Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-11, 18:25   #1
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Har ligget under 20 gr i over 2 mnd, og snart gått ned 10 kg - og over 56 cm tilsammens på kroppen. Første sett med blodprøver er som følger:

Total kolesterol: 3,7
LDL: 2,6
HDL:0,9
Triglyserid: 1,17

Legen var stort sett fornøyd. Total kolesterolet er gått ned fra 4,1 til 3,7. MEN HDL er redusert siden sist, og LDL er gått litt opp. Alt i alt bare flisespikkeri mente han, og triglyseriden skulle jeg også være fornøyd med. Så hva syns dere? Er jo sykepleier, men akkurat dette kan jeg særdeles lite om

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:17   #2
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Wow! Resultatet ditt er jo bare helt fantastisk!

Jeg mener å vite at HDL skal være minst 1/4 av LDL. Det er viktigere enn at totalen er under 5,5. Og din HDL er jo høy i forhold til LDL, så du ligger fortsatt godt under grensen, hvis min informasjon er riktig. Og uansett er jo kolesterolen din godt under alle farenivåer - gratulerer!!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 08:20   #3
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Tusen takk, jeg er rimelig fornøyd selv. Var ganske nervøs for svarene på forhånd med tanke på hvor fint kolesterol jeg har hatt de to foregående årene før jeg begynte på lavkarbo

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 05:42   #4
SubAdonis
Nytt Medlem
 
SubAdonis sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: England
Innlegg: 1
SubAdonis er på en erverdig vei

Sv: Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Det der er positivt Bra jobba. Synes det er så moro når lavkarbo gir mere enn vekt tap (hvilket bare er en bonus). Helsegevinst over hele linja er BRA

__________________


SubAdonis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 09:07   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolblodprøver - 2 mnd etter oppstart med lavkarbo

Jeg regner med de blodprøvene vil bli enda bedre et par måneder etter at du har stabillisert vekt. Det er ikke uvanlig med en del svingende kolesterol under nedgang.
Flott jobba.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger tips til oppstart av lavkarbo LouLou Spørsmål og svar 1 18-05-10 19:10
HELSEGEVINSTER etter 1 år med lavkarbo herregud Lavkarbo generelt 3 21-03-10 12:26
Karbohydratomsetninga etter lavkarbo LMPH Spørsmål og svar 0 29-11-07 21:41
Etter lavkarbo Chilicat Lavkarbo generelt 4 28-09-06 20:34
Kostholdet etter lavkarbo Nette Generell diskusjon 14 16-01-06 20:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no