Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Etter 14 dager i ketose....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-07, 18:33   #1
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Etter 14 dager i ketose....

...har kroppen kvittet seg med 7 kilo (vekta nå 123 kg) den gamle frakken passer og buksa siger ned. Mye av vekttapet er nok vann og jeg gikk veldig raskt ned til 126 kg, men jeg kan med hånden på hjertet si at vekta ikke har stått stille en eneste dag. Jeg føler at kroppen nærmest koker innvendig. Nå er det full gass mot tosifret til sommeren....

Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 18:39   #2
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Gratulerer med pangstart - dette er jo supert!!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 18:42   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

SUPERDUPERT!!! For en kjempestart!!!. Ikke sant det er morro???


LYKKE TIL VIDERE!!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-02-07, 19:34   #4
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Så flott
Det må føler superdeilig
Lykke til videre

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 18:28   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Hei
En slik pangstart er jo veldig motiverende. Lag deg et motivasjonshefte det du løpende skriver opp positive opplevelser og kommentarer med ketolysekuren og ditt vekttap. Daglig mosjon er et must når man skal såpass mye ned, så prøv å få det til. Unngå sprekker, det er vanskelig å starte på nytt og etter x antall sprekker minsker effekten av kuren.
Spis så fett som mulig og ikke vær alt for redd for karbohydrater så lenge du får utslag på stixen.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 18:32   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Hei så gøy! Har akkurat påbegynt et ånkli opplegg med en ketogen kur selv, og skjønner hva du mener med å "koke innvendig", føles virkelig som om kroppen forbereder seg på adskilling fra det overflødige fettet! Så nå er magen min så redd at den skjelver innvendig, og er helt gelé!

Stå på videre

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-03-07, 23:58   #7
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Jeg sørger vel bare for å få dagene til å gå uten å bli alt for opphengt i vekttap og kosthold. Kan huske nøyaktig hva jeg har spist i dag, men har i allefall kjørt i meg fire selleristenger, et halvt issalathode, en tomat , boks tunfisk i olje, en del seterrømme, egg & bacon, reker i en slags thailandsk suppe jeg lager med grønn karri, limeblader og kokosmelk. Greit nok, jeg synes det er langt enklere å komme opp med noen meningsfylte retter nå enn den første uka. Gir blaffen i å fintelle karbohydrater - har sånn delvis kontroll med enkle overslag. Stix er sånn rosa/lilla midt på, kjenner uansett meget godt at kroppen arbeider. Må si jeg merker et overskudd av energi, og kanskje også noen endokrine goder?

Motivasjonen bærer jeg med meg - bare å ta en rask knebøy om jeg skulle glemme hvorfor jeg gjør dette. Forøvrig trenger man vel ikke å motivere seg når man ikke opplever å anstrenge seg? Ellers måker jeg snø - selv om det bare er noen få cm. Naboen står i vinduet og klør seg i hodet. Nekter å gå i graven om forhåpentligvis mange år med en trimsykkel på loftet.

Ellers takk for fine tilbakemeldinger! Jeg er svært glad for at jeg fant denne kuren. Mine problemer synes delvis å være familiært betinget (mange overvektige mannfolk i familien, brede over baken og med hang til middagslur) , så det sa klikk da jeg tilfeldigvis leste om dette på nettet. Og det har virkelig vært blink så langt.

Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-07, 12:01   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Heia Lasse!!

Stå på med ditt livsprosjekt! Ketolyse er DIGGDIGGDIGG! Det er jo lett å slanke seg når det er så lett å slanke seg...heheheh! Jeg går også på Ketolysekuren og skal ned ca 30 kilo, så vi kan jo snakkes og dele erfaringer innimellom.

Ha en finfin dag! fra Nicpins

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 12:18   #9
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Føler det har stoppet opp litt vektmessig nå (har stått på 123/124 i noen dager nå, men bukselinningen føles fortsatt litt slakkere (skal gå på presenningsfabrikken og låne meg et målebånd snart). Jeg kjører uansett på. En mulig tanke som gnager meg er om jeg kan spise for mye? Er fortsatt forbruket mitt nødt til å være lavere enn inntaket? Eller vil den svært kostbare forbrenningsprosessen gjøre det vanskelig å spise så mye at dette faktisk skjer?

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 12:24   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Man kan spise for mye ja...

Men så lenge buksa blir slakkere, så minker du!!! Det er lurt å måle cm i tillegg til vekta.
Kroppen stopper opp litt av og til, skal venne seg til dette... Men går det flere uke uten at vekta minker og cm minker, da må du se på hva du spiser og hvor mye. Det stor en del om dette i ketolyseboka side 82 til 84

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 20:14   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Kroppen har den fantastiske evnen til å selv si fra når den er mett, når den er sulten igjen etc... Dette er en funksjon de aller fleste er kjent med
Når du kjenner du er behagelig mett, så trenger du ikke å spise mer. Man spiser gjerne litt mindre på lavkarbo, fordi man spiser mer fet mat enn tidligere. Fet mat er som kjent mer mettende, også på sikt. På denne måten er det vanskeligere å overspise noe man lett gjør på karbokjøret, Jfr; risengrynsgrøt, hvor mange er det ikke som føler at de må spise igjen etter en halvtime på lille julaften liksom? Virker så meningsløst.
Dette er noe av det mest fantastiske jeg har erfart, at jeg er mett og fornøyd gjennom hele dagen, selv om jeg ikke spiser mer enn jeg gjorde før, og da var jeg småfysen hele tiden.

Et triks jeg har, og har tipset folk om mange ganger tidligere, er at f.eks jeg som har litt treig fordøyelse (ikke alene om det) pleier å ta litt mindre enn jeg tror jeg orker, og venter ti-femten minutter. Er jeg fortsatt sulten da, ja så spiser jeg litt til! Kjempelurt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:12   #12
Lasse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 46
Lasse er ny på veien

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Takker! Naboen begynner sikkert å lure enda mer nå når jeg først måker en nesten snøfri gårdsplass og så stirrer i 10 minutter på en halvspist middagsporsjon. Lagde forøvrig et nytt hull i beltet i dag for å holde buksa på plass. Glad jeg har drill!
Fortsatt god helg!

__________________
Lasse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:14   #13
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Opprinnelig lagt inn av Lasse, her.

Takker! Naboen begynner sikkert å lure enda mer nå når jeg først måker en nesten snøfri gårdsplass og så stirrer i 10 minutter på en halvspist middagsporsjon. Lagde forøvrig et nytt hull i beltet i dag for å holde buksa på plass. Glad jeg har drill!
Fortsatt god helg!

Her går det så det suser
Ha en fortsatt god helg du også!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:35   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Opprinnelig lagt inn av Lasse, her.

Takker! Naboen begynner sikkert å lure enda mer nå når jeg først måker en nesten snøfri gårdsplass og så stirrer i 10 minutter på en halvspist middagsporsjon. Lagde forøvrig et nytt hull i beltet i dag for å holde buksa på plass. Glad jeg har drill!
Fortsatt god helg!


Hahahah, da synes jeg du bør foreslå at naboen finner seg en hobby dersom han spionerer på deg når du spiser

Bra jobba forresten! Kjenner meg igjen der, alltid arti når jeg må sy inn et klesplagg enda litt til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 18:50   #15
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Etter 14 dager i ketose....

Opprinnelig lagt inn av Lasse, her.

En mulig tanke som gnager meg er om jeg kan spise for mye? Er fortsatt forbruket mitt nødt til å være lavere enn inntaket?


Nei, dette trenger du ikke å tenke på. Så lenge karbo-tallet er på ett minimum så er det helt umulig å spise for mye. Lytt til kroppen, den vet når du er mett.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01
Ketose kstal Spørsmål og svar 13 30-01-07 16:06
Ketose kstal Spørsmål og svar 11 11-01-07 00:04
Spørsmål om ketose Jenny Lavkarbo generelt 3 27-05-05 23:28
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 22:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no