Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Flisete neglebånd ... Vitaminmangel?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-08, 11:45   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Flisete neglebånd ... Vitaminmangel?

Jeg har hatt veldig flisete neglebånd de siste ukene.. noen som vet om det skyldes mangel på et eller annet vitamin?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:11   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Flisete neglebånd.. vitaminmangel?

kjøp sånn mandelolje greie som de har på bodyshop!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:43   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Flisete neglebånd.. vitaminmangel?

mangel på kalsium... og for lite omega 3 (som gjør huden tørr og kanskje også neglene). Kan det være noen av dem ?
Ellers påvirker stoffskifte også negler så har det skjedd endringer der, så kanskje...
Ellers, vann tørker ut neglene.

Mer vet jeg ikke...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 22:57   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Flisete neglebånd.. vitaminmangel?

Takk for hjelp - er nok noe vitaminmangel ja, tar ingenting for tida.. Men omegaen skal jeg iallfall begynne med

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 23:36   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flisete neglebånd.. vitaminmangel?

Jeg vasker hendene mine litt for ofte, samt at jeg styrer mye med papir på jobben, noe som kutter opp fingrene og virkelig trekker fuktigheten ut av huden... Så jeg har hatt tørre, sprukne hender som jeg nesten ikke har klart å ta i selv en gang
Har ikke hatt råd til mandelolje, men det funker ganske bra. Men det som fiksa det greit var å forsiktig file vekk overflødig hud fra båndene, og så blanda jeg fint mineralsalt med olivenolje og "skrubba" hendene, skylt vekk saltet og massert inn det som er igjen av olivenolja. Resultat: Myyyyke hender, og det varer faktisk en stund også

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-04-08, 20:03   #6
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flisete neglebånd ... Vitaminmangel?

Stikk innom en negledesigner og kjøp deg en solar olje + en neglebåndskrem, hvilken er vanskeli å anbefale uten å ha sett, men rekner med at du trenger en som heter Rejunevatior alt fra negleakademiet/creative. Hilsen ei som jobber som negledesigner

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Symptomer på mineral- eller vitaminmangel Fedonisten Kosttilskudd 35 31-10-11 23:37
Spørsmål til Torkil om hudproblem og mulig vitaminmangel... Malin Ketolysekuren 3 27-01-06 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no