Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Soyamel?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-01-07, 15:19   #1
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Soyamel?

ser at flere av dere ikke bruker soyamel, men heller proteinpulver pga smaken.
bryr meg ikkeno om smaken av soyamel jeg, merker ikkeno til den og da kan jeg vel like greit bruke dette også? i pannekaker, vafler og sånt.

vet at det er litt mer karb i soymelet, men det blir jo ikke så mye man bruker.

har laget paibunn med soyamel også, synes den ble god jeg

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 19:07   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: soyamel?

Jada, klarer du smaken er det OK, men soyamel har en del karber mer en soyaprotein. Kommer an på hva karbegrense du har lagt deg på.

Soyabønner males opp til soyamel, det inneholder normalt ca 20 gram
karbohydrat/100 gram. (men noen her har visst fått tak i et med mye mindre karber i).


Soyaprotein er soyamel der man fjerner det meste av karbohydratene, altså renset soyamel. Det inneholder fra 1,5 og oppover pr 100 gram.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:05   #3
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Sv: soyamel?

har planer om å kjøpe soyaprotein bare jeg får lønn..
er vel litt billigere i sverige har jeg hørt..
hvilket merke er best?

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:25   #4
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: soyamel?

//Propagandamodus på//

Soya ble tidligere brukt som dyrefor. Men så fant man ut at det ikke var sunt for dyrene. Derfor ble løsningen å begynne å gi det til mennesker og markedsføre det som "sunt". I Japan bruker fruene å gi soya til mennene sine om de syntes de er i overkant virile. Soya er kjent for å senke testosteronet hos menn.

//Propagandamodus av//

Undersøk forskjellige kilder før du begynner å spise større mengder av dette stoffer. Jeg har lest mye stygt. Og det er en mye at de spiser så voldsomt mye soya i Japan og Kina.

Nå er jeg ikke sikker på hvilke deler av soya som har denne effekten. Fett, protein eller karbo.

__________________


kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 20:34   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: soyamel?

Opprinnelig lagt inn av Klumpe, her.

har planer om å kjøpe soyaprotein bare jeg får lønn..
er vel litt billigere i sverige har jeg hørt..
hvilket merke er best?

Selv er jeg skeptisk til soya, - og bruker det ikke. Om du først skal kjøpe proteinpulver er det bedre med myseprotein. Spiller liten rolle vhilken type om du skal bruke det til baking og pannekaker. Bare det er lite karer er det ok !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 11:51   #6
Klumpe
Medlem
 
Klumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 73
Klumpe er ny på veien

Sv: soyamel?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Selv er jeg skeptisk til soya, - og bruker det ikke. Om du først skal kjøpe proteinpulver er det bedre med myseprotein. Spiller liten rolle vhilken type om du skal bruke det til baking og pannekaker. Bare det er lite karer er det ok !

da skal jeg titte etter det når lønna kommer

takk for hjelpa da dere

Klumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 12:04   #7
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Soyamel?

Sitat: "Soya er et tveeggget sverd".

Husker ikke hvem som har sagt det, men poenget er vel at soya har både positive og negative effekter. Det er ingen fasit her, men overdreven bruk er ikke bra. Det kommer jo an på hver enkelts kropp også. Jeg som har lavt stoffskifte holder meg stort sett unna soya siden det påvirker skjoldbruskkjertelen i retning lavere tyroksinproduksjon, mens andre kan ha gode helseeffekter av soya.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:16   #8
jamaica
Medlem
 
jamaica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nordland/gran canaria!
Alder: 57
Innlegg: 75
jamaica er ny på veien

Sv: soyamel?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Selv er jeg skeptisk til soya, - og bruker det ikke. Om du først skal kjøpe proteinpulver er det bedre med myseprotein. Spiller liten rolle vhilken type om du skal bruke det til baking og pannekaker. Bare det er lite karer er det ok !

Skjønner jo at det er skrivefeil, men "lite karer" er vel ikke så ok? Jeg er iallfall utrolig glad i min kar!!!

__________________


jamaica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sss Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:26   #9
lille meg
Medlem
 
lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Mandal
Alder: 47
Innlegg: 162
lille meg er på en erverdig vei

Sv: Soyamel?

Hva er forskjellen på soyamel og soyaprotein?
Og hva koster soyaprotein? Har kjøpt Soyamel..
Er konsistensen den samme?

__________________




lille meg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 21:28   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: soyamel?

Opprinnelig lagt inn av jamaica, her.

Skjønner jo at det er skrivefeil, men "lite karer" er vel ikke så ok? Jeg er iallfall utrolig glad i min kar!!!

Jo, du får klare deg med en kar om gangen

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 31-01-07, 08:01   #11
Boxie
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Alder: 53
Innlegg: 119
Boxie er ny på veien

Sv: Soyamel?

Ooops, dette var nytt for meg. Er det slik at Soya ikke er bra å spise? Jeg spiser nemlig endel soyaflak (går ikke på streng lavkarbodiett, mer i retning av Lindberg)? Jeg har lav forbrenning og bør ikke spise noe som senker den enda mer, gjør soya det?

Forøvrig så har jeg en veninne som går på diett a la blodtypedietten og hun kan ikke benytte meieriprodukter. Kan man bruke soyamelk i stedet for vanlig melk?

Boxie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Overtrent sliter på søken etter balanse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
soyaprotein og soyamel? sir84 Ketolysekuren 21 21-09-06 15:02
Soyamel Donna Lavkarbo generelt 2 11-03-06 09:53
Hva er forskjell på soyaprotein og soyamel? Aadi Lavkarbo generelt 1 04-03-06 11:35
Frokostpannekake med soyamel mofe Bakst 7 15-05-05 19:48
Spørsmål om Soyamel Soelli Lavkarbo generelt 12 08-02-05 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no