte egg med masse meierismør, eller som de andre sier: middagsrester eller omelett.
Godt med røykelaks og eggerøre også..

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:55   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Middagsrester til frokost ville jeg ikke finne på å spise!

Jeg spiser omelett eller ketolysebrød i ukedagene, egg og bacon eller frokostpannekake i helgen.

Så egg og bacon eller omelett er ikke middag? Merkelig, jeg har oppvokst med det til middag..De fleste ville vel si at omelett og egg og bacon er middag da

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 11:59   #11
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så egg og bacon eller omelett er ikke middag? Merkelig, jeg har oppvokst med det til middag..De fleste ville vel si at omelett og egg og bacon er middag da

Å? har aldri sett på hverken omelett eller egg og bacon som middag jeg. Tror det kan ha mye med hvilke tradisjoner man har for det hjemmefra kanskje?? Egg og bacon var alltid helgefrokost hjemme hos oss og omelett laget mamma til kveldsmat av og til.....da med poteter selvsagt

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 12:05   #12
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så egg og bacon eller omelett er ikke middag? Merkelig, jeg har oppvokst med det til middag..De fleste ville vel si at omelett og egg og bacon er middag da

Nei ikke i mine øyne. Egg og bacon er typisk english breakfast, og er vel mest brukt som frokost i Norge også. Omelett funker vel både til frokost, lunsj og kvelds, men jeg vil ikke kalle det middag, nei.
Når jeg nevnte middagsrester snakker jeg om kjøtt/fiske-middager med grønnsaker osv. Å ha det til frokost er helt utelukket for meg.
Men smaken er som baken...

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Å? har aldri sett på hverken omelett eller egg og bacon som middag jeg. Tror det kan ha mye med hvilke tradisjoner man har for det hjemmefra kanskje?? Egg og bacon var alltid helgefrokost hjemme hos oss og omelett laget mamma til kveldsmat av og til.....da med poteter selvsagt

Enig

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 14:40   #13
mortenm
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 23
mortenm er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Jeg har funnet et knekkebrød som heter fiberrik, med solsikkefrø. Det er relativt lavt ift KH, tror det er noe sånt som 4 per skive.

En skive av dette med en baby-bel på toppen eller bare en litt tjukk skive med vanlig gulost. Dette gjør at jeg holder meg til lunsj uten å bli spesielt sulten.

Har aldri vært så fryktelig glad i frokost, men dette synes jeg går finfint ned sammen med en "bøtte" med 7/11 kaffe

Nå har jeg en kontorjobb da, så det er grenser for hvor mye energi jeg faktisk trenger før jeg får spist "ordentlig" til lunsj.

__________________


mortenm er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 15:14   #14
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Egg og bacon ( det går jeg definitivt lengst på, er ikke sulten på 6 timer etter en slik frokost)
omelett
smørgrøt
middagsrester
I dag ble det et stykke steikt laks og et egg, litt agurk og tomat og smør.

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 15:30   #15
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Egg og bacon,omelett av ymse slag, en god bit brie eller annen fet og smakelig ost med sammen med en par tre skiver salami samt sukkererter eller tomat. gjerne også mandler sammen med ost og noe grønt hvis jeg ikke har lyst å lage varm frokost. Og så middagsrester selvfølgelig.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 15:36   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Jeg har levd lavkarbo i 5 år nå, og har spist egg og bacon til frokost kanskje 5 ganger på den tida. Samme med middagsrester.
Frokosten inntas som regel på kontoret, så det må være noe jeg kan ta med meg. Tyrkisk youghurt med bringebær, soyaflokker og solsikkefrø går det endel av. Cottage cheese med bringebær er en annen favoritt.
Nannahs knekkebrød med ost, eller osteknekkiser med smøreost brukes også endel. Samme med oopsier med diverse pålegg.
I helgene blir det som regel frokost ala dansk brunch, eggerøre, pålegg, ost, agurt og kanskje litt youghurt med bær.
(Men, det er jo ingenting som sier sommer mer enn å spise kalde grillmatrester til frokost da, enten man er lavkarbo eller ei )

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 02-05-10 kl 16:06.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 15:45   #17
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere til frokost på lavkarbo?

Kalde grillmatrester til frokost. Nam! Gleder meg, har ikke grilla enda i år.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor ofte spiser dere lavkarbo snacks/kaker? Mercy Spørsmål og svar 30 13-03-10 21:06
Til dere som spiser egenkomponert lavkarbo H.J.E Lavkarbo generelt 15 23-01-10 20:54
Hva spiser dere på generell lavkarbo i løpet av dagen? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 5 11-06-09 12:34
Hva spiser dere til frokost? Mogvai Ketolysekuren 6 30-01-09 20:44
Hva i allverden spiser dere til frokost? babyboo Induksjonen 18 29-09-05 17:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no