Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gå ned mindre enn ti kg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 12:20   #1
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Gå ned mindre enn ti kg?

Jeg har ikke så mange kiloene jeg vil ned, er snakk om ca 6-7 kg... Men jeg har lest en del om forskjellige slankemetoder, og den eneste kuren jeg kan tenke meg å gå på er denne... Så hvorfor bør jeg da ikke det? Hvorfor skal man ifølge boka ikke slanke seg ved hjelp av denne kuren hvis man har mindre enn 15kg og ta av? Kan det være farlig?
Det følger jo med at jeg ønsker å legge om kostholdet etter nådd målvekt og. Grunnen til at jeg nå ønsker å slanke meg er ikke fordi jeg er veldig overvektig ( har noen kg for mye, men de fleste vil nok kalle meg "normal" ). Men heller det at det er mye overvekt og sykdommer i familien som jeg håper å unngå hvis jeg klarer ta meg sammen i ung alder... Jeg er nå 24 og skrekken er å ende opp som mange av de som sliter med helsa og vekta i 30-40 årene... Kan ikke et øavkarbo kosthold som jeg vil holde meg til også etter endt kur virke forebyggende for både vektoppgang og sykdommer som gjerne henger sammen med dette? Eller bør jeg holde meg langt unna både ketolyse og atkins fordi jeg er for "lett"?
Takker for svar

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:27   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gå ned mindre enn ti kg?

Jeg tror jeg ville lagt om kostholdet ihht Lindberg f.eks. og startet med å fjerne mye av høykarbo matvarene fra kostholdet. Du har såpass få kilo som du trenger å gå ned, og det er det ikke noe du bør "stresse" med.

Legg om kostholdet, mosjoner regelmessig og helsegevinstene vil komme. Husk også å ikke hyperfokusere på vekta - det er bare et tall, en indikasjon. Muskler veier mer enn fett - og målebåndet er et bedre hjelpemiddel når man nærmer seg idealvekta.

Det er nå min mening, da

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 12:38   #3
lille_Venn
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 56
lille_Venn er på en erverdig vei

Sv: Gå ned mindre enn ti kg?

Jo... Jeg er på mange måter enig... Og dette er jo også målet! Men da jeg prøvde atkins ei uke for et par år siden (var mest for å "teste", ikke for å slanke meg) så var det så deilig å bli kvitt søthunger og den evige trangen til å putte noe i munnen på så kort tid! Så jeg ser for meg ei uke eller to på ketolyse for å oppnå disse "godene" hehe ;-) Mest fordi viljestyrken min ikke er noe å skryte av når kroppen vil ha noe søtt... Tror det vil være lettere å endre kostholdet når disse lystene er fjerna...
Men jeg kan ikke forstå at det skal være farlig å følge denne kuren i et par uker? For så lenge kroppen har fett å forbrenne (noe jeg har) så burde vel ikke det føre til problemer? Det blir vel også sagt at store deler av vekttapet den første uka er væske, og at de som har mindre å ta av ikke går så fort ned? Og da tenker jeg som så at kroppen vil regulere dette litt selv?

lille_Venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 13:03   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Gå ned mindre enn ti kg?

Ikke noe problem å leve lavkarbo som normalvektig, er vel ketogene dietter som ikke anbefales

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 17:10   #5
Christina79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 69
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Gå ned mindre enn ti kg?

Hei du

Jeg og er normalvektig nå (innenfor BMI), begynte da jeg var på 27 et eller annet. Ketolyse fungerer kjempebra for meg og jeg er snart nedi i matchvekt, føler meg bedre enn på flere år. Da også med tanke på søtsuget som du viser til, og hungeren. Jeg har tatt blodprøve hos legen og den er bra så er ikke bekymra for å gå på Ketolyse.

Flere på veietråden som jeg er med på er rundt normal-bmi. Ketolyse fungerer best på de som er overvektig. Jeg kommer nok til å fortsette med Ketolyse så lenge jeg går ned, men det begynner å stagnere nå. Når jeg når målet mitt skal jeg spise generelt lite karbohydrater. Det var ikke farlig for steinaldermenneskene å ha ketogent kosthold så hvorfor skal det være farlig for meg!!!?

__________________


Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
33 kg mindre kozpia84 Mer enn 30 kg overvekt 34 26-04-09 17:25
Mindre syk med lavkarbo? Sandy Lavkarbo generelt 10 19-12-08 08:50
Når man har mindre å ta av en 10 kg.... Borealis Lavkarbo generelt 7 10-08-06 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no