Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Enkle knekkebrød - nesten uten karber

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-10, 15:37   #1
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Enkle knekkebrød - nesten uten karber

Har eksperimentert ei stund og har kommet fram til ei oppskrift på knekkebrød nesten uten karber! Er ikke så veldig mye smak i selve knekkebrødet, men det er kjempegodt med yndlingspålegget på

4 dl knuste linfrø
1 dl kruskakli
1 ss fiberhusk
1ts salt
2-3 ss smeltet smør
vann til det blir en grøtaktig konsistens
evt. det krydderet du måtte ønske

Bland alle ingrediensene og smør jevnt utover en bakepapirkledd langpanne. Veldig viktig at det er jevnt, hvis ikke blir de tykke plassene bløte inni og de tynne plassene kan bli brendt. Stekes på 180 grader i ca 1,5 timer.
Etter 20-40 min tas knekkebrødene ut av ovnen og rutes opp i passe store biter...
Bank på knekkebrødet for å sjekke at det er sprøtt. Dersom det ikke er sprøtt må det stekes litt lenger...

__________________



Sist redigert av kennygirl : 02-08-10 kl 21:21.
kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 00:45   #2
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Enkle knekkebrød - nesten uten karber :)

kutt kruskakli og ta to dl knust linfrø, to dl hele linfrø så tror jeg du nesten ikke har noe karb.
knekkebrød som tar 3,5 minutter ta to ss med knust linfrø, to med hele linfrø oppi et egg, rør godt, smør utover et bakepair inn i micro 3,5 min og volla knekkis

__________________
Jeg er i mål 63 kilo Veide 74 siden september med ketolyse. herlig
Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 20:25   #3
evedah
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: rissa
Alder: 38
Innlegg: 1
evedah er på en erverdig vei

Sv: Enkle knekkebrød - nesten uten karber

Skal knekkebrødene stå å "tørke" etter steking?

evedah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert;)prøv lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:18   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Enkle knekkebrød - nesten uten karber

Jeg gjorde ikke det... Men hvis du liker de ekstra sprø kan det kanskje være greit...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 21:27   #5
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Enkle knekkebrød - nesten uten karber :)

Opprinnelig lagt inn av Alt med måte:), her.

kutt kruskakli og ta to dl knust linfrø, to dl hele linfrø så tror jeg du nesten ikke har noe karb. Hmmm, det har jeg ikke prøvd - må testes neste gang


knekkebrød som tar 3,5 minutter ta to ss med knust linfrø, to med hele linfrø oppi et egg, rør godt, smør utover et bakepair inn i micro 3,5 min og volla knekkis

Syns det er greit å lage en stor porsjon jeg, så slipper jeg å lage nye hver dag... Men takk for tips

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:17   #6
ketosen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 1
ketosen er på en erverdig vei

Sv: Enkle knekkebrød - nesten uten karber

Jeg tar en pakke hele linfrø, 4 ss fiberhusk(bruker Husk fra helsekost) ca 1 ts salt, og nok vann til at det blir en røre. Smører det ut over et bakepapir, bruk våte hender ellers henger røren fast. 175 grader, ca midt i ovnen 20 min. Sett formen heller lenger ned enn opp, ellers blir de brent om man ikke setter de i midten.
Disse inneholder rundt 0 karbo, vil jeg tro. Smaker helt greit m pålegg.

ketosen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sten sture skaldemann Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose uten å gå ned noenting, nesten marfrasol Ketolysekuren 4 26-07-10 22:49
Har du oppskrift på brød eller knekkebrød uten kh? Gelica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 05-07-10 12:00
Svenske dressinger nesten uten karber Bellabo Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 01-09-09 18:00
Hvilket kjøpebrød/knekkebrød har minst karber?? mariusmor Spørsmål og svar 8 25-04-08 11:52
Karber i knekkebrød. Murmeline Ketolysekuren 12 26-08-07 17:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no