Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Spise mer?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-07, 19:46   #1
T77
Nytt Medlem
 
T77 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 46
Innlegg: 2
T77 er på en erverdig vei

Spise mer?

Hei
Jeg er helt ny her, og har nettopp startet på Atkins-dietten. Jeg har tidligere spist omtrent som det som er tillatt i den livslange vedlikeholdsfasen ++ -av helsemessige grunner, men bestemte meg for å starte fra begynnelsen.
Jeg har nå vært to uker på induksjonsfasen og en uke i vedvarende vekttap. Jeg har gått ned tre kilo, og har ikke tenkt å gå ned mer en fire tilsammen (det er mest helsegrunner til at jeg gjør dette).
Merker jo at jeg har mindre apetitt pga ketosen, og lurer derfor på følgende:

Når jeg introduserer nye matvarer, som bær og nøtter. Skal jeg da kutte ut noe av det andre jeg spiser eller skal jeg spise mer? Selv om jeg ikke skal så mye ned i vekt har jeg ikke lyst å legge på meg heller. Spiser nå rett over 20 karber pr dag. Lå på ca 15 de første to ukene.
En gjennomsnittsdag ser omtrent slik ut:

Frokost: omelett m/kalkunskinke og 50g ost = 3,5k
Lunsj: salat m/reker, egg eller kylling + litt olje = ca 3,5k
Middag: kjøtt/fisk, salat, smør og 2ss seterrømme =7-9k
Kvelds: 100g bær m/ en klatt krem = ca 7k
og eventuelt kyllingvinger eller annet med lite eller ingen karber.

Drikker litt sukkerri iste/lettbrus og av og til en Atkins bar

Håper noen har lyst å svare! Jeg ble nemlig ganske glad da jeg fant denne siden

T77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 21:38   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Spise mer?

Velkommen !!

Du legger til bær og nøtter i tillegg til det andre du spiser. Litt av vitsen er at du legger til mer karber samtidig som du legger til nye matvarer. 5 karber pr uke. Leg gjerne til nøtter først med 5 karber mer pr dag. Etter en uke legger du til 5 karber med bær pr dag. Du er jo ikke nødt til å spise bær og nøtter hver dag da, men hold deg på et karbenivå som tilsvarer 5 gram pr dag mer enn uka før etc.

Om du ikke har funnet "vedvarende stigen" så er det en flott link her:

Vedvarendestigen - tilbakeføring av matvarer

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Men hva i all verden skal jeg spise? Georgine Lavkarbo generelt 18 24-02-06 15:07
Det er skadelig å spise mer enn 1-2 egg daglig! Iset Lavkarbo generelt 6 29-12-05 20:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no