Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

En noe uncharming nødmat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-10, 22:45   #26
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Tror du misforstår litt jeg Kula. Det er ikke sånn at det å si æsj til å spise reint smør er er angrep på lavkarbere og deres fettspisevaner. Det er snakk om at det er noe som vokser i munnen på mange på grunn av smak og konsistens. Jeg f.eks knasker oliven til snack og du vil ikke tro hvor mange det er som sier "æsj, liker du oliven?" og legger ut i det vide og det brede om hvor vondt de synes det er. Lager brekningslyder gjør de og. "ouwææ æsj så ekkelt"

Har aldri falt meg inn at foreldrene eller barnehagene har gjort en dårlig jobb i oppdragelsen deres. Er ikke alle som sitter og tenker igjennom hvordan de skal spontanreagere på ting akkurat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:48   #27
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei vettu. Jeg har ikke fått noe oppdragelse av hverken barnehage, foreldrene mine/øvrig familie, skole, arbeidslivet eller noen ting.

Men det er godt å se at de fleste andre i verden aldri har rynket på nesa eller uttrykt sin mening når de hører at andre f.eks spiser sauetestikler (nam), oksehjerne (mmmmm så godt), blodpudding, rent okseblod, slanger, snegler eller for den sakens skyld brød eller sjokoladepålegg for de som måtte synes det smaker vondt.

Synes det er vel så uforskammet å sitte her og si at alle som grøsser når de "ser for seg" å spise smør med skje, kommer fra umøblerte hjem. Maken til hovmodighet og selvgodhet da.


Jeg skjønner at vi har forskjellig oppfatning av høflighet. Du syns at jeg er uhøflig fordi jeg påpeker uhøflig opptreden.

Ditt utsagn om min hovmodighet og selvgodhet tar jeg dermed som et kompliment.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:51   #28
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Jeg synes det er veldig frekt å si ting som "æsj, liker du oliven", til folk som sitter og spiser nettopp det. Så akkurat der er jeg enig med deg, Kula.

Men jeg står for at jeg synes det er kvalmt å slafse i seg smør direkte fra boksen. Det synes jeg er direkte frastøtende. Ikke forstår jeg vitsen med det heller.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:52   #29
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror du misforstår litt jeg Kula. Det er ikke sånn at det å si æsj til å spise reint smør er er angrep på lavkarbere og deres fettspisevaner. Det er snakk om at det er noe som vokser i munnen på mange på grunn av smak og konsistens. Jeg f.eks knasker oliven til snack og du vil ikke tro hvor mange det er som sier "æsj, liker du oliven?" og legger ut i det vide og det brede om hvor vondt de synes det er. Lager brekningslyder gjør de og. "ouwææ æsj så ekkelt"

Har aldri falt meg inn at foreldrene eller barnehagene har gjort en dårlig jobb i oppdragelsen deres. Er ikke alle som sitter og tenker igjennom hvordan de skal spontanreagere på ting akkurat.


Jeg har også et par matvarer jeg slett ikke liker eller kunne tenke meg å spise.

Å utbryte "æsj" hvis jeg ser andre spise disse matvarene er jeg altfor høflig til å gjøre.

Men nå kommer jeg tross alt fra et overmøblert hjem.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:56   #30
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Jeg ville heller aldri sleng et "æsj" i trynet på folk, absolutt ikke. Å si det her på et diskusjonsforum er selvsagt noe helt annet.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 22:58   #31
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Men jeg står for at jeg synes det er kvalmt å slafse i seg smør direkte fra boksen. Det synes jeg er direkte frastøtende. Ikke forstår jeg vitsen med det heller.


Tja, det er vel ikke så vanskelig å forstå hva vitsen er med å spise noe man liker?

Har du tenkt på hvorfor du reagerer så sterkt på smørspising?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:00   #32
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Jeg ville heller aldri sleng et "æsj" i trynet på folk, absolutt ikke. Å si det her på et diskusjonsforum er selvsagt noe helt annet.

Jamen du slenger det jo i trynet på alle smørspiserne her på forumet.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:02   #33
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Ja, huffameg, er det ikke grusomt.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:03   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har også et par matvarer jeg slett ikke liker eller kunne tenke meg å spise.

Å utbryte "æsj" hvis jeg ser andre spise disse matvarene er jeg altfor høflig til å gjøre.

Men nå kommer jeg tross alt fra et overmøblert hjem.


-

Å si æsj rett opp i facet til folk er vel ikke noe man gjør, med mindre man vet med 99% sikkerhet at personen ikke tar det veldig seriøst eller blir såret? Til og med jeg, som i følge din standard kommer fra et veldig undermøblert hjem, gjør ikke sånt (Bortsett fra at jeg uttrykker min medfølelse til dattern min når hun svelger nedpå babygrøt da.. Eller sier ÆSJ til kjærsten min, som heller nedpå en proteinshake som smaker "hest". Eller ler og rister litt på hodet av venninna mi som liker å blande sprit og melk. osv)

Men å synes at noe ikke smaker noe særlig, det må vel virkelig være lov? Starten på denne tråden var et spørsmål, på et forum og da er det vel mer enn naturlig nok at folk uttrykker sin ærlige mening?

Er forskjell på å svare på et konkret spørsmål om saken og å gå rundt og forpeste omverdnen med sine ikke interessante meninger om hva andre måtte finne på å spise? (eller om hvor dårlig jobb foreldrene deres har gjort i oppveksten)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:04   #35
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Ja, huffameg, er det ikke grusomt.


Neida, slapp av! Det er ikke grusomt - bare uhøflig.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:06   #36
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Ja, det er uhøflig å si hva man mener på et diskusjonsforum, hehehe.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:09   #37
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Jaja, jeg som alltid har fått skryt for at jeg er så høflig
Der sprakk alle illusjoner.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:13   #38
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Å si æsj rett opp i facet til folk er vel ikke noe man gjør, med mindre man vet med 99% sikkerhet at personen ikke tar det veldig seriøst eller blir såret? Til og med jeg, som i følge din standard kommer fra et veldig undermøblert hjem, gjør ikke sånt (Bortsett fra at jeg uttrykker min medfølelse til dattern min når hun svelger nedpå babygrøt da.. Eller sier ÆSJ til kjærsten min, som heller nedpå en proteinshake som smaker "hest". Eller ler og rister litt på hodet av venninna mi som liker å blande sprit og melk. osv)

Men å synes at noe ikke smaker noe særlig, det må vel virkelig være lov? Starten på denne tråden var et spørsmål, på et forum og da er det vel mer enn naturlig nok at folk uttrykker sin ærlige mening?

Er forskjell på å svare på et konkret spørsmål om saken og å gå rundt og forpeste omverdnen med sine ikke interessante meninger om hva andre måtte finne på å spise? (eller om hvor dårlig jobb foreldrene deres har gjort i oppveksten)


Vi er antakelig ikke så veldig uenige. God natt!

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 23:15   #39
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av R0SA, her.

Ja, det er uhøflig å si hva man mener på et diskusjonsforum, hehehe.


Jeg håper du forstår at man kan være uhøflig selv om man holder seg til å si det man mener! Irl eller forum - det blir det samme.

God natt til deg også!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 03:24   #40
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Det er forskjell på fett og fett. Smør er jo omdiskutert og man må få lov å mene at det er sunt å bruke smør i matlaging eller ikke sunt. Eller eventuelt hva som er bedre eller dårligere alternativer når det gjelder fettkilder. Men det er vel lite omdiskutert at smør i seg selv ikke er et måltid. Ikke engang et nødmåltid. Å gafle SMØR fordi man "er" lavkarber, er i følge meg bare totalt misforstått. Ikke en gang Atkins ville bifalle en slik hårreisende tolkning av lavkarbohydratiske prinsipper. Det har i alle fall ingen ting med godt kosthold å gjøre...

Men ok. Det er ingen som har nevnt om det er snakk om en liten porsjonspakning på 10 gram minus det rundstykket som andre bruker som underlag til å smøre de 10 grammene smør på, eller om det er en halvkilos Tine Meierismør det gapes over. Dersom det er snakk om anseelige mengder og hver dag, så tror jeg at det ikke bare er Nellie som sier æsj - jeg tror vedkomnes kropp sier æsj også. Veldig æsj.

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 10:22   #41
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: En noe uncharming nødmat

Sitat:

Syns du det ville være i orden at alle sa "æsj" når de så andre spise mat de selv ikke liker?

Ja, det er akkurat det jeg reagerte på også. Å si "Æsj" på den måten bringer meg bare tilbake til ungdomskolen, hvor de kule jentene sa æsj til alt som ikke var kult eller allment akseptert, uten å overhodet ikke tenke på at andre kanskje likte det men derfor ikke "turte" å spise det.

Det er kanskje bare jeg som tenker sånn...

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 10:24   #42
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: En noe uncharming nødmat

hehe, kult at det ble litt action her da! Jeg aner ikke hvor mye han spiser av dette som nødmat, bare så det er sagt. Kyllinglår er godt, men litt upraktisk å spise når man er i farta. Jeg søler ALLTID oransje grillfett, og jeg har visst alltid hvite klær. Spiste en medisterkake fra Ica i går som lunsj og det gikk ganske bra (sånn sølemessig altså). Jeg har begynt å spørre de som jobber i ferskvaredisken i butikkene rundt omkring om karbeinnholdet i de forskjellige matvarene de selger, og sålangt har jeg bare møtt en person som kunne svare. Men hvis jeg spør mange nok ganger, så kanskje de finner ut av det?

Kom på en ting til, det hender jeg kjøper kaffe på Kaffebrenneriet ol. steder. De spør gjerne om jeg vil ha noe å spise, og da svarer jeg "den dagen dere selger lavkarbo-mat, så skal jeg kjøpe".

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 10:43   #43
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: En noe uncharming nødmat

Jeg spør også om næringsinnholdet og ingredienser i ferskvaredisken, og de har en bok hvor alt sånt står. Dessverre har de puttet mel i alt som er av medisterkaker, kjøttkaker, fiskekaker, osv. Men siden det ikke er så altfor mye hender det likevel jeg kjøper meg en medisterkake og spiser når jeg er i farta og holder på å sulte i hjel.

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:28   #44
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har også et par matvarer jeg slett ikke liker eller kunne tenke meg å spise.

Å utbryte "æsj" hvis jeg ser andre spise disse matvarene er jeg altfor høflig til å gjøre.

Men nå kommer jeg tross alt fra et overmøblert hjem.


-

Nei, men nå er det da ingen her som sier rett ut at de ville sagt dette direkte til vedkommende.

Jeg kunne ikke klart å spise masse rent smør selv, jeg er veldig glad i smør, men å spise 200g smør uten noe attåt synes jeg selv er ekkelt, det betyr ikke at jeg synes det er ekkelt at andre gjør det

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 15:27   #45
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Ja, det er akkurat det jeg reagerte på også. Å si "Æsj" på den måten bringer meg bare tilbake til ungdomskolen, hvor de kule jentene sa æsj til alt som ikke var kult eller allment akseptert, uten å overhodet ikke tenke på at andre kanskje likte det men derfor ikke "turte" å spise det.

Det er kanskje bare jeg som tenker sånn...

var det noen som sa "æsj" til han æ?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:04   #46
fiffi
Medlem
 
fiffi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 70
Innlegg: 145
fiffi har en fantastisk aura rundt segfiffi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En noe uncharming nødmat

Jeg sier æsj og fysj nærmest til meg selv om jeg ser for meg at jeg skulle spist bart smør i pakkevis. Hva andre spiser bryr jeg meg ikke en døyt om. Kunne ikke falle meg inn å kommentere det en gang..

fiffi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:33   #47
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av fiffi, her.

Jeg sier æsj og fysj nærmest til meg selv om jeg ser for meg at jeg skulle spist bart smør i pakkevis. Hva andre spiser bryr jeg meg ikke en døyt om. Kunne ikke falle meg inn å kommentere det en gang..


Samme her, er mer til meg selv jeg sier det og ikke til andre. Andre måtte spise hva de måtte ønske for min del om det er smør eller sauehoder så er det samme for meg så lenge jeg slipper å spise det selv

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:38   #48
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En noe uncharming nødmat

Å høre et æsj uten medfølgende forakt og nedlatenhet er da ikke noe å bli fornærmet over!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:47   #49
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Dersom det er snakk om anseelige mengder og hver dag, så tror jeg at det ikke bare er Nellie som sier æsj - jeg tror vedkomnes kropp sier æsj også. Veldig æsj.

Jeg smelter ca 20-30g meierismør og drikker det før hvert måltid. Noen ganger er det nærmere 50g...det er bare fordi jeg slumper og ikke helt vet hvor mye det er hver gang, men det er noe sånt.

Det smaker helt supert, og jeg blir fortere mett! Perfekt for meg, og kroppen min har det helt suverent på da ca 100g smør til sammen daglig, og protesterer ikke i avsky i det hele tatt

Bivirkningene er jo da at jag har fått glattere hud, knuppene på overarmene blir borte, og jeg har mer energi

Må jo selvfølgelig nevne at jeg gjerne bruker masse smør og olje i matlagingen i tillegg.

Her er alt bare fryd og gammen


Ellers vil jeg bare si at jeg ville kanskje ikke si æsj til noe noen sier de spiser...ikke en gang her inne på forumet...jeg ville nok bare sagt at det er nok noe jeg ikke syns noe om selv...høres hyggeligere ut...om enn selvfølgelig kanskje litt kjedelig

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:38   #50
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: En noe uncharming nødmat

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Å høre et æsj uten medfølgende forakt og nedlatenhet er da ikke noe å bli fornærmet over!

Det er nå allikevel ikke spesielt høflig å æsje seg over hva andre spiser. Var nylig en uke på ferie med en venninne og datteren hennes, og hun æsjet seg faktisk over hvert eneste måltid vi spiste. Nå er hun vel knapt tenåring, så jeg sa ikke noe om det, men jeg var rimelig lei ÆSJ-ordet etter en uke. Og selv om jeg vet at det er fullt møblert hos mora, så synes jeg Kula er inne på noe her :-)

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nødmat? Vaffel Ketolysekuren 19 29-07-09 09:57
Tips til "nødmat" Jellyfish Ketolysekuren 3 10-07-08 17:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no