Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Er mannen min insulinresistent?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-09, 11:36   #1
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Er mannen min insulinresistent?

Han har slitt med det han kaller ”kattskjælven” i alle år, helt siden han var veldig ung og tynn som en flis. Legene den gangen sa at han hadde det motsatte av diabetes, at han produserte for mye insulin. Moren hans hadde diabetes, mener det var diabetes1.

Han har ved flere anledninger de senere årene (også nå i år) tatt blodprøver og målt bla. blodsukkeret. Hver eneste gang får han beskjed om at alt er normalt, og slår seg til ro med det. Han er 186 høy og veier nesten 115 kg i dag.

Nå har vi gått på ketolyse i nesten 5 uker og han har bare gått ned 2 kg. Vekten står dønn fast!

Det som er positivt er at han på disse ukene ikke har hatt et eneste tilfelle av ”kattskjælven”. Tidligere hadde han det flere ganger i uken.

Jeg har lest og lest, både her inne og andre steder på nettet, og jeg er overbevist om at han er insulinresistent. Jeg har forstått det slik at insuliresistens kan bremse en vektnedgang veldig.

Hva kan han gjøre? Han MÅ ned i vekt….

Ser at det finnes medisiner som kan være til hjelp, er det noe å satse på? Noen erfaringer?

Nå skal han til legen neste uke, men dersom det tas nye prøver nå vil vel de fortsatt være ”normale”, spesielt etter å ha gått på ketolyse i flere uker?

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:41   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Hvis det er det han har, så betyr vel det bare at han må være ekstra tålmodig, at insulinresistensen må få tid til å reversere seg før resultatene kommer. Så bra at han opplever bedring av symptomene på dette kostholdet! Ikke mist motet!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:48   #3
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Synes han skal be legen om å få tatt en skikkelig test av blodsukkernivået, ved å bruke en glukosebelastning. En ting er det nivået man har når man er fastende, resultatet etter å ha fått i seg glukose kan jo gi et "endelig svar", eller et hint om at også andre verdier enn "vanlig" blodsukker bør sjekkes ut. Burde være så enkelt at man ringer og avtaler det på forhånd, før man møter til legetimen. Har opplevd at enkelte lab'er må ha "litt tid" for å forberede testen, det er jo såååå mye arbeide (de blander pulver og vann..).

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:50   #4
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Hvis det er det han har, så betyr vel det bare at han må være ekstra tålmodig, at insulinresistensen må få tid til å reversere seg før resultatene kommer. Så bra at han opplever bedring av symptomene på dette kostholdet! Ikke mist motet!

Er vel litt i ferd med å miste motet nå, men vi har bestemt oss for å fortsette en stund til...

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:51   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Faren min kalte det for Fattigmannskula, og han hadde det ofte før. Endte opp med diabetes 2. Så jeg tror mannen din er på rett spor

Men print ut alt du finner om insulinresistens og send med ham til legen og krev en belastningstest.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:51   #6
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Synes han skal be legen om å få tatt en skikkelig test av blodsukkernivået, ved å bruke en glukosebelastning. En ting er det nivået man har når man er fastende, resultatet etter å ha fått i seg glukose kan jo gi et "endelig svar", eller et hint om at også andre verdier enn "vanlig" blodsukker bør sjekkes ut. Burde være så enkelt at man ringer og avtaler det på forhånd, før man møter til legetimen. Har opplevd at enkelte lab'er må ha "litt tid" for å forberede testen, det er jo såååå mye arbeide (de blander pulver og vann..).

Men vil det gi riktig svar når han har gått på ketolyse i flere uker?

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 12:02   #7
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Tror da det, siden en glukosebelastning vil vise hvordan kroppen reagerer på f.eks sukker. Tar jo litt tid før man har "avvent" kroppen mht hvordan den reagerer, tenker jeg. Ellers hadde man vel ikke blitt dårlig etter en "sprekk", slik som mange blir, jeg inkludert, selv etter måneder på lavkarbo. Kroppen har lært et mønster/har et mønster, og det mønsteret tar det vel litt tid å endre på. Ikke noe jeg VET, men noe jeg tror, siden min egen erfaring antyder det, sterkt. Legen vet helt sikkert mere om dette, men tenker som så at om h*n hører på pasienten, så kan det være verdt et forsøk. Og det skal vel egentlig også testes ut, før man får f.eks Metformin..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 12:40   #8
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Da har jeg snakket med hun på legekontoret, hun virket veldig uinteressert siden testene som ble tatt tidligere i år var HELT normale, også langtidssukkeret… de lå på 5,7 og 5,8…
Sier ikke meg så mye. Han må på sykehuset for å få tatt den testen og de kunne ikke henvise ham dit før legetimen neste uke.

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 13:26   #9
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Tok testen på et legekontor, jeg.. Mulig at det hadde "litt" å gjøre med at det på det stedet var 3t kjøring til sykehus, og at de hadde fått opplæring på dette? Sikkert greitt med opplæring i tilfelle folk "koller vippen" med flere desiliter sukkervann innabords.. Hehe.. Aner ikke. Men, ta det opp med legen, så blir det vel ordnings. Ellers er han jo symptomfri på lavkarbo, så da er det jo bare å fortsette med det.. Brukte for ca tre år siden "Lindberg-mat" i et par måneder, og gikk ganske sakte ned i vekt, før jeg fikk Metformin og gikk ned raskere. Kanskje Lindberg kan være verdt et forsøk? Hvis blodprøver ikke gir de svarene man forventer, så kan man prøve seg frem, se hva kroppen trives best med. MÅ jo ikke være insulinresistens, kan være han er en sånn "rykk og napp" mann mht vekttap, eller at han kan tjene på å bytte retning på lavkarboen, ikke sikkert det er så store endringen som skal til.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 13:34   #10
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Ok, takk for råd og tips...

Vi får bare smøre oss med tålmodighet så lenge..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 13:54   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Jeg hadde langtidsblodsukker på 6,1 da jeg ble sendt til sjekk... Men de så på endel andre verdier i tillegg. Det skal sies at jeg prøvde i ti år å få sjekket da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 15:39   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Dere må jo ikke finne på å gi opp Lillebille!

Opprinnelig lagt inn av Lillebille

Det som er positivt er at han på disse ukene ikke har hatt et eneste tilfelle av ”kattskjælven”. Tidligere hadde han det flere ganger i uken.

Jeg synes dette er grunn nok til å fortsette jeg da. Synes ikke mannen din det? Jeg husker Fedon sa på et foredrag en gang at det kunne ta tid med dem som var insulinressistente fordi det trengte å reverseres først. So hang in there!

Jeg husker ikke hvilke tester det er man må ta, men det skal kunne gå an å ta dem på legekontor mener jeg. Det hjelper jo ikke dere når dere ikke vet hva dere skal be om, men kanskje noen andre husker det?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 15:43   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Står det ikke i noen av bøkene forresten? Ketolyseboken?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 15:48   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Jeg tror faktisk at din mann har noe som heter reaktiv hypoglykemi!

Det er som du sier først, det motsatte av diabetes, og mange leger aner ikke noe om det!
Det går kort fortalt ut på at man får altfor mye insulin i systemet etter at man har spist og dermed får et stort fall i blosdsukkeret!
Dermed får man symptomer på lavt blodsukker!

Behandling? LAVKARBO!

Les linken over nøye, den er ganske god!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:20   #15
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

Dere må jo ikke finne på å gi opp Lillebille!

Jeg synes dette er grunn nok til å fortsette jeg da. Synes ikke mannen din det? Jeg husker Fedon sa på et foredrag en gang at det kunne ta tid med dem som var insulinressistente fordi det trengte å reverseres først. So hang in there!

Jeg husker ikke hvilke tester det er man må ta, men det skal kunne gå an å ta dem på legekontor mener jeg. Det hjelper jo ikke dere når dere ikke vet hva dere skal be om, men kanskje noen andre husker det?

Vi må jo bare fortsette en stund til, kan ikke stoppe nå...

Jeg er egentlig med på dette for hans skyld (har bare noen få kg å gå ned), men jeg har HELT sikkert godt av det, jeg også.

Det ser ut til at det tar tid for ham å venne seg av med alle karbene, han har vært nesten konstant kvalm, hatt en del hodepine og sovet dårlig nå i 4-5 uker. Han er rett og slett helt utafor….

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:24   #16
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg tror faktisk at din mann har noe som heter reaktiv hypoglykemi!

Det er som du sier først, det motsatte av diabetes, og mange leger aner ikke noe om det!
Det går kort fortalt ut på at man får altfor mye insulin i systemet etter at man har spist og dermed får et stort fall i blosdsukkeret!
Dermed får man symptomer på lavt blodsukker!

Behandling? LAVKARBO!

Les linken over nøye, den er ganske god!

Hmm….reaktiv hypoglykemi, ja det kan jo også være en mulighet?? Takker for linken! Skal lese den nøye og printe den ut, så kan han jo ta den med til legen neste uke..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 16:48   #17
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Er mannen min insulinresistent?

vis det virker sånn,,, at han plutselig blir varm , skjelven og må ha noe søtt og spise der og da ,, jeg har hatt det sånn i mange år ,likedan min mor søster og sønn,, og vet om mange andre også som har det sånn
ingen lege jeg har spurt kunne svare meg på det,

min søster passer på og spise til faste tider ,hun har nå gått over til mer lik Lindberg kost ,,men ikke helt ,tynn som ei sill har ho vært bestandig ,, nå datt kjærringa ned ti kilo uten og slanke seg,,, så nå er ho enda tynnere en silla uretferdig , sukk

jeg har slanket meg ala G;R. mange ganger ,, og spist enda mindre kalorier ,men likevel økt i vekt,

så første gangen jeg begynte på eurodiett forsvant skjelvinga og vekten raste ned
men når jeg sluttet med ED hente det en skjelden gang at jeg fikk den skjelven
nå på ED igjen frisk som en fisk ,og kiloene raser ned

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 17:49   #18
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Så bra at det fungerer med kostomlegging for deg..

Når han får det han kaller ”kattskjælven” bøtter han innpå melk med masse sukker eller honning, eller stikker innom en bensinstasjon og kjøper et marsipanbrød eller to. Ikke de siste ukene da. Men som sagt, så står vekten fullstendig på stedet hvil..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 19:19   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av Lillebille, her.


Når han får det han kaller ”kattskjælven” bøtter han innpå melk med masse sukker eller honning, eller stikker innom en bensinstasjon og kjøper et marsipanbrød eller to. Ikke de siste ukene da. Men som sagt, så står vekten fullstendig på stedet hvil..

Nok et tegn på reaktiv hypoglykemi!
Han får lavt blodsukker, blir dårlig og blir bedre av å få i seg noe søtt fort!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:31   #20
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Han har jo ikke så mange av disse symptomene da. Skjønner at ikke alle trenger å få alle disse symptomene, men han har jo bare et par av dem, uro i kroppen med litt sånn geléfølelse innvendig, at han går tom rett og slett. Og det eneste som tilsynelatende hjelper fort er sukker i en eller annen form.
Men kramper, angst, selvmordstanker, hjertebank, depresjon, gråtetokter, forvirring, forstoppelse etc. har han ikke når han får dette…

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 20:45   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nok et tegn på reaktiv hypoglykemi!
Han får lavt blodsukker, blir dårlig og blir bedre av å få i seg noe søtt fort!

*kremt* Sånn hadde jeg det med insulinresistens også, før jeg kostholdsregulerte den....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 21:19   #22
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Jeg også..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 21:42   #23
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Fant noe om insulinresistens her:

"Har du insulinresistens?
Det finnes mange metoder for å måle om du har hyperinsulinemi/insulinresistens. Den enkleste er å se seg selv i speilet:
- Har du økt fett rundt magen (selv om vekten ellers er nesten normal) er du arvelig disponert for hyperinsulinemi, og vil utvikle insulinresistens.
- Har du BMI (kroppsmasseindeks) over 30, er det nesten sikkert at du har det."

Fedon Lindberg sier jo her at det er nesten sikkert....

Vi vet selvfølgelig ikke noe sikkert før han får tatt prøver da...

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 21:43   #24
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

*kremt* Sånn hadde jeg det med insulinresistens også, før jeg kostholdsregulerte den....

Fikk du medisiner som hjalp deg et stykke på veien?

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 22:16   #25
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Er mannen min insulinresistent?

Jeg brukte Metformin i ett års tid, med godt resultat. Spiste jo "skikkelig" også, da (Lindberg-filosofi), vet faktisk ikke om kanskje begge ting bidro..


Edit; Tror det er mulig å kontakte private helsetjenester for å få foretatt en slik test. MÅ jo ikke være fastlegen? Mulig Lindberg-klinikken kan foreta den, evt andre klinikker med samme/lignende filosofi..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mannen på ketolyse, jeg gravid The Cat Kostholdsfilosofier 0 21-05-09 18:00
Hva mannen min får med seg! Safir Ketolysekuren 9 02-11-07 10:45
Mannen min har gebursdag...... nystolen Spørsmål og svar 5 13-08-07 16:46
Ikke insulinresistent, er da lavkarbo bra? femalia Ketolysekuren 10 09-07-07 23:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no