Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som vet?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-07, 21:25   #1
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Noen som vet?

leste i en annen tråd,noen som spurte om hva en "vanlig person (som ikke slanker seg osv)ligger på av inntak i karbohydrater her i norge..ble kjempe nyskjerrig på dette jeg og nå..så starter en ny tråd... noen som har hørt/vet noe ???

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:34   #2
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: noen som vet?

Et par-tre hundre??
*Tipperivildenssky*

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 21:36   #3
Havregryn
Medlem
 
Havregryn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ett sted i Norge
Innlegg: 138
Havregryn er ny på veien

Sv: noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

leste i en annen tråd,noen som spurte om hva en "vanlig person (som ikke slanker seg osv)ligger på av inntak i karbohydrater her i norge..ble kjempe nyskjerrig på dette jeg og nå..så starter en ny tråd... noen som har hørt/vet noe ???


Ja det var jeg som lurte på det,jeg skal nå søke rundt på nettet for å se om det finnes noen svar der ute..

__________________
H a v r e g r y n
160 cm
Treningsidiot uten å være fanatisk
Hovedfokus: Velvære








Havregryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lavkarbo filosofi'n Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:46   #4
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: noen som vet?

det var jeg som spurte for lenge lenge siden. og svare jeg fikk var 3-400 kh pr dag. og det er jo sykt mye hvertfall ifht atkins/ketolyse.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:16   #5
Havregryn
Medlem
 
Havregryn sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ett sted i Norge
Innlegg: 138
Havregryn er ny på veien

Sv: noen som vet?

Å ja beklager,det visste jo ikke jeg,men jeg stillte spørsmålet tidligere i kveld også jeg da..
men jeg har også funnet det svaret der

__________________
H a v r e g r y n
160 cm
Treningsidiot uten å være fanatisk
Hovedfokus: Velvære








Havregryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins/lavkarbo filosofi'n Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 00:36   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vet?

Lavkarbo er pr definisjon et kosthold med max 40 energi % karbohydrater - har jeg lært.

Hvis f.eks. Atkins med 20 karber vil si 5 energi % (det pleier å stemme ganske bra) vil det si at rundt 160 karber pr dag fremdeles er lavkarbo kosthold.

Såkalt "normalt norsk kosthold" ligger på over 300 karber pr dag.......om man følger Drevon & Co's råd. Faktisk opp mot 340 +/-. Der er ikke Drevon & co helt enige med seg selv...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 19:34   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen som vet?

ok...ja det er litt forskjell ja.. nå skal du se Nille...fra mandag blir det orntli skipper tak hos meg...og nå skal grønnsakene inn i min verden en gang for alle

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:51   #8
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som vet?

Heia, Stinasol

Jeg spiste lite gr.saker i høst når jeg fulgte ketolyse og gikk jo ikke ned noe. Nå har jeg gått over til mer gr.saker og vekta har begynt å gå nedover. Jeg trodde jeg sparte karbo ved å ikke spise så mye gr.saker.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 09:57   #9
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Noen som vet?

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Heia, Stinasol

Jeg spiste lite gr.saker i høst når jeg fulgte ketolyse og gikk jo ikke ned noe. Nå har jeg gått over til mer gr.saker og vekta har begynt å gå nedover. Jeg trodde jeg sparte karbo ved å ikke spise så mye gr.saker.

ja nå er jeg tilbake..jeg er nok litt sånn at jeg må nekte meg alt eller ingenting..så fremover blir det ikke noe pølser,penøtter søtstoff osv...streng induksjon i 2 uker ...nå skal jeg ha vekk de siste kg..bom basta...grønnsakene skal jeg tvinge i meg nå..blir vedlig ensformig å bare spise kjøtt..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Dyktig tannlege i Oslo - noen som vet? mofe Generell diskusjon 7 30-03-06 18:16
Er det noen som vet noe om dette? clueless Lavkarbo generelt 3 30-05-05 21:05
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no