Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dårlig matlyst

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-07, 14:12   #1
Sukkerbit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 37
Innlegg: 2
Sukkerbit er på en erverdig vei

Dårlig matlyst

Hei! Jeg har gått på ketolyse i ca 2 uker nå. Men for tiden sliter jeg med NULL matlyst, kvalme og blødninger selv om jeg går på p-piller. Noen som har noen tips?

Sukkerbit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 14:27   #2
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Dårlig matlyst

Hei Sukkerbit.

Velkommen til lavkarbo

Det høres jo ikke særlig kult ut. Kunne du ikke prøve å poste en dagsmenu eller to, så er det kanskje lettere å vurdere ditt problem utfra det. Skriv også ned hva du drikker og hvor mye vann drikker du pr dag?

Har lest annetsteds at lavkarbokosten virker inn på mestrusjonssyklus. Prøv å gå på søkefunksjonen, så finner du en del der.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 14:39   #3
Sukkerbit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 37
Innlegg: 2
Sukkerbit er på en erverdig vei

Sv: Dårlig matlyst

Takk for det Eva

Til frokost og lunsj spiser jeg som regel 2-3 egg (kokte, stekte eller eggerøre), 2-3 Ziggy-lapper med ost eller salat.
Til middag blir det som regel noe kjøtt med litt grønnsaker til.
Prøver å få i meg 2-3 liter vann om dagen, men ligger nok på 2 liter ca.

Sukkerbit

Sukkerbit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 16:58   #4
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Dårlig matlyst

Hei igjen Sukkerbit.

Hmm, vet ikke om jeg ble så mye klokere. Kanskje jeg må få lov å spørre ca hvor mye du skal ned, evt hvordan din BMI er? Spør fordi det er forskjell på å veie 10 kg for mye, og 40 kg eller mer for mye. Det er noe med ikke å spise for mye proteiner. Det gjorde jeg til å begynne med fordi jeg var vant til å spise mye. Det ble jeg uvel av. Du skal spise ca 1-1,5 g protein pr kg. kroppsvekt.

Det virker ikke som om du får nok fett, det er viktig i dette kosthold. Hva med noe bacon til eggene? Masse smør på ziggylappene er også en god fettkilde.

Kanskje kvalmen kan være pga hormonelle forandringer som skjer når man går på lavkarbo. I og med du tar P-piller var det kanskje en ide å ta en snakk med legen.

Spiser du ketolysetablettene? Har du boken "Slank med ketolysekuren"?
Vet ikke om dette var tilfredsstillende svar, det er helt sikkert noen herinne som vet mer.

Lykke til

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:21   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Dårlig matlyst

Jeg hadde samme erfaring som deg med null matlyst og kvalme, men etter en stund gikk det over Tydde til kyllingvinger fra ferskvaredisken, og levde på dem mens det hele sto på.
Og sånne småblødninger er det mange som får når de går over til lavkarbo, men det gir seg som regel (om det er noen trøst).

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mageknip, kvalme og dårlig matlyst Gladimat Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 13-09-07 09:45
Dårlig ånde? hallaise Induksjonen 6 13-08-07 23:21
Dårlig Ånde krussidulla Generell diskusjon 8 09-02-07 15:22
Lavkarbobøker - dårlig kvalitet firth Lavkarbobøker 6 27-05-06 03:58
Dårlig ånde og kvalme Bamseline Lavkarbo generelt 3 04-03-05 22:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no