Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Den store vanntråden

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-08, 09:03   #1
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Den store vanntråden

Jeg trenger å skjerpe meg på vanndrikkinga! Derfor lager jeg her en tråd hvor vi kan bekjenne våre vannvaner.

Hvor mye vann har du drukket i dag? I går drakk jeg tre liter, det er hva jeg anser som optimalt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:11   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store vanntråden

Tror jeg estimerer til tre liter i dag også.

Det er veldig synd å si det. Jeg vil ikke innrømme det. Nei nei nei.

Jo.
Jeg gikk tom for cola light i går, og hadde ikke bil i dag, så da plutselig ble jeg kjempetørst og drakk nok vann, endelig. Kanskje ikke så rart.

Men det er jo så godt jo

jeg tror jeg har en CL probleeeem...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:15   #3
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Den store vanntråden

denne trur eg at eg må hive meg med på...

for helt ærlig!!!!!
så ha eg ikke rørt en vann dråpe til nå i dag

*forte seg å løpe og fylle opp glasse med vann*

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:34   #4
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Har et vannprosjekt på gang
I går drakk jeg 4,3 liter, og så langt i dag har jeg drukket 3,1.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 14:44   #5
Gamlemor
Medlem
 
Gamlemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 57
Innlegg: 281
Gamlemor er en juvelGamlemor er en juvelGamlemor er en juvel

Sv: Den store vanntråden

Dette er en tråd for meg!
Drakk 2,5 liter i går.
Hittil i dag har jeg drukket 1,5 liter.

Og gått på do ca hundre ganger.

__________________


Gamlemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 15:55   #6
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Den store vanntråden

Jeg er flink til å drikke vann, drikker i allefall ti store glass om dagen, blir vel mellom 3,5 og 4,5 liter om dagen... Og det har jeg alltid vært flink til, jeg er en tørst type...(dame)

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 16:19   #7
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Den store vanntråden

Jeg sliter med å drikke vann. Jeg er nesten aldri tørst, så det er mye jobbing der gitt. Var flink mandag-onsdag og drakk rundt 3 liter om dagen, men i dag har jeg enda ikke fått i meg 1 liter. Godt det enda er en del igjen av dagen!

  Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 16:42   #8
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

3 l i går, 2 l til nå i dag

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 17:31   #9
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Den store vanntråden

1.5 liter til nå("vanlig vann", vann med sitron og ingefær, og Bonaqua), satser på det dobbelte (jeg har snudd døgnet, så har ikke vært våken så lenge, det skal vel la seg gjøre å drikke 1.5 liter vann til før kl fire i natt ). Ellers så går det unna med te, og litt cola light Myyykje tissing

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 17:43   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Den store vanntråden og dårlig samvittighet for å drikke lite vann. Dette med å skulle drikke så mye vann har jeg vært skeptisk til lenge. Å drikke vann bare for å drikke vann er ikke bra etter min mening.

Når jeg har tungt fysisk arbeid kan jeg drikke de mengdene dere snakker om her, men ikke under normale dagligdagse begivenheter. Husk all væske som finnes i mat, kaffe, juice etc.

Det flotte med menneskekroppen og alle andre kropper er at vi har reflekser i kroppen som varsler om sult, smerte, tørst osv.

Det å bælme vann kan faktisk skille ut så mye saltstoffer at det rett og slett ikke er sunt.

Det beste er nok å drikke vann eller annet når man er tørst, ikke drikke for å drikke.

Legger med en fin link som inneholder flere oppleste og vedtatte sannheter.

http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=191945

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:04   #11
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Den store vanntråden

Jeg drikker ca 2-3 liter pr dag.

Og når det er sagt, så må jeg si meg fullstendig uenig med deg Goggen! Kroppen som består av 70 % vann trenger mye vann. Lavkarbokost, og spesielt Skaldemannskost inneholder lite vann. Hadde man spist en diett med masse frukt og grønnsaker er jeg enig i at man hadde klart seg med mindre vann. Kosten vi spiser her er veldig bastant og tørr. Mine nyrer sliter veldig hvis jeg ikke drikker nok vann. Tror ikke du får stillet ditt væskebehov via melk og kaffe. Det er mye syre i det mat vi spiser her, og fyller vi på med juice, melk og kaffe, ja da trenger vi da enda mer vann for å oppheve forsuringen i kroppen.

Men hvem sier jeg har rett her? Men jeg tror ikke jeg har mindre rett enn VG som sier, at det er helsebringende å drikke 8 glass vann er en myte.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:28   #12
lessis
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bergen
Alder: 63
Innlegg: 80
lessis har en fantastisk aura rundt seglessis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store vanntråden

Vann er både oppskrytt og undervurdert, alt etter hvor mye en klarer å få i seg :-)
I går 3,5 l og i dag pt. 3l.(klarer nok en halv liten til..) MEN; er veeeeldig avhengig av kaffebøttene mine. Minst 1 l nesten hver dag og dessuten ca. 1 l med grønn te. Noen dager "skvulper" jeg i seng og må alliere meg med en av mine vanndrivende små hvite tabletter (Diural 40 mg) dagen etterpå. Hvilken erfaring har dere med dette ?

Sissel i Bergen

__________________



lessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter "jeg vil selv"metoden Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:36   #13
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Jeg er enig med Eva, utfra egne erfaringer.
For dersom jeg ikke får i meg mellom 3 og 5 liter om dagen, kjenner jeg at jeg er på en måte resusert i kroppen, og jeg samler vann...!

Jeg føler meg dessuten tørst stort sett hele tiden, så jeg bælmer ikke bare for å bælme. Jeg er også av den tørste typen, og med mitt væskefattige kosthold bare "må" jeg ha store mengder vann hver dag!

(Jeg har IKKE diabetes!)

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:37   #14
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store vanntråden

Sitat:

I går 3,5 l og i dag pt. 3l.(klarer nok en halv liten til..) MEN; er veeeeldig avhengig av kaffebøttene mine. Minst 1 l nesten hver dag og dessuten ca. 1 l med grønn te. Noen dager "skvulper" jeg i seng og må alliere meg med en av mine vanndrivende små hvite tabletter (Diural 40 mg) dagen etterpå. Hvilken erfaring har dere med dette ?

Det kan jo ikke være helt bra da...hva er det som gjør at du trenger det vanndrivende på morgenen???

Er du på en ketolysetypekur nå? Vanndrivende kan faktisk stoppe nedgangen. Hva med å bytte halvparten av kaffepulveret med decaf (da orker du forskjellen) i begynnelsen, "glemme" å kjøpe den grønne teen eller lage den tynn i noen dager? Bytt saltet i maten din med Lo-Salt sånn som Torkil sier, ta ketolysetablettene dine og la ketosen bli kvitt vannet for deg? For fem liter væske per dag er ganske mye eller?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 19:18   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden


Ziggy har forklart det veldig godt HVORFOR det er viktig å drikke vann.
Se post #1
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Det flotte med menneskekroppen og alle andre kropper er at vi har reflekser i kroppen som varsler om sult, smerte, tørst osv.

Har du glemt at lavkarbo kosthold, og da spesielt ketose, er vanndrivende i seg selv ? Da er det spesielt viktig å drikke mye vann.

Når du kjenner at du er tørst er du allerede på vei til å bli dehydrert. Du kjenner tørst fordi kroppen sender et signal at nå MÅ du drikke !



Opprinnelig lagt inn av Goggen

Det å bælme vann kan faktisk skille ut så mye saltstoffer at det rett og slett ikke er sunt.

Det beste er nok å drikke vann eller annet når man er tørst, ikke drikke for å drikke.

Om man drikker 2-3 liter vann pr dag står man IKKE i fare for å skille ut så mye saltstoffer at det er usunt. Vannet skal fordeles over hele dagen, ikke drikkes alt på en gang. Er man i ketose er det tvert i mot viktig å drikke for å skylle avfallstoffene ut. Siden dietten i seg selv er vanndrivende forsvinenr det såpass mye vann at man faktisk blir rådet til å innta vitamin og mineraltilskudd nettopp på grunn av dette. Man bør faktisk drikke for å drikke. Spiser man lavkarbo (i ketose eller ikke) funker kroppen litt anderledes enn om man har såkalt "normalt kosthold" som alle studeier/undersøkelser er bygget på. Ziggy har dokumentert dette i en tidligere vanntråd.

Sitat:

Legger med en fin link som inneholder flere oppleste og vedtatte sannheter.


Ja, står det i VG MÅ det jo være sant
Neida, for "vanlige" folk er det nok sikkert riktig drt som står om vann. Men som sagt kan vi ikke sammenligne vanlig kosthold og ketogen/lavkarbo kost.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 19:25   #16
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Heisann og skrubb i svingen!

Selvsagt drikker jeg vann, og selvsagt er det bra med vann. Men skal jeg drikke 3(!) liter vann i tillegg til kaffe, salat, te eller annen drikke, ja da blir totalen for meg kanskje 6-7 liter inntatt væske pr. døgn. Og det er mye.


Drikker man ingen ting annet enn vann er det selvsagt et annet regnestykke.

Men å ha dårlig samvittighet for ikke å klare et væskeinntak på 6-8 liter har jeg ikke. Og det var det jeg skulle frem til i mitt klønete innlegg

Og selvsagt har VG alltid rett

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 19:29   #17
lessis
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bergen
Alder: 63
Innlegg: 80
lessis har en fantastisk aura rundt seglessis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store vanntråden

Sitat:

Det kan jo ikke være helt bra da...hva er det som gjør at du trenger det vanndrivende på morgenen???

Er du på en ketolysetypekur nå? Vanndrivende kan faktisk stoppe nedgangen. Hva med å bytte halvparten av kaffepulveret med decaf (da orker du forskjellen) i begynnelsen, "glemme" å kjøpe den grønne teen eller lage den tynn i noen dager? Bytt saltet i maten din med Lo-Salt sånn som Torkil sier, ta ketolysetablettene dine og la ketosen bli kvitt vannet for deg? For fem liter væske per dag er ganske mye eller?

Hei igjen og takk for tilbakemelding. Dette er IKKE ofte og tar de vanndrivende på dager med mye stillesittende kontorarbeid kombinert med anbefaling fra lege om å ta dem etter behov og da om morgenen, er jo helst om kvelden beina noen ganger kan se ut som tømmerstokker..
Vedr. saltinntak, er dette noe jeg er obs på, bruker Lo-Salt, mulig og at det finnes dager der jeg tanderer inntak på 5 liter, men det er heller ikke ofte. Forsøker å ta til meg råd fra Torkil og skal se nærmere på dette med væske.
Stort sett går det bra, tar både kalium og megnesium og har også erfart at vanndrivende tabletter IKKE hjelper på reduksjon i vekt.
Kaffen er (og blir nok en stund til) et nødvendig onde men er gått over til koffeinfri hvertfall. Den grønne teen er også blitt "lysere og lysere" og havner nok snart som en sitronskive i kokt vann :-)
Trener på dette og lurer på hva erfaringene sier er det mest optimale vann/væskeinntaket pr. dag ?

Sissel i Bergen

__________________



lessis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter "jeg vil selv"metoden Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:49   #18
Tittentei
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 53
Innlegg: 749
Tittentei har en fantastisk aura rundt segTittentei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store vanntråden

Jeg hiver meg på her. Jeg må bli flinkere. Må ihvertfall få i meg 2.8 l vann og det gjør jeg ikke idag. Begynner imorgen så jeg får rapportere når jeg kommer fra jobb Jeg drikker ingenting annet enn vann uansett så jeg må bare huske på det.

__________________


Tittentei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:02   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store vanntråden

Sitat:

The Metamorphic Weight Loss Program Water Consumption Recommendations
* Body weight in pounds divided by 2 = Minimum number of ounces of water to be consumed each day.
* Drink enough water until your urine runs clear at least once a day.

1fl oz er 30ml. pounds er 0,454kg. Så da er det da (98/0,454)/2*30ml=3200ml...

Det sies forresten nå her i USA at all væske teller med...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:06   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Den store vanntråden og dårlig samvittighet for å drikke lite vann. Dette med å skulle drikke så mye vann har jeg vært skeptisk til lenge. Å drikke vann bare for å drikke vann er ikke bra etter min mening.

Nå må jeg som trådstarter få lov til å forsvare meg litt her. Jeg vet at jeg drikker for lite vann, fordi jeg glemmer meg, eller ikke gidder når jeg faktisk allerede er tørst, og da merker jeg i hvert fall forskjell på dagsform, hodepine, hud etc...
Jeg skjønner på én måte hva du mener, men jeg kan i alle fall si for meg selv, og garantert mange andre at det ikke bare er for vanndrikkinga sin skyld, men det at mange undertrykker kroppens signaler i en kanhende travel hverdag. Kostholdet krever ikke minst sitt, som Nille og Eva fint forklarer.

Ikke minst så har jeg stor lit til, også av egne opplevelser, virkningen på at vekttapet er større når vanninntaket er optimalt.

Så, altså, dette skal ikke være en vanndiskusjonetråd, altså, men en tråd for oss som vet vi trenger å bli flinkere til å drikke vann

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:38   #21
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store vanntråden

Jeg drikker som oftest mye vann, men må av og til ta meg på tak for å huske det. På jobb har jeg en halvliters flaske som jeg fyller 3 eller 4 ganger om dagen og hjemme drikker jeg mange glass. Tipper jeg er oppe i 3 liter om dagen.

Vann er det absolutt beste å drikke. Det smaker godt og gjør utrolig godt i kroppen.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:40   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Jeg er da alt oppe i tre liter! Pluss et par glass i tillegg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:53   #23
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

Dagens inntak ble på 4,55 liter. Mulig det blir et lite glass rett før jeg legger meg.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:59   #24
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Den store vanntråden

3 l her, pluss 4 dl decaf og 3 dl grønn te.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 23:05   #25
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Den store vanntråden

Glemt å holde oversikt, men over 3 liter i allefall..

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den Store Matvaretabellen. KaizaMaria Bøker om ernæring og helse 2 27-12-07 00:22
Den store gåtetråden! guro Livets lyse side 69 14-11-06 08:23
Hva slags forhold har du til kroppen din? Merete A Fysisk og mental helse 36 24-10-06 14:55
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Den store tråden for fest, lek og moro guro Generell diskusjon 2 02-02-05 15:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no