Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-14, 13:33   #1
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Hei på dere! Her kommer enda et nybegynner spørsmål som dere sikkert er kjempelei av

Hvor lang tid tok det før dere begynte å gå ned i vekt? Har nå gått på lavkarbo i 7-8 uker. Har vært i ketose det meste av tiden. Har aldri gått på lavkarbo før, så forstår at dette er en stor påkjenning for kroppen min, men burde jeg ikke snart gå ned litt?? Spiser mellom 1500 og 1900 kalorier om dagen (noe som i utgangspunktet skulle gjort at jeg gikk ned?!) og mellom 15 til 35 karbohydrater. Er veldig, veldig flink i hverdagen og spiser ikke NOE søtt (har til og med kuttet ut den ene suketten i teen og tyggis) for å bli kvitt sukkersuget. Er dog ikke såå flink i helgene og drikker litt lettbrus og spiser en knekk 86% sjokolade eller to... Men i forhold til hvordan jeg spise før, så er dette ganske bra altså! Hehe trener også hard to-tre ganger i uka og går mye turer med hund utenom det. Har heller ikle gått ned noen cm noe sted

Lager all mat fra bunn, spiser masse fisk og kylling, noe rødt kjøtt (bare svin), egg, fløte, cf og masse grønnsaker. Regner og veier alt jeg spiser, så vil påstå at jeg har en god oversikt!

Så tilbake til spørsmålet mitt; hvor lang tid skal det ta før den dumme kroppen min skjønner hva jeg holder på med? Eller kan det rett og slett hende at lavkarbo ikke er noe for meg? Kan også nevne at jeg er 158 høy (eller lav), og veier litt over 60 kg, så har ikke alt for mye å gå ned, men en god 5-7 kg på hofter/mage/lår.

Unnskyld hvis dere har svart på dette mange ganger før, men utifra alt jeg har lest burde jeg begynne å merke resultatet innen nå :/ tuuuusen takk for svar!!

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 13:51   #2
Kikki71
Juniormedlem
 
Kikki71 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 52
Innlegg: 34
Kikki71 er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Hei!

Jeg er i samme båt som deg! Startet 5. Januar og har gått ned ca 2.5 kg. Synes det er veldig lite, da jeg gikk ned 1,8 kg første uka. Deretter har det bare gått litt opp og ned. Rart siden vi er flinke begge to. Håper noen har noen svar til oss 😊

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wvPjRRV/]
Kikki71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 13:57   #3
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Ja, forhåpentligvis er det noen her inne med litt peiling

Har også et annet spørsmål ang mensen. Jeg har hatt p-stav i armen i snart to år og har hatt mensen ca hver tredje mnd (såå digg), men nå har jeg søren meg hatt mensen tre ganger på en måned!!! Hva skjer? Blir jo helt gal.. Har liksom mensen i 7 dager, to dager av også på'n igjen... Burde jeg kontakte lege? :S

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 14:27   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Du er ikke mye overvektig, og du trener hardt. Så det kan godt ta litt tid før du merker noe på vekta. Men over tid bør du likevel merke nedgang. Du spiser jo veldig rett, om enn kanskje litt lite. Så vær tålmodig, og tenk på de andre helsemessige fordelene kostholdet gir. Så løsner det sikkert snart...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 14:47   #5
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Du er ikke mye overvektig, og du trener hardt. Så det kan godt ta litt tid før du merker noe på vekta. Men over tid bør du likevel merke nedgang. Du spiser jo veldig rett, om enn kanskje litt lite. Så vær tålmodig, og tenk på de andre helsemessige fordelene kostholdet gir. Så løsner det sikkert snart...

Takk for svar! Du har aldri hørt om noen som lavkarbo overhode ikke fungerer for?

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 14:49   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Lavkarbo fungerer for alle. Ketose fungerer ikke for alle.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 15:08   #7
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Lavkarbo fungerer for alle. Ketose fungerer ikke for alle.

Okei.. Har ikke bevist gått på noen ketose diett, har bare sjekket med stiksene innimellom, og har da vært i ketose Har du noen tips til hva jeg i så fall kan gjøre anderledes så det fungerer for meg?

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 15:28   #8
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Prøv å legge deg litt høyere på karbo. 40-50 gram f.eks i stedet. Ketose egner seg best for de som har mye å ta av, visstnok. Så spis en del mer grønnsaker, og se om det løsner..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 16:32   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Ja, forhåpentligvis er det noen her inne med litt peiling

Har også et annet spørsmål ang mensen. Jeg har hatt p-stav i armen i snart to år og har hatt mensen ca hver tredje mnd (såå digg), men nå har jeg søren meg hatt mensen tre ganger på en måned!!! Hva skjer? Blir jo helt gal.. Har liksom mensen i 7 dager, to dager av også på'n igjen... Burde jeg kontakte lege? :S

Neida, lavkarbo stabiliserer hormonene i kroppen og nå sliter den litt ettersom du har p-stav som spyr ut kunstige hormoner. Om du fjerner p-staven vil det gå seg til, sannsynligvis vil det gå seg til etterhvert uten at du fjerner den også.

Du er ikke overvektig og siden lavkarbo ikke er en slankekur, men et vektregulerende kosthold så kan det godt hende at kroppen din synes den er helt passe og derfor ikke vil gå ned mer i vekt. Dessuten trener du hardt og kan ha bygget muskler og forbrendt fett. Om man er undervektig eller veldig slank kan man legge på seg på et fornuftig lavkarbo-kosthold.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 17:10   #10
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Håper hvertfall det med mensen går seg til snart.. Utrolig slitsom! Men godt å høre at det ikke er noe galt med meg tusen takk for tips, skal prøve å spise litt flere karber i form av grønnsaker og da mindre fett(?) en stund og se det gjør noen forskjell )

Og må bare si at jeg virkelig ikke er undervektig, er normalvektig pluss vil jeg si, med tanke på hvor lav (og svak=lite muskler) jeg er

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 17:22   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Og må bare si at jeg virkelig ikke er undervektig, er normalvektig pluss vil jeg si, med tanke på hvor lav (og svak=lite muskler) jeg er

Sånn rent bmi-messig så ligger du i øvre normal-sjikte, det stemmer det. Poenget er jo uansett at du skal trives med kroppen din.

Min erfaring er dog at mye trening + strikt kosthold = null vektnedgang. Merkelig nok. Men litt mindre trening + mer kalorier inn (helst sunne kalorier da) = vektnedgang. Jeg er normalvektig da, med en bmi på 23.9.

Jeg synes du heller skal fokusere på å stramme opp kroppen ved styrketrening et par ganger i uka og evt. en god tur (gange, lett jogg, sykkel...) eller to fremfor å stresse med at vekta skal ned.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 17:28   #12
vildenott
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 28
vildenott er på en erverdig vei

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Ja, du har helt rett er bare at jeg gikk opp nesten ti kg i fjor og var liksom ikke fornøyd i utgangspunktet (men vi jenter blir vel aldri fornøyd uansett...). Vil så veldig gjerne ned hvertfall fem kg :/ MEN, får bare fortsette og trene som jeg har gjort i det siste skal sies at jeg føler meg såå bra både fysisk og psykisk etter at jeg gjorde om på kostholdet, så bare det i seg selv er jo en kjempemotivasjon!!

vildenott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-14, 17:46   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lang tid tok det før dere gikk ned i vekt første gang?

Opprinnelig lagt inn av vildenott, her.

Ja, du har helt rett er bare at jeg gikk opp nesten ti kg i fjor og var liksom ikke fornøyd i utgangspunktet (men vi jenter blir vel aldri fornøyd uansett...). Vil så veldig gjerne ned hvertfall fem kg :/ MEN, får bare fortsette og trene som jeg har gjort i det siste skal sies at jeg føler meg såå bra både fysisk og psykisk etter at jeg gjorde om på kostholdet, så bare det i seg selv er jo en kjempemotivasjon!!

Større muskler=høyere forbrenning

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye gikk dere ned første uka vs andre uka osv..? Tøsa! Generell diskusjon 5 22-05-11 19:51
Hvor mye gikk dere ned første 3 mnd? ketomamma Ketolysekuren 60 31-10-10 13:42
Hvor mye gikk dere ned første uka på ketolysedietten? Nitja Ketolysekuren 25 14-12-08 16:47
Hvor mye gikk dere ned de 4 første ukene? Bæremæ Ketolysekuren 21 10-11-08 18:13
Hvor lang tid gikk det før dere merket noe vekttap?. Miriam Dr Lindbergs 6 16-06-04 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no