Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Endelig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-08, 23:32   #1
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei
Question

Endelig

Da har jeg endelig fått bestilt meg ketolysekuren. Det var deilig. Nå gleder jeg meg til å starte...
Er det lurt å bake litt før man starter, så man har litt i bakhånd?
Er det lurt å planlegge ukens måltider? Hvor viktig er det å veie maten? Hva er viktig å handle inn? Skal handle inn i morgen. Jeg har laktoseintolleranse og reagerer på for mye gluten. Blir dette et problem?

Hvordan får jeg lagt til den som viser vekten, og hvor mye man har gått ned?

Nå gleder jeg meg til å starte, noen som vet hvor lang tid det tar å få kuren i postkassen???

Hilsen hun lille som en gang var ei lita

Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:50   #2
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Endelig

Hei! Eg er nett begynnt eg og. fekk kuren forrige ferdag. eg bestillte søndagen før og fekk det fredagen. tok ikkje så lang tid!!!
Spennande dette her... Lykke til!

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 23:57   #3
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Endelig

Så bra, da tar det ikke så lang tid før jeg har den i posten. Jeg virkelig gleder meg.
Hvor mye trener du ved siden av? Har vært lite trening på meg i det siste, så formen er så som så, men alikevel ikke urovekkende dårlig.

Hvor mye skal du ned? Jeg selv skal ned 10-12 kg.

Kan du noe med det tekniske?

Hilsen Flisa

Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 00:02   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Endelig

Heisann

Planlegging er viktig Og telling av karber i starten er viktig.

Og du kan gjerne bake opp et lavkarbobrød å ha i fryseren. (Jeg gikk ikke ned i vekt viss jeg spiste brød)

Andre ting som er kjekt og lettvindt å ha i fryseren er lapper: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16982

"pipper" : http://forum.lavkarbo.no/showthread....t=oste+p%F8lse

Bacon er fint å steke opp mye av og fryse ned. Tiner fort

Sitat:

Hva er viktig å handle inn? Skal handle inn i morgen.

Her er hva jeg har i skapene mine :

I mitt kjøleskap: Smør, fløte, soyamelk, rømme, creme fraishe, cottage cheese,fete oster, skinke, bacon,egg,baconost på tube, blomkål,brokkoli,squash,aubergine,fersk sjampinjong, hvitløk,løk,salat,agurk,tomat,paprika.I fryseren er alltid: Kyllingfilet,kyllingvinger,laksefilet,mer bacon, nakkekoteletter, kjøttdeig.I tørrvareskapet: Linfrø, diverse nøtter og andre frø, krydder og tørka urter, johannesbrødkjernemel,soyaprotein, bakemix, seltin, buljongterninger av forskjellige slag, grovhakka tomater på boks (landlord har minst karber)+ kaldpressa oljer: rapsolje og olivenaolje

Og når du får boka, les den godt og sett deg inn i filosofien. Det tok 3 dager fra jeg bestilte til jeg fikk boka og varene

Ang vektkurve: www.tickerfactory.com

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 00:20   #5
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: Endelig

Takk Gerd :-)

Da skal jeg shoppe fett og grønt med god samvittighet.
Jeg har spist noen morgener soya naturell yougurt og "fedon frokstblanding" Er det fy fy???
Nå er det natta på meg også...... sov så godt alle sammen!!

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 00:34   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Endelig

På ketolyse er "fedon frokstblanding" fy ja. Yoghurten vet jeg ikke, har ikke vært borti soya yoghurt. Hvor mange karber er det i den da?

Bar husk at på ketolyse skal man ha 15-20 karber daglig, hovedsaklig fra grønnsaker som vokser over jorda

Og masse vann

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 12:49   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Endelig

Hør på Gerd, hun kan sin ketolyse!
Mitt råd er, tenk REN mat! Rent kjøtt; animalsk, fisk og fugl, grønnsaker, "ekte" meieriprdukter (ikke lettprodukter), vær raus med fettet, tell karber som en helt i starten, og spis når du er sulten, og stopp når du er behagelig mett! Lykke til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 15:54   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Endelig

Hei

Er ganske ny her jeg også, snart feridg med uke 4 og har gått igrunn veldig bra, helt til jeg bakte brødet som står bak på bakemiksboksen (den får du sikkert i posten snart) så den siste uka har jeg faktisk gått opp 300 gr. Dermed ingen mer brød på meg
Rådet mitt er å prøve uten brød i begynnelsen og se hvordan det går, jeg ble også mer sulten av det.
Mitt kjøleskap er ganske så likt Gerd sitt

Jeg veier alle grønnsakene mine, veier ikke rømme, creme fraiche og fløte. Plusser på litt karbs for dagen for å være på sikre siden. Jeg kan ikke gå over 15 gr karbs, det har jeg gjort denne uka og da pekte vekta oppover. Så derfor har jeg valgt å ligge på det antallet, men du må prøve deg frem og se hva som passer for deg. Dette klarer du og vi heier på deg alle sammen
Masse lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 08:48   #9
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Endelig

Hei Flisa! Eg har no gått på ketolyse i 1 veke og gått ned 3 kg. kjempefornøyd eg...
eg går til og fra jobb ca 20 min kvar veg, ellers har det blitt lite trening. har som mål å få til litt meir, men ikkje lett i ein hektisk kvardag.

Eg et ei tynn skive med afrodite brød pr dag men masse salatblad ost og skinke på. dette metter godt syns eg. ellers et eg omelett og drikk masse vann... middag består av reint kjøtt og masse masse grønnsaker... Har tru på dette ! Stå på!!!

Har du fått startpakka og boka di eller?

ha ein fin dag!!!

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 22:05   #10
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Vibekebra.

Hei igjen.
Nei, jeg har ikke fått boken i dag, tipper jeg får den i morgen

Herlig......... 3 kg på en uke, det må være en drøm;-) Jeg gleder meg til å sette igang...
20 min hver dag. Jeg skal begynne å sykle til jobb, også skal jeg ut å løpe imorgen. Da har jeg noen timer for meg selv. Begge barna skal i bursdag og mannen er ute å reiser! JIIIIIIIIIIHA!!
Stå på videre.... vi følges tenker jeg!

Hilsen

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 23:04   #11
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Endelig

Ja blir spennande detta her... Me snakkes nok att ein dag!!!

Hadet!

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jah! Endelig rosa stix wollafruen Ketolysekuren 4 16-08-07 21:49
Endelig kom lille nurket mitt!!! :-) elian Generell diskusjon 29 07-08-07 05:22
Hurra! Endelig skjer det noe! paprika Livets lyse side 11 03-05-06 12:17
Endelig fikk jeg det til!!! LSH Spørsmål og svar 1 17-10-05 23:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no