Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lune pærer med mandler og krem

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-10, 08:56   #1
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Lune pærer med mandler og krem

Dette var godt, altså

Beregn 1/2-1 pære per person. Skrell og del pærene i to, legg de i ildfast form. Hvis du ikke har en liten ildfast form, kan du lage en liten form av aluminiumsfolie

Dette brukte jeg på fire halve pærer:
Smelt 50 gram smør, rør inn 1 ts vaniljesukker (evt bedre alternativer), 1 stor ss sukrin og en liten pose med mandelflarn - eller hakk ønsket mengde mandler selv.

Strø kanel på pærene, og legg deretter blandingen over. Stekes midt i ovnen på 200 grader, i ca 30 minutter.

Serveres med krem. Smakte nydelig som dessert etter lørdagstacoen!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 09:12   #2
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 41
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Mmm, høres godt ut

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:13   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Bare presiserer at dette er for de som følger Fedon og lignende, slik at ikke nybegynnere blir forvirret og tror de kan spise frukt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:48   #4
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Tja, er vel to måneder siden sist jeg nærmet meg frukt. En halv pære med smør på er da godt innenfor LCHF

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 17:54   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Opprinnelig lagt inn av cillesnuppa, her.

Tja, er vel to måneder siden sist jeg nærmet meg frukt. En halv pære med smør på er da godt innenfor LCHF

Hva du velger å spise er jo opp til deg, men for nybegynnere som bør følge reglene er frukt desverre ikke anbefalt: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 19:11   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Opprinnelig lagt inn av cillesnuppa, her.

Tja, er vel to måneder siden sist jeg nærmet meg frukt. En halv pære med smør på er da godt innenfor LCHF

Står på nei-lista innenfor LCHF, så hvordan du får det til å bli godt innenfor LCHF, det skjønner jeg ikke.
Men Fedonister kan spise litt frukt

Ellers er dette en fantastisk dessert som jeg nøt før lavkarbotiden, helt fantatsisk!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 23:57   #7
pheona
Medlem
 
pheona sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 145
pheona er på en erverdig vei

Sv: Lune pærer med mandler og krem

hva med heistad sine pærer? jeg kommer nok ike til å prøve men så de hadde det på meny skedsmokorset.

__________________

pheona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 08:36   #8
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Vanlige pærer har 8 gram karbo per 100 gram. Både Dahlqvist og Eenfeldt (kostdoktorn) spiser frukt av og til. Eenfeldt spiser til og med brød av og til. LCHF har ikke en absolutt karbo-grense, selv om mange spiser under 20 gram om dagen. Mange spiser mer enn det.

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-10, 15:35   #9
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Lune pærer med mandler og krem

Jeg vil tro at pærer er for de som ikke har et behov for å gå ned i vekt - og de som ikke er oversensitive på karber. Har sette flere svensker i blogger som spiser pærer - men de er ferdig-slanka

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nannahs lune kyllingsalat Nannah Lunsj 1 25-07-09 17:15
Er ikke mandler mandler? megselv Ketolysekuren 10 14-02-08 09:33
Vaniljesaus/krem dingpot Kake/dessert og snacks 8 06-05-07 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no