Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-01-07, 13:39   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Oppdaget denne i krydderhylla i dag (svart liten vanlig krydderpose), og skal prøve den ut nå (rapporterer senere!).

Det står at den inneholder koriander, paprika, chili, kanel, spisskummen, hvitløk og MSG...

Noen som ANER hva MSG er? Skjult sukker.....?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:43   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Jeg fant kundeservicenummer på pakken, så ringte dem og hørte - og MSG var en smaksforsterker, som var vanlig i supper etc.

Med andre ord - ikkenoe sukker - gode nyheter!

Veldig spent på denne, for jeg har savnet taco, og det er jo myyye sukker i tacomixen, tror jeg fant ut at det var 18 gram pr. pose..

Kanskje dette blir en verdig etterkommer?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:45   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Jeg søkte på MSG på nettet for å se...og fant dette
http://www.esa.int/esaCP/SEM90B8A9HE_Norway_0.html
Var vel ikke det vel...

Vet det er smaksforsterker, men tenkte å finne ut hva det var... Noe salt greier?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:48   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Hun sa noe "m****s***glutamat"..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 13:49   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Dette var bedre... http://www.nfed.no/go.cfm?id=117976

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 14:09   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Wohaaa, dette var så godt! Smaker som kebab, bortsett fra at det jo ikke blir det samme, siden det er med vanlig kjøttdeig.

Jeg freste kjøttdeigen med en båt hvitløk, også spiser jeg det med masse grønnsaker og revet ost.

Det blir IKKE siste gangen jeg spiser dette! Anbefales veldig

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:10   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

MSG er mononatriumglutamat. Det er bare en nervegift.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 21:18   #8
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

Jeg fikk en gang fortalt meg at det "åpnet" smaksløkene (en eller annen kjemisk påvirkning vel - nervegift? Hmmm. . .) sånn at man kjenner smaken bedre.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 23:40   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Shish Kebab kryddermix fra Hindu.. hva er MSG?

MSG prøver jeg å holde meg unna, men det er vanskelig, for det er jo i netsten alt av, buljongterninger, blandet krydder osv ...

Fra linken som Anne la inn:

Sitat:

MSG er kanskje verdens mest brukte smaksforsterker og brukes i enorme mengder i næringsmiddelindustrien, spesielt vanlig er den i supper og sauser. Deler av det kinesiske kjøkken bruker MSG i så stor grad at det etter hvert er blitt stilt spørsmål om mulige skadevirkninger av denne smaksforsterkeren. Blant dem som bruker mye MSG er det mistanke om at den kan påvirke hjernen negativt. Symptomene er svimmelhet, kortvarige lammelser osv. MSG er et godkjent tilsetningsstoff med E-nummer 627 eller 631, og regnes av nasjonale matmyndigheter som trygt, selv om storforbrukere kan utvikle det som omtales som en intoleranse. Her har forskerne helt sikkert ikke sagt det siste ord.

Jeg har funnet et allkrydder fra helsekosten som heter Picata, som er veldig godt og er uten MSG.

Jeg har forøvrig en halv pose av det shish kebab-krydderet i skapet, men jeg likte det ikke, syntes det smakte for søtt (det er kanel i det). Men det er jo smak og behag

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva bør jeg kjøpe med meg fra USA? Trilla Kosttilskudd 3 26-09-05 20:50
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no