Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Kveitesuppe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-10, 19:31   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kveitesuppe

Noen har lapskaus som "nasjonalmiddag", andre har karbonader på brødskive med bruna løk til. På Senja,, kveitekommunen over alle kveitekommuner (hvor jeg har bodd i maaange år) er det kveitesuppa som rår! Og den er knallgo!

1 kveitehode
200 g kveitefilét
1/2 rotselleri
2 persillerøtter
2 gulrøtter
1 purre
1,5 l vann
1 dl rømme
1 dl fløte
2 ss gressløk
2 ss persille

Rens grønnsakene og skjær dem i strimler. Kok opp kveitehodet, skum godt og la det trekke ca 20 minutter. Ta hodet forsiktig opp og plukk løs fiskekjøttet.

Skjær kveitefileten i biter og la disse trekke i fiskekrafta. Ta dem opp. Sil krafta. Kok grønnsakene passelig møre i fiskekrafta, legg de så opp. Visp inn fløte og rømme i krafta. Legg ingrediensene tilbake i suppen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 19:40   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Kveitesuppe

og jeg som trodde det var en oppskrift på hvetesuppe og levde i håpet om at det var ok på ketolyse. hehe

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 21:53   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kveitesuppe

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

og jeg som trodde det var en oppskrift på hvetesuppe og levde i håpet om at det var ok på ketolyse. hehe

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no