Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ville DU dratt til Egypt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-06, 18:58   #1
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Ville DU dratt til Egypt?

nå med alt terrorgreiene ?? hadde du turt? vi har tenkt å dra til en liten hotell by som heter taba og ligger på østsidne av sinai halvøya.

fortalte sjefen min om ferie planene og han sa at han ville aldri dratt til egypt.
hva er din meining?

jeg er veldig gira på det hotellet og plassen. men hvis det e terror fare så vet jeg ikke.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-06, 19:04   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Ja, vi har tenkt å reise i oktober vi, hvis ferien min går i orden !
Nekter å la mulige terrorister legge begrensninger på min bevegelsefrihet. Da har jo terroren vunnet liksom.

Det er greitt å være "føre var" og oppmerksom på hva som skjer, - men det er grenser hvor forsiktig man skal være. Er man redd for alt slikt bør man jo bli hjemme. Bestem selv du og ikke la andre skremme deg.


Så lenge UD ikke fraråder (det kan de jo enda gjøre), føler jeg at det er greitt å reise. Sjekker også engelsk UD sin liste, den er litt "strengere" enn den norske.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-07-06, 19:09   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Jeg er trygghetssøkende og hadde aldri reist til noe område der terror råder. Jeg ville ha vært nervevrak på hele turen. Gått å kikket meg over skulderen hele tida og gransket vesker og bager og poser og biler i frykt for mulige bomber. Selv London er jeg skeptisk til.. Bare et år siden siste terroraksjon der.. Men det er meg.. Jeg overreagerer sikkert.. men ærlig talt, bør man ikke føle seg trygg på ferie?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-07-06, 19:16   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Hei
Jeg er god til "verstefallstenking" og hadde en fantastisk tur til Egypt. Jeg tar ingen forholdsregler når det gjelder terrorisme, den rammer blindt uansett. En dag blir det bilbombe på Danskebåten, detonert rett før ankomst når alle sitter i bilene som er pakket så tett at ingen kommer ut i en krisesituasjon ( med tillatelse/dispensasjon for antall biler på fergen fra skipstilsynsmyndighetene) Og Danskebåten tar vi jo uten å blunke.
Beklager hvis det blev nye nevroser av dette ;-)

Les litt om Egypt hjemmefra, landet er kilden til den Greske sivilisasjon og dermed vårt demokrati. Er du litt interessert i religion og symbolikk blir det bakoversveis.

Vennlig Hilsen og god tur.
Torkil


Sist redigert av Torkil : 04-07-06 kl 21:35.
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-07-06, 20:56   #5
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Ville DU dratt til egypt?

ok, godt å få noen synspunkter. jeg har fremdeles kjempe lyst å dra. og kommer nok til å gjøre det hvis det ikke skjer noe før den tid.

takk, dere..

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-07-06, 21:19   #6
Stella
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Aust Agder
Alder: 40
Innlegg: 106
Stella er på en erverdig vei

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Opprinnelig lagt inn av Torkil

En dag blir det bilbombe på Danskebåten, detonert rett før ankomst når alle sitter i bilene som er pakket så tett at ingen kommer ut i en krisesituasjon ( med tillatelse/dispensasjon for antall biler på fergen fra skipstilsynsmyndighetene) Og Danskebåten tar vi jo uten å blunke.
Beklager hvis det blev nye nevroser av dette ;-)

Nu tør jeg jo aldrig at rejse hjem igen

Stella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-07-06, 00:46   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Jeg overreagerer sikkert.. men ærlig talt, bør man ikke føle seg trygg på ferie?

JA,som jeg sa, er man av den engstlige sorten får man jo bare holde seg hjemme.....

Ikke det at jeg er så spenningssøkende, men skal man forholde seg til alle mulige scenarioer kan det bli kjedelige ferier....

Er litt enig med Torkil her - han setter det hele litt i perspektiv. Hvis man leser litt om kultur, religion og politikk får man også et klarere bilde av hva som skjer og hvorfor. Det er mulig å ta sine forholdsregler og velge bort ting/steder....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 15:17   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Var i Sharm i september i fjor, og har sjelden følt meg så trygg noe sted. Hvis noen så litt forvirra ut dukket det opp en "turistpoliti" og hjalp deg før du selv skjønte du var forvirra. (de har eget turistpoliti som har blå skjorter og de vanlige hvite skjorter så man skal se forskjell.)
Metalldetektorer på alle hotellene, og vakter i dørene.
Ville dratt tilbake på timen om jeg kunne! Mulig det blir en ny tur til vinteren.

Forresten, nordmenn har reist til spania i flere tiår, få land som har hatt flere terroraksjoner på sin jord enn de... (og nord-irland/storbritannia)..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 00:32   #9
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Ville ikke nølt med å reise til Egypt, tror faktisk ikke det er noe mer skummelt der enn i Europeiske storbyer

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 01:14   #10
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ville DU dratt til egypt?

Opprinnelig lagt inn av Melania

Ville ikke nølt med å reise til Egypt, tror faktisk ikke det er noe mer skummelt der enn i Europeiske storbyer

Signerer!!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no