Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Brente mandler med tagatose

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-12-11, 16:20   #26
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Brente mandler med tagatose

dere, jeg har laget dem pånytt, og denne gangen ble de myke.. eneste forskjellen er at da de ble perfekt brukte jeg en veldig dyp kjele, og denne gangen en som ikke var dyp.. prosessen gikk mye raskere også nå med den kjelen som ikke var dyp..

henger dette sammen på noe vis?

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:13   #27
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brente mandler med tagatose

Brukte stekepanne jeg.. Kanskje du er inne på noe.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 17:44   #28
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Brente mandler med tagatose

Mine ble også myke og litt klissete. Brukte en stor teflonkjele...

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 18:53   #29
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Brente mandler med tagatose

Så rart... Jeg skal prøve igjen ikveld.. Merkelig at resultatet varierer så.. Den kjelen jeg fikk gode resultater med vr veeeeldig dyp da.. Ca fårikål størrelse eneste som var ren igår:P

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 18:57   #30
Mortil1
Medlem
 
Mortil1 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 96
Mortil1 er på en erverdig vei

Sv: Brente mandler med tagatose

Tips for de som har myke/klissete mandler, ta de 4-5 min i stekovn på 200 grader! Nå sitter jeg og spiser brente mandler så det knaser!

__________________
Mor til 1
Min blogg


Mortil1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 20:36   #31
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brente mandler med tagatose

Opprinnelig lagt inn av Mortil1, her.

Tips for de som har myke/klissete mandler, ta de 4-5 min i stekovn på 200 grader! Nå sitter jeg og spiser brente mandler så det knaser!

Lurte på om det kunne være en ide.. Takk for tips!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 20:41   #32
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Brente mandler med tagatose

Takk for tips! Skal teste!

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 10:27   #33
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Brente mandler med tagatose

Mine ble også myke... Men det er nok helst fordi de ikke var lenge nok i kjelen, tenker jeg...
Så jeg satte brettet inni stekeovnen på 180g ca 30 minutter... Og da ble de både tørre og sprø

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-12-11, 10:44   #34
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Brente mandler med tagatose

...Jeg har ikke vært borti brente mandler på så lenge at jeg ikke hadde noe minne om hvordan de skulle være, så jeg syntes de var helt fantastiske selv om de var myke også, jeg. Men mulig jeg prøver en ny ladning i dag - skal da teste dette med ettersteking i ovnen!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 23:08   #35
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Brente mandler med tagatose

Jeg fikk tak i tagatesse i går, så jeg har tenkt å lage en ladning av dette! Jeg elsker brente mandler!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 20:12   #36
heart
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 60
heart er på en erverdig vei

Sv: Brente mandler med tagatose

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg fikk tak i tagatesse i går, så jeg har tenkt å lage en ladning av dette! Jeg elsker brente mandler!

Noen som vet om det er mulig å lage brente peanøtter? om det fungerer på samme måte? Tenker at det kunne kanskje vært godt med salte, brente..

heart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:26   #37
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Brente mandler med tagatose

Opprinnelig lagt inn av heart, her.

Noen som vet om det er mulig å lage brente peanøtter? om det fungerer på samme måte? Tenker at det kunne kanskje vært godt med salte, brente..

Det fungerer helt på samme måte Det er jo tagatosen som lager "skallet", og hva slags nøtter du bruker blir en smakssak. Helt sikkert godt med salt-søte peanutter

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brente mandler? Nupsida Lavkarbo generelt 4 10-02-11 21:02
Brente mandler NÅ! Kake/dessert og snacks 7 10-02-11 20:57
Brente mandler Maryrose Kake/dessert og snacks 5 16-12-09 13:17
Brente mandler Maryrose Ketolysekuren 0 07-12-09 09:24
Brente mandler?! Ninja Lavkarbo generelt 1 07-01-07 08:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no