Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-08-13, 10:26   #1
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Hei.

Nå trenger jeg litt hjelp her. Har lest forumet opp og ned i mente, og "tror" jeg følger LCHF ganske greit, men det synes IKKE på vekta ihvertfall. Denne posten er litt lang, men det er hovedsaklig fordi jeg har prøvd å få med alt som kan være en årsak til at jeg ikke går ned i vekt. Håper noen kan ta seg tid til å lese og kanskje gi meg noen råd.

Litt om meg: Jeg er 29 år. 175cm høy og veier 74kg. Jeg er ikke overvektig, men ønsker likevel å gå ned 5-6 kg for å både føle meg bedre og se bedre ut. Jeg har valgt LCHF som filosofi da jeg vet fra tidligere at det er det jeg lettest kan mestre over tid. Reiser på ferie til varmere strøk om ca to måneder og ønsker selvfølgelig å finne "bikiniformen" til da.

Startet med LCHF i starten av august, og har vært ganske flink siden. Er nå inne i min fjerde uke. Jeg gir meg selv litt mer fri på lørdager, da jeg vet at en fridag vil forhindre en større sprekk senere.
Jeg trener i tillegg. To økter med styrke (30 min med PT) og kondisjon (30 min) hver uke, samt en økt med egentrening som inkluderer både styrke og kondisjon. Jeg har en stillesittende jobb, men en ganske aktiv hverdag utenom.

Etter to uker med trening og strengt kosthold stod vekta fortsatt på 74kg. Ble veldig demotivert, men bestemte meg for ikke å gi meg. Veide meg på en mandag og mistenkte kanskje at det var kroppen som hold på vann fra lørdagen, så jeg veide meg noen dager senere, og da lå jeg plutselig på 73kg. Ble kjempeglad, men fant ut at jeg kanskje måtte begynne å føre inn måltidene mine på diett.no, for å få litt mer kontroll.

Har gjort dette i en uke nå, og regner denne uka som ganske representativ for mine "vanlige" uker. Ifølge diett.no bør jeg ligge på ca 1600 kcal pr dag, for å komme i mål. Etter forrige uke fikk jeg et gjennomsnitt på omtrent nøyaktig 1600 kcal pr dag. Dette inkluderte selvfølgelig litt høyere inntak lørdagen, og lavere inntak de fleste andre dager.
Jeg ligger også på et gjennomsnitt på 50g karb pr dag. Noen dager er det helt nede i 15, andre dager er det høyere, men det går bare over 50 på lørdager.
Likevel har jeg nå gått opp denne ene kiloen igjen, og er nå tilbake til start...

Kort om hva jeg pleier å spise i løpet av en dag:

Frokost: To skiver lavkarboknekkebrød(baker selv) med smør og makrell i tomat, gulost og paprika eller brie. Eller 100g tyrkisk yoghurt med 30g bringebærsyltetøy. (Velger det med lavest karb) Eller eggerøre og bacon.

Lunch: Salat (isberg, agurk, paprika, 5-6 mandler) med egg/eggerøre, kylling eller laks. Spiser også som regel en tykk skive brie som "dessert".
Alternativt: middagsrester fra dagen før.

Middag: Om jeg er på farten: Salatrester fra lunch, en skyr og to stk Babybel ost. Om jeg er hjemme: Lavkarbolasagne, kjøtt med grønnsaker, tacosalat eller liknende. Aldri poteter, pasta eller ris.

Kvelds/snacks: Tyrkisk yoghurt med syltetøy (om jeg ikke har spist det til frokost) eller litt brie. Hvorvidt jeg spiser kveldsmat eller ikke, avhenger om jeg kommer hjem sent eller ikke, og hvor sent jeg evt. spiser middag.

Når det gjelder drikke holder jeg meg til vann, samt en god del Farris Bris.

Dette ble et langt innlegg, men forhåpentligvis kan noen tolke litt ut ifra dette og kanskje gi meg noen gode tips. Det hadde vært helt supert, for det er virkelig kjipt å ikke se resultater...

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 10:48   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Hei og velkommen!

I begynnelsen av omleggingen kan kroppen svinge mye fram og tilbake. I tillegg så er du ikke langt over en passende vekt for deg og da kan det ta mer tid. 4 uker er ikke lange stunden men forstår godt frustrasjonen.

Hvis du ser helt nederst på denne siden kan du finne noen tråder med lignende problematikk. Kanskje finner du mer svar der.

Mitt råd er å forsette, spise god og sunn mat og kanskje bruke målebåndet en stund framover i stedet for vekta.

Og masse lykke til på veien!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 10:50   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Tror neppe du har gått opp fett, du har nok gått opp vann og det er helt vanlig. Fortsett med denne kosten i to måneder til, så kan du vurdere om det funker eller ikke. Du er normalvektig, gi kroppen tid.

Opp og ned noen kg vann er helt vanlig, uansett kosthold.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 11:13   #4
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Kanskje du etterhvert kan teste ut en litt annen energifordeling? Hva viser Diett.no på dette nå? Mulig du kan ha utbytte av å øke fettinntaket på bekostning av litt færre karbohydrater? Mer protein enn du trenger kan også hindre vektnedgang. Vi er alle forskjellige. Det som fungerer for en person trenger ikke fungere for en annen.
Lykke til!!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 11:38   #5
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Gi det litt mer tid, fortsett som du gjør både med mat og trening og prøv å ikke fokuser så mye på vekta, legg heller merke til hvordan kroppen forandrer seg. Og husk at du sannsynligvis også driver og bygger litt muskler nå, og muskler veier mer enn fett. Kanskje du egentlig har gått ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Mye som ikke vises på badevekta

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 11:42   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Ser du spiser en del meieriprodukter, kanskje prøve å begrense litt?

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 11:51   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Nå er jo alle forskjellige, men vekta mi vil ikke rikke på seg om jeg spiser kornvarer eller "for mye" skyr/tyrkisk yoghurt. Hadde det vært meg, hadde jeg nok byttet ut knekkebrødene med egg, hver eneste morgen, og valgt bort yoghurt til fordel for noe annet, for en periode. Tror også du med fordel kan bytte ut syltetøyet med (frosne) bær, jo mindre søtning du får i deg, jo bedre.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 12:02   #8
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Prøv å kutt ned på melkeprodukter du.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 14:53   #9
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Hjelp..! Nå ble jeg nesten redd her. Innlegget ditt var noe jeg kunne skrevet. Jeg gikk heller ikke ned i vekt tiltross for trening og lavkarbo. Kostholdet ditt er veldig likt mitt dersom du tar bort all osten du spiser.

Jeg ble kjempe frustrert når vekten bare ble redusert 1.5 kg etter 1 mnd. Bestemt meg da for å kutte ut veiingen og heller fokusere på hvordan klærne sitter på kroppen. Har en stram jeans uten strech som jeg tar på meg en gang i blant. Da kjenner jeg forandringen.

Jeg er heller ikke overvektig men kunne tenkt meg å være lettere..why? aner ikke..!!!! Det er jo ikke tallet som er viktig, men formen og helsen. Hvor mye muskler i forhold til fett, kroppsholdningen, energi osv.

Kilo er så missvisende synes jeg. En person på 75 kilo kan være chubby på samme tid som en annen på 75 kilo er trent og stram i fisken.

Drit i vekta og fokuser på kosthold og trening. Resultatene vil da komme av seg selv. Tro meg;-)

På min journal ( En vakker dag) kan du lese om min frustrasjon . Legg merke til at frustrasjonen forsvant på samme tid som batteriene ble nappa ut av vekten:-)))

Lykke til!

You can do it;-)

__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 15:04   #10
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo...

Opprinnelig lagt inn av glitter80, her.

Hjelp..! Nå ble jeg nesten redd her. Innlegget ditt var noe jeg kunne skrevet. Jeg gikk heller ikke ned i vekt tiltross for trening og lavkarbo. Kostholdet ditt er veldig likt mitt dersom du tar bort all osten du spiser.

Jeg ble kjempe frustrert når vekten bare ble redusert 1.5 kg etter 1 mnd. Bestemt meg da for å kutte ut veiingen og heller fokusere på hvordan klærne sitter på kroppen. Har en stram jeans uten strech som jeg tar på meg en gang i blant. Da kjenner jeg forandringen.

Jeg er heller ikke overvektig men kunne tenkt meg å være lettere..why? aner ikke..!!!! Det er jo ikke tallet som er viktig, men formen og helsen. Hvor mye muskler i forhold til fett, kroppsholdningen, energi osv.

Kilo er så missvisende synes jeg. En person på 75 kilo kan være chubby på samme tid som en annen på 75 kilo er trent og stram i fisken.

Drit i vekta og fokuser på kosthold og trening. Resultatene vil da komme av seg selv. Tro meg;-)

På min journal ( En vakker dag) kan du lese om min frustrasjon . Legg merke til at frustrasjonen forsvant på samme tid som batteriene ble nappa ut av vekten:-)))

Lykke til!

You can do it;-)


Ser nå at det er i bloggen min jeg øser ut min frustrasjon..ikke i journalen.


__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-13, 16:55   #11
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Hei.

Tusen takk for mange oppmuntrende svar.
Ser at Chamomilla nevner energifordelingen. Jeg har gått igjennom den siste uka på diett.no og der ser det ut til at energifordelingen gjennomsnittlig er sånn ca: 62% fett, 27% proteiner og 9% karb. Vet ikke helt om dette bør endres noe på?

Var litt redd for at noen skulle nevne mindre meieriprodukter. Min utfordring ligger i at jeg er veldig mye på farten. På hverdagene er jeg hjemme til middag en til to dager i uka. Resten av dagene spises middagen på vei til diverse aktiviteter. Derfor er det mye enklere for meg å benytte ost og skyr som mellommåltider, enn fisk og kjøtt og grønnsaker som jeg burde spist... Grunnet sjeldne middager hjemme, er det også begrenset med middagsrester...

Jeg har en mistanke om at kroppen min tviholder på en del vann. Det har nemlig skjedd før. Da hovnet bena mine opp noe helt sinnsykt. Så ut som et troll i flere dager.
Det er ikke slik denne gangen, men jeg syns jeg kan "kjenne" på lårene at de er litt bløte og rare. Noen som har opplevd dette, og har tips til hvordan jeg kan bli kvitt det?

Har også brukt målebånd, foreløpig bare rundt midjen, og endringen er minimal. Tror vi snakker 1 cm...

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 08:54   #12
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Kjenner meg igjen i å ikke gå ned selv om man tenker at man gjør alt riktig.

Men her kan jeg faktisk gi litt input på hvorfor du ikke går ned. Helgene ødelegger for deg. Dropp kos på lørdager en tid og så se etter to uker om det virker

__________________
I CAN ,AND I WILL!!

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/
Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 08:56   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

To uker er ingen tid.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 09:49   #14
Metal_Barbie
Medlem
 
Metal_Barbie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Alder: 38
Innlegg: 98
Metal_Barbie er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

To uker er ingen tid.

Nei men det er helt grei tid å se etter forandringer når man skal kutte ut noe For all del ta flere uker,jo lengre jo bedre ,men det er en pekepinn.Men hun er jo normalvektig også,så da går jo ting gjerne enda saktere enn hos en overvektig kanskje.

__________________
I CAN ,AND I WILL!!

http://anjasfitnessfigth.blogg.no/
Metal_Barbie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-08-13, 19:51   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Enig med Nellie. To uker er veldig kort tid. Se an igjen etter fire uker.
Men, det kan være en idé å i hvert fall ha ting som meieriprodukter, lørdagsgodt og ikke minst vanninntak i bakhodet. Det er viktig med nok væske! Det fordriver også overflødig væske i kroppen. Et par liter om dagen bør man minst få i seg. Sitron i vannet kan hjelpe på litt. Ellers finnes det en del teer som kan virke vanndrivende, som løvetannte, gullriste og basete. Jordbær er også vanndrivende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 09:18   #16
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Det kan hende at kiloene slipper lettere om du reduserer litt på både proteiner og karber til fordel for mere fett. Jeg går gjerne ned på maks 5% karber, kanskje 15% protein og resten fett (om jeg prøver å være mer bevisst... ) Kanskje trenger du mere proteiner enn 15%. 27% Høres ut som litt i overkant, men er du veldig aktiv.... dette er altså veldig individuelt. Overskuddet av proteiner blir ihvertfall lagret som fett... greit å ha i bakhodet..

Enig i at melkeprodukter KAN bidra til at det stopper opp. Mange tåler det og går ned likevel. Jeg er ikke en av de. For meg stopper det opp og jeg blir liggende på noen kilo over der jeg trives best (Har alltid vært normalvektig) når jeg tillater meg melkeprodukter, kornprodukter, helgekos og mørk sjokolade til og med (veldig energirikt).

For å teste ut redusert inntak av melkeprodukter: Hva med å koke noen egg og spise de med majones (hjemmelagd eller med rapsolje - styr unna soyaoljemajones! Les på pakken før du kjøper)? Eller lage en bunke med lavkarbolapper som du kan ha med deg når du er i farta? Ha litt tomat/agurk/grønt ved siden av?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 09:20   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Jeg ville beholdt næringsintaket som det er, hvis du trives med det, og ventet litt til og sett. Alle må ikke ned i 5% karbohydrat.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 09:27   #18
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg ville beholdt næringsintaket som det er, hvis du trives med det, og ventet litt til og sett. Alle må ikke ned i 5% karbohydrat.

Som jeg også presiserte - prøvde å presisere i det minste.. . Dette er INDIVIDUELT. Enig i at trivsel er viktig om man skal holde seg til et kosthold over tid.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 09:33   #19
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Proteininntaket er jo forsåvidt også en tanke, men tenker at noen som er så aktive fint kan tåle mer protein enn snittet.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-08-13, 13:25   #20
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Ett tips.. Bytt ut lørdagsgodtet med en Atkins bar i begynnelsen. Jeg spiser en slik i uka og det gjør at jeg ikke sprekker nå i begynnelsen..

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 20:20   #21
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Tusen takk for tilbakemeldinger.

Jeg har egentlig bestemt meg for å droppe badevekten en stund. Gikk på den med to minutters mellomrom igår, og den viste en halv kilo forskjell uten at jeg hadde gjort noe som helst... Så da bryr jeg meg ikke så mye om den.

Men tok noen mål samme dag, og lårene har faktisk minket ca 2-3 cm. Så da gikk humøret litt opp igjen.

Skal ha fordelingen proteiner/fett litt i bakhodet. Samt begrense meg litt i helgene slik at det ikke tar helt av. Ettersom jeg bruker diett.no, følger jeg med på både kalorier og karbohydrater sammen. Tror nok kanskje jeg får litt "noia" når jeg ser hvordan egg og diverse drar kaloriene oppover, men kan sikkert prøve å dempe proteinene noe til fordel for fett.

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-13, 20:28   #22
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Opprinnelig lagt inn av Speedy, her.

Tusen takk for tilbakemeldinger.

Jeg har egentlig bestemt meg for å droppe badevekten en stund. Gikk på den med to minutters mellomrom igår, og den viste en halv kilo forskjell uten at jeg hadde gjort noe som helst... Så da bryr jeg meg ikke så mye om den.

Men tok noen mål samme dag, og lårene har faktisk minket ca 2-3 cm. Så da gikk humøret litt opp igjen.

Skal ha fordelingen proteiner/fett litt i bakhodet. Samt begrense meg litt i helgene slik at det ikke tar helt av. Ettersom jeg bruker diett.no, følger jeg med på både kalorier og karbohydrater sammen. Tror nok kanskje jeg får litt "noia" når jeg ser hvordan egg og diverse drar kaloriene oppover, men kan sikkert prøve å dempe proteinene noe til fordel for fett.

Kjempe lurt å kutte ut vekten en periode

Bruk klær uten strech for å sjekke fremgang. En stram jeans feks .

Lykke til

__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 10:23   #23
Speedy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 13
Speedy er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Kom på et spørsmål til...

Noen som har forslag for gode fettkilder som ikke er meieriprodukter? For min del går det mye i ost, da det er enkelt å både oppdrive og ta med. Liker ikke majones så det spiser jeg ikke. Føler liksom ikke jeg kan bære rundt på sprøstekt bacon i en travel hverdag heller...
Spiser også noe fet fisk, som makrell og laks.

Speedy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 10:40   #24
glitter80
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: vestlandet
Innlegg: 157
glitter80 er ny på veien

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Avokado

__________________
If you can dream it, you can do it



glitter80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-13, 15:29   #25
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Går OPP i vekt på lavkarbo ...

Kokosolje, olivenolje, nøtter/frø, avokado, klarnet smør (ghee).

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går opp i vekt, HJELP! victorious LCHF 17 25-01-12 13:42
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hjelp meg å gå ned i vekt! littstor Generell diskusjon 8 13-02-11 13:40
Hjelp ... Jeg går opp i vekt, jeg ... Pombagirl Ketolysekuren 13 18-01-10 16:21
Hjelp, jeg går opp i vekt! Jenta Ketolysekuren 10 20-02-09 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no