Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

IKKE vektras i begynnelsen!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 12:15   #1
Persistence
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 12
Persistence er på en erverdig vei

IKKE vektras i begynnelsen!

Heisann, jeg har nå vært i ketose i 2 uker - og har tatt av 2 kilo. Jeg er fornøyd med det, og håper på fortsatt nedgang. Det er ikke alle som opplever at vekten RASER ned i starten, så husk på det hvis du sliter med motivasjonen - bare HOLD ut!
I følge Skaldeman sin bok så er uke nr 3 den tøffeste/vanskeligste, spesielt hvis man ikke har rast ned i vekt - så jeg jobber med meg selv for å holde motivasjonen oppe.

Noen andre som har en "treig start"??

__________________
If I had to select one quality that I regard as being most highly correlated with success, I would pick the trait of persistence.


Persistence er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:22   #2
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Jeg hadde en "treig" start første gangen jeg prøvde meg på ketolysedietten, gikk ned 2,2 kg på ca 1,5 uke og synes det var lite.
Men det jeg ikke tenkte over da var jo at jeg hadde ikke så mangen kg og gå ned som kansje noen som raser ned 3-5 kg første uka, jeg hadde kansje ikke så mye vann i kroppen som en del andre som raser ned i vekt har.
Og jeg sammenlignet min vektnedgang med alle andre sin og synes alle hadde gått ned så mye mer en meg.
Nå er jeg i min 3 uke og har gått ned over 5 kg og er storfornøyd, dette er andre gangen jeg prøver meg på ketolyse, første gangen var vell mest en prøverunde rett før jul.

Så det jeg har lært av og være her inne er:

1 - ikke sammenlign ditt vekttap med andre sitt, vi er alle forskjellige.
2 - Andre har kansje mer vann i kroppen en deg selv og går derfor ned en del mer første uka/ene.
3 - Og har man bare 7-8 kg og gå ned mot kansje noen som har 20-30 kg og gå ned så går man kansje ned litt seinere.

Jeg hadde 12,6 kg og gå ned og har i dag bare rett over 7 kg igjen og jeg er bare i min 3 uke så kunne ikke vært mer fornøyd :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:41   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Hvor mye man går ned i starten avhenger også av hvor mange jojo-slankinger du har bak deg. En som slanker seg for første gang med dette, vil rase ned, mens en som har prøvd "alt" vil få et mindre tap i starten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 12:52   #4
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Seriøst?
Jeg har aldri slanka meg før nå, eneste jeg har prøvd tidligere er og kutte ut godteri og brus..
Men jeg skal ikke klage på det jeg har gått ned heller da..
Men aldri drevet på med noe form for direkte slanking før..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:07   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Det er ofte de som er stinn av vann i kroppen som "tapper" 4L vann og et kg fett første uka Du var kanskje fornuftig på salt og bra drikke før da!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:10   #6
tipp
Juniormedlem
 
tipp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hjemme
Alder: 29
Innlegg: 16
tipp er på en erverdig vei

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Hmmm... Her i gården har det heller aldri vært direkte slanking, og sparsomme halvannet kilo ned på to uker. Men det har vært så mange andre forandringer hos ham spesielt konsentrasjonsevne og humør blant annet. Så vi er ved godt mot, registrerer nedgang i cm og kilo, og så tegner jeg snille grafer som ser bratte ut og han har ikke noe problem med motivasjonen enn så lenge:-)

Tusen takk til dere som skriver her inne forresten! Han skriver ikke selv her, men er han litt lei så leter jeg frem gode innlegg og viser ham, og det hjelper godt!

tipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:55   #7
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Synes dere virkelig at minus 2 kilo på 2 uker er lite?!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:57   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Synes dere virkelig at minus 2 kilo på 2 uker er lite?!

ja, sant, tenk på hva det hadde vært om dere IKKE hadde fullgt dette opplegget f.eks? Heller 2 ned enn 3 opp!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:58   #9
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Nei det er jo ikke lite i det hele tatt, men om han er slik som meg da så sammenligner han seg litt med hva andre går ned fra uke til uke.
Jeg sammenligna meg med vennina mi som bare raste ned i vekt og synes jeg hadde dårlig vekttap i forhold til henne, men har jo lært nå at jeg ikke skal se på hva andre går ned men heller være glad for det jeg selv går ned :-)
Men det er jo veldig lett og sammenligne seg med andre og da kan man ofte få en liten "knekk" når man selv ikke går ned like mye..

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 15:01   #10
tipp
Juniormedlem
 
tipp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hjemme
Alder: 29
Innlegg: 16
tipp er på en erverdig vei

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

All den tid det er flere som forteller om tre, fire kilo i uka i starten enn de som forteller om et kilo pr uke de første ukene, så oppleves det som moderat. Jeg må si jeg er veldig glad for at avleggeren ikke leser så mye på egenhånd her inne, for da sammenligner han seg bare med seg selv, og drar desto større nytt av de innleggene jeg plukker fram til ham

tipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:04   #11
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Jeg tenker også at det kan være en fordel om en ikke raser alt for fort ned. Da kan en kanskje synes at kuren var så lett at det ikke gjør noe om en legger på seg igjen.

For min del så har jeg maaaange kilo å gå ned og jeg har alle intensjoner om å bli værende der når vekta er nådd. Så det betyr at fråtsing i cola og sjokolade er tilbakelagt kapittel i mitt liv. Og jeg tror nok det er en fordel om vektnedgangen ikke bare oppleves som enkel for å holde seg i skinnet etter endt kur

Men jeg er jo bare et menneske jeg og, og innerst inne drømmer også jeg om å våkne opp imorra med en fin og slank kropp

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 02:25   #12
Cap.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hordaland
Alder: 57
Innlegg: 10
Cap. er en juvelCap. er en juvelCap. er en juvel

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Opprinnelig lagt inn av tipp, her.

All den tid det er flere som forteller om tre, fire kilo i uka i starten enn de som forteller om et kilo pr uke de første ukene, så oppleves det som moderat. Jeg må si jeg er veldig glad for at avleggeren ikke leser så mye på egenhånd her inne, for da sammenligner han seg bare med seg selv, og drar desto større nytt av de innleggene jeg plukker fram til ham

Flott holdning du har der Tipp, er nok lettere å skrive her inne i gledesrus enn i sorg Det å skjerme avleggeren på 14 litt fra alle superresultatene høres fonuftig ut.

Skriver dette litt for å fortelle at "IKKE vektras i begynnelsen!" nok gjelder for langt flere enn trådene skulle tilsi. Jeg gikk ned over to kilo første uken, for så å rykke tilbake til start den andre. Har drukket og spist nøyaktig det samme begge ukene, stiksene har samme fine utslag og jeg er bare utrolig forvirret i hodet. Når tvilen kommer er det lett å lese til øyet blir stort og vått her inne og hva finner man da? Jo, stort sett bare lykkelige mennesker som har oppnådd kjemperesultater.

IKKE MISFORSTÅ MEG!!! Jeg mener absolutt ikke å kritisere dette flotte forumet, de flotte resultatene eller noen av de glade menneskene som er så flinke til å oppmuntre hverandre , men det føles av og til som jeg også burde hatt en som kunne skjerme meg fra å sammenligne for mye med meg selv.

__________________
Totalbilde etter to årKetolysekur fra 5/1.08
Cap. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra usikker til ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 11:01   #13
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Jeg vil og påminne om ei her inne som faktisk gikk ned på "vektras". Hun måtte slutte hele kuren, droppa ut herifra og sa hun måtte "finne seg sjøl" litt. For hodet hang slettes ikke med!!! Det er bedre for hele kroppen med en gradvis nedgang.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 11:08   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: IKKE vektras i begynnelsen!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvor mye man går ned i starten avhenger også av hvor mange jojo-slankinger du har bak deg. En som slanker seg for første gang med dette, vil rase ned, mens en som har prøvd "alt" vil få et mindre tap i starten.

Tja, jeg vet ikke det. Jeg hadde i utgangspunktet drøye tretti kg overvekt, og jeg raste ikke akkurat ned, men i sånn passe tempo, og brukte nesten et år på nesten tjue kg, og jeg har aldri slanka meg før.
Men jeg har aldri klaget, for jeg har ikke sammenligna meg med andre, da. Det er et stort poeng.
Dessuten så har huden hatt tid til å trekke seg en del sammen, så selv om jeg ikke ser på det som særlig problematisk å skulle rase ned i vekt, så kjenner jeg at hud, og ikke minst hode hengte med, og jeg har klart å kvitte meg med mitt indre bilde av meg selv som en supertjukkas, men klarer å se meg selv som jeg faktisk er nå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det hardt i begynnelsen? Lykkelig Ketolysekuren 7 26-08-08 17:14
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Hvordan teller dere karbo i begynnelsen? geysirland Ketolysekuren 3 09-08-07 07:08
Hvor mye gikk du ned i begynnelsen? Monen Ketolysekuren 13 08-11-06 09:18
[Mail-Virus] Ikke åpne vedlegg du ikke har bedt om! HP Informasjon 3 10-06-05 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no