Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sympati og motivasjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-10, 13:59   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei
Thumbs down

Sympati og motivasjon

Det er vell slik at selvgjort er vellgjort..
Men har vært på MR idag.. Noe jeg har grua meg veldig til. (KLAUS!!!!)
Tok en sobril på tom mage og nå er MR´en overstått.
Men dårlig vektnedgang og mangel på frokost-forslag, annet enn egg, gjør at dagen idag var litt tung. Har denne siste uka kutta ut melkeprod/meieriprod. i tillegg for å se om det kan være en stopper. Har veiedag imorgen, så er veldig spent..
MÅTTE smake litt av restene til lørdagsgodtet til jentungen. Spiste ca 9 ruter av en stor plate daim...
Nå sitter jeg her, passelig rusa på sobril og dårlig samvittighet opp til halsen.
Har vært et godtemonster som overraskende bra har klart å holde meg helt borte fra snop, brus og andre "ulovligheter" i 2 mnd. Også gjør jeg dette!?!?!

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 16:47   #2
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Cola light, baconsvor og cavalier sjokolade.. må jo gå an å kose seg litt på dette kosholdet også, ellers sprekker det jo!

Grattis med 2 måneder! har selv 6 ukers jubileum.. jihu

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 17:20   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sympati og motivasjon

Skyld på sobrilen, innse at alle kan snuble litt og fortsett som vanlig!

Gamle vaner er vanskelig å vende, man kommer på autopilot og vips! har man gjort noe man slett ikke hadde tenkt!

Er man standhaftig, vil disse feilstegene bli færre og færre!

Bare stå på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 17:30   #4
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Sympati og motivasjon

Spist er spist

Sjokolade er faktisk det eneste jeg ikke har tryna på enda...men guh jeg har tryna på andre ting!

Glem denne episoden og fortsett som før

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 18:06   #5
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Har skyldt på Sobrilen og prøver nå å finne ut hvor jeg har fått 2 mnd. i fra..
Sannheta er nemlig den at denne kuren har jeg gått på i 1 mnd. Men la om kosten i forhold til vektklubb.no i midten av januar. Så tar man med det blir det 2 mnd

Men no skal jeg dra på trening! Ekstra innsats idag føler jeg

Takker for sympatien folks!

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 18:08   #6
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Sympati og motivasjon

Ha en flott treningsøkt

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 12:49   #7
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Sympati og motivasjon

Gjort er gjort. Kos deg på trening!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 13:13   #8
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Hadde gått ned 1,5 kg fra forrige mandag. Men klarer ikke å merke alle kiloene, altså hvor de forsvinner fra.. (totalt sett fra 11 jan. og til dags dato snakker vi 12 kg. 5,5 kg utav de forsvant på en uke også v.h.a biodrain)
Kiloene er jo bare en bonus for min del, jeg vil ha cm (LANGT) bort

Var forøvrig i ketose i går kveld, tross sjokoladen...

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 13:21   #9
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Sympati og motivasjon

Og du klager over at det står stille Det er jo en megabra vektnedgang så langt Fortsett med rockingen så merker du snart forskjell i cm også. I dag har jeg på meg en bukse jeg ikke har kunnet bruke på 1 år

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 13:25   #10
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Og du klager over at det står stille Det er jo en megabra vektnedgang så langt Fortsett med rockingen så merker du snart forskjell i cm også. I dag har jeg på meg en bukse jeg ikke har kunnet bruke på 1 år



Jooooo...
Mener ikke å klage sånn, men jeg vet jo at mesteparten bare er vann Og det vises jo liksom ingen vei.. Skjønner du overskriften over sympati liksom

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 13:31   #11
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Jooooo...
Mener ikke å klage sånn, men jeg vet jo at mesteparten bare er vann Og det vises jo liksom ingen vei.. Skjønner du overskriften over sympati liksom


Siste nedgang var sikkert ikke vann Nå har det løsnet for deg også

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 13:45   #12
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.


Siste nedgang var sikkert ikke vann Nå har det løsnet for deg også


__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 14:25   #13
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

12 kilo siden 11. januar?!! Da er det jo ingen grunn til å synes synd på deg. Da er det jo ikke rart at kroppen din nådde et platå i nedgangen hvis du allerede hadde gått ned 10,5 kg. Nei, nå må du endre fokus og glede deg over det du allerede har oppnådd, selv om "bare" 3 av kiloene er på lavkarbo. Jeg hadde vært i himmelrik dersom jeg hadde gått ned like mye som deg på like kort tid.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 15:05   #14
Lille123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 12
Lille123 er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

12 kilo siden 11. januar?!?!!? Jeg får jo nesten lyst til å banke deg! (les dette med humor er du snill!). Jeg begynte en uke før deg, og jammen har jeg gått OPP en kilo på den tiden du har gått ned 12... Så - jeg synes du fortjener en stor applaus for hvor "flink" du har vært, og at du tydelig nok har hatt motivasjoneen i orden. Stå på - o send noen vibber til meg (jeg TRENGER virkelig motivasjon nå:-))

Lille123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse fra april 2010 Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 15:21   #15
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Hahaha Må nesten le litt, for jeg har ikke sett den store sammenhengen før jeg leser gjennom dette nå!
Føler ikke at jeg har gjort noe spes. for å oppnå dette, liksom ikke ofret noe jeg kan dø for
Kanskje derfor jeg føler at det er noe som mangler, når man er vent med fra barns ben av, at vil du oppnå noe, må du jobbe hardt for det!

Så- jeg slutter herved å klage og skal nå lage en karbo, ost, fløte å alt annet fri- bortsett fra fett- middag

Stå på alle sammen!

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 15:23   #16
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Men bare sånn... Ikke for å klage altså
Hvor blir alle kiloene av? Når jeg ikke merker særlig mye rundt omkring. Ser jo meg selv i speilet hver dag, men alt henger på normalen...

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 16:06   #17
Lil G
Juniormedlem
 
Lil G sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 20
Lil G er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Synes du er flink som ikke spiste HELE sjokoladen
Sånt skjer av og til, det er bare å fortsette på kuren det og glemme
"feiltrinnet" man har gjort. Og forresten: jeg har bestandig trodd at jeg skulle få den perfekte kroppen av å gå ned i vekt, men så ser jeg jo at jeg bare blir en mindre "jeg" Regn om alt i smørpakker, så ser du VIRKELIG hvor mye du har gått ned, og hvor flink du har vært 24 pakker smør er
ganske så mye spør du meg

__________________


Lil G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fett og protein Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 16:26   #18
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av Lil G, her.

Synes du er flink som ikke spiste HELE sjokoladen
Sånt skjer av og til, det er bare å fortsette på kuren det og glemme
"feiltrinnet" man har gjort. Og forresten: jeg har bestandig trodd at jeg skulle få den perfekte kroppen av å gå ned i vekt, men så ser jeg jo at jeg bare blir en mindre "jeg" Regn om alt i smørpakker, så ser du VIRKELIG hvor mye du har gått ned, og hvor flink du har vært 24 pakker smør er
ganske så mye spør du meg

Det der var egentlig en ganske lur tanke frøken!

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 16:53   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Men bare sånn... Ikke for å klage altså
Hvor blir alle kiloene av? Når jeg ikke merker særlig mye rundt omkring. Ser jo meg selv i speilet hver dag, men alt henger på normalen...

Jeg har gått ned drøyt 17 kilo så langt, og jeg klarer heller ikke å se det - jeg tror det er en lett blanding av at man er blind for eget speilbilde og at det (i mitt tilfelle i alle fall) var en del fett på ryggen.

Men som andre har poengtert: du har hatt et fantastisk vekttap! -

Og er det en ting som ikke nytter verken for vekttap eller velvære eller noe som helst, så er det å ha henge seg opp i den ene feile tingen man spiste - og ti tusen tonn dårlig samvittighet og selvbebreidelse og negative følelser som følge av det. Jeg har spist feil et par ganger, jeg også, og da synes jeg egentlig bare det er deilig å ta notat av at det ikke er verd det, at jeg ikke blir gladere av pommes frites, at kroppen tvert imot har det utrolig mye kjipere når jeg spiser sånne ting. Det er så godt å ikke være i tvil om at LCHF er det fornuftigste kostholdet, selv om hjernen "glemmer" det iblant og tror at det riktige kostholdet involverer skillingsboller og pizza. Trekk på skuldrene og gå fornøyd videre!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:00   #20
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg har gått ned drøyt 17 kilo så langt, og jeg klarer heller ikke å se det - jeg tror det er en lett blanding av at man er blind for eget speilbilde og at det (i mitt tilfelle i alle fall) var en del fett på ryggen.

Men som andre har poengtert: du har hatt et fantastisk vekttap! -

Og er det en ting som ikke nytter verken for vekttap eller velvære eller noe som helst, så er det å ha henge seg opp i den ene feile tingen man spiste - og ti tusen tonn dårlig samvittighet og selvbebreidelse og negative følelser som følge av det. Jeg har spist feil et par ganger, jeg også, og da synes jeg egentlig bare det er deilig å ta notat av at det ikke er verd det, at jeg ikke blir gladere av pommes frites, at kroppen tvert imot har det utrolig mye kjipere når jeg spiser sånne ting. Det er så godt å ikke være i tvil om at LCHF er det fornuftigste kostholdet, selv om hjernen "glemmer" det iblant og tror at det riktige kostholdet involverer skillingsboller og pizza. Trekk på skuldrene og gå fornøyd videre!


Kloke ord, kloke ord!
Er så glad for dette forumet altså!

Brukt lang tid på de 17 kiloene?

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:36   #21
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sympati og motivasjon

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Men bare sånn... Ikke for å klage altså
Hvor blir alle kiloene av? Når jeg ikke merker særlig mye rundt omkring. Ser jo meg selv i speilet hver dag, men alt henger på normalen...

Så flink du har vært!

Jeg har ikke gått ned like mye som deg, men merker at det går ned på litt odde steder på kroppen - og ikke der jeg helst vil, men sånn er det bare.

Jeg har blitt tynnere i ansiktet og rundt skuldrene, mindre fett rundt ryggen og blitt mer definert ellers.... Har jo mistet noen cm rundt der jeg måler også, men tror at kroppen må få bruke den tiden den trenger....og det får vi jo ikke gjort noe med

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 18:55   #22
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Sympati og motivasjon

Jeg mister også fett først på ryggen. Det er kjempefint å ha en slank rygg selvfølgelig, og ikke ha sånne hengekøyer bak. Men det er ikke så motiverende. Tenk om alt fettet hadde forsvunnet fra magen min det hadde vært fantastisk hehe


Og...wow 12 kilo siden januar, du er jo kjempeheldig! Kunne ønske det var meg.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Motivasjon! Sanne81 Spørsmål og svar 10 06-02-09 18:08
Motivasjon annemarta Spørsmål og svar 4 07-09-08 02:04
Hva er det som gir motivasjon? Kula Generell diskusjon 21 12-04-07 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no