Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Noen andre som skal ned 15 kg?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-11, 09:03   #51
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Vekt onsdag 29.6: 88,8 kg.
Startvekt søndag 19.6: 92,8 kg.

Jeg har i dag tatt av temmelig tøyaktig 4 kilo på 10 dager og synes det er helt utrolig!!!

Jeg er i ketose. Ingen tvil om det. Ligger på omlag 20 kh/dag og trives godt med all den gode maten jeg spiser. Er ikke sulten og det kan gå mange timer mellom måltidene uten at jeg har behov for noe som helst. Forsøker å drikke mye vann og har funnet min greie for å få til det. Bruker et halvliters glass som jeg drikker 10 slurker av i to omgander. Da er det tomt og må fylles på nytt.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 09:17   #52
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Startvekt idag: 68,7 kg...

Merkelig hvordan jeg egentlig er så motvert til å bli kvitt disse kg, men samtidig gruer meg til å komme igang. Jeg må for min del fokusere på alt som jeg KAN spise og ikke hva jeg IKKE kan...

Har noen av dere forespeillet dere hvor lang tid dere tror dere vil bruke på å nå målet? Når jeg mine 15 kg ned er jeg endelig helt normalvektig i forhold til høyde...

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 09:23   #53
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Jeg må for min del fokusere på alt som jeg KAN spise og ikke hva jeg IKKE kan...

Har noen av dere forespeillet dere hvor lang tid dere tror dere vil bruke på å nå målet?


Hei Haga! Jeg er helt sikker på at tankens kraft er enorm. Det vil bli mye lettere for deg om du velger å fokusere på det du kan spise enn det motsatte. I tillegg kan det kanskje være god motivasjon i det å virkelig ville ned i vekt?

Jeg har ikke tenk på hvor lang tid jeg skal bruke på å nå mine mål. Dette får kroppen min bestemme helt selv. Noe får jeg overlate til den også, tenker jeg... hehe. . Jeg velger å fokusere på å leve i denne kroppen på veien ned og glede meg over at kroppen jubler etter kostomleggingen (hvor kosten faktisk var Grete Roede-kost - med litt ekstra). Jeg er streng mot meg selv i forhold til inntak av karbohydrater, som jeg åpenbart ikke tåler, og nyter all den gode maten jeg kan spise. I tillegg synes jeg det er nærmest magisk at søtsuget er bortevekk!

Jeg vil bli på denne stien så langt jeg kan se fremover. Derfor har jeg ingen grunn til å skynde meg utover det kroppen er klar for.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 09:55   #54
Haga
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
Haga er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hei Haga! Jeg er helt sikker på at tankens kraft er enorm. Det vil bli mye lettere for deg om du velger å fokusere på det du kan spise enn det motsatte. I tillegg kan det kanskje være god motivasjon i det å virkelig ville ned i vekt?

Jeg har ikke tenk på hvor lang tid jeg skal bruke på å nå mine mål. Dette får kroppen min bestemme helt selv. Noe får jeg overlate til den også, tenker jeg... hehe. . Jeg velger å fokusere på å leve i denne kroppen på veien ned og glede meg over at kroppen jubler etter kostomleggingen (hvor kosten faktisk var Grete Roede-kost - med litt ekstra). Jeg er streng mot meg selv i forhold til inntak av karbohydrater, som jeg åpenbart ikke tåler, og nyter all den gode maten jeg kan spise. I tillegg synes jeg det er nærmest magisk at søtsuget er bortevekk!

Jeg vil bli på denne stien så langt jeg kan se fremover. Derfor har jeg ingen grunn til å skynde meg utover det kroppen er klar for.

Helt enig i at tankenes kraft er enorm...

Jeg har heller forespeilet meg noe tid ennå, tror kanskje ikke jeg skal det heller. Skal heller prøve å tenke litt som deg, at kroppen får bruke den tiden den trenger Jeg vil jo virkelig ned disse kg og om jeg tar tiden til hjelp vil jeg nok nå målet med tiden. Håper på en 5-6 kg til høsten iallefall ( noen mål må en jo ha)

Haga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:00   #55
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Haga, her.

Helt enig i at tankenes kraft er enorm...

Jeg har heller forespeilet meg noe tid ennå, tror kanskje ikke jeg skal det heller. Skal heller prøve å tenke litt som deg, at kroppen får bruke den tiden den trenger Jeg vil jo virkelig ned disse kg og om jeg tar tiden til hjelp vil jeg nok nå målet med tiden. Håper på en 5-6 kg til høsten iallefall ( noen mål må en jo ha)

Det som er så fint er jo at du kommer til å gå ned i vekt hvis du gjør de rette grepene. Fyller på med fett og kutter i karbohydratene. Det er jo ikke mer hokus pokus enn det. Hvis jeg kommer til å oppleve at jeg står stille over lenger tid, vil jeg begynne å se på hva som kan være årsaken. Jeg har tro på at kroppen selv vil finne den vekten jeg skal være på, men det bør jo helst være på normalvektområde. Før jeg kommer dit, vil jeg forsøke å finne frem til hva som kan være hindre.

Jeg velger å lese bøker og være "skolert" i forhold til hva dette kostholdet egentlig gjør med kroppen. Det er på mange måter en god kilde til motivasjon.

Jeg ønsker deg masse lykke til! 5-6 kilo er jo absolutt veldig innenfor rekkevidde... du kommer i mål! Stå på!

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:18   #56
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

I dag viste vekta 64.3.
Det har gått rimelig kjapt til nå, og jeg håper det fortsetter. Jeg vil så bli ferdig med denne nedgangen og begynne på jobben med og holde meg nede.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:57   #57
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Hei. Da ble det en tur på vekta idag, og den viste 75 blank så da er jeg fortsatt ned 1.2 kg fra ketoseperioden min. Så har altså ikke gått opp alt i vannvekt ennå

Altså, 75 kg da som utgangspunkt før sommeren. Spent å se om vekta fortsatt står på det samme når skolen begynner, eller om jeg har klart å gå ned litt til da.

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:54   #58
Tripsi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
Tripsi er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Så flinke alle samen er ! Det gir god motivasjon for oss andre.
Eg har stillt eit spørsmål tidlegare, men kan ikkje sjå at der er svar.

kva vil det seie å " vera i ketose " ? Føler meg dum så stiller dette spørsmål, men lure alikavel...........er det noko eg skal vera til kvar ei tid og korleis veit eg at eg er der ? ( føler meg litt dum nå .... )

Kor mange måltid til dagen er lurt å ha ? eg fylgjer ingen spesilell diett, men unngår all karbo. et mykje feite ostar på fiberknekkebrød........kylling,fisk o.l. har andre å ta hensyn til i familien og omveltar meg sjølv til all fettet i forhold til andre kurar der ein sku halda seg til lettproduktet.

ha ein god dag alle saman...............

- lett frustrert -

Tripsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 12:19   #59
runnmensunn
Medlem
 
runnmensunn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Innlegg: 130
runnmensunn er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Lindemor.....wow så bra, grattis. Og du er jammen god, en hel time joggings på morgenen....respekt
Til dere andre som syns det går tregt, hold ut dette skal vi klare sammen. Er bare til å bruke tiden som hjelp, endelig lært meg (ogdet har tatt tid) at det nytter ikke å være utålmodig i min nye livsstil. Roma ble ikke bygd på en dag......

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:21   #60
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

wow, så flinke dere er alle sammen, fantastisk vektnedgang!!!

Vekt idag: 83,5

Det føles deilig men idag er jeg veldig godtesugen, ikke bra. Det er første gang siden jeg startet for 2 uker siden. Tror jeg må unne meg litt sukkerfri sjokolade. Noen som har noen andre gode råd?

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:25   #61
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Snorkfrøken__, her.

Tror jeg må unne meg litt sukkerfri sjokolade. Noen som har noen andre gode råd?

Kanskje kan det være en ide å se på om du spiser nok fett? Ellers er det sikkert helt normalt og å forvente at det kommer noen dager innimellom hvor søtsuget kommer på besøk. Er det da man skal spise bringebær med fløte/krem og fortelle seg selv at en er fornøyd med det?

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:25   #62
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien
Smile

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tripsi, her.

Så flinke alle samen er ! Det gir god motivasjon for oss andre.
Eg har stillt eit spørsmål tidlegare, men kan ikkje sjå at der er svar.

kva vil det seie å " vera i ketose " ? Føler meg dum så stiller dette spørsmål, men lure alikavel...........er det noko eg skal vera til kvar ei tid og korleis veit eg at eg er der ? ( føler meg litt dum nå .... )

Kor mange måltid til dagen er lurt å ha ? eg fylgjer ingen spesilell diett, men unngår all karbo. et mykje feite ostar på fiberknekkebrød........kylling,fisk o.l. har andre å ta hensyn til i familien og omveltar meg sjølv til all fettet i forhold til andre kurar der ein sku halda seg til lettproduktet.

ha ein god dag alle saman...............

- lett frustrert -

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke har faktakunnskaper i hodet og skal derfor ikke legge ut om hva ketose er.

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:07   #63
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Kan jeg bli med også?
Skal ned nøyaktig 15 kg (altså 63). Er 159cm og 78, noe i vekt. Begynte fredag som var med sukker og kaloristopp. Har ikke turt å spise noe jeg vet er karbohydrat enda, har i dag fått energi og mindre huepine, ellers har jeg ikke peiling på hva som skjer

Prøver forøvrig å lure gubben til å gifte seg med meg om (NÅR) jeg kommer meg ned, han sa 60 kg, men da må han fri.. *gulrot*

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:29   #64
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tripsi, her.

kva vil det seie å " vera i ketose " ? Føler meg dum så stiller dette spørsmål, men lure alikavel...........er det noko eg skal vera til kvar ei tid og korleis veit eg at eg er der ? ( føler meg litt dum nå .... )


Å være i ketose betyr at forbrenningen i kroppen altså den energien kroppen trenger for å holde det hele i gang blir tatt fra fett - fettforbrenning. For å komme i en slik tilstand krever det at det inntas maks en viss menge karbohydrater. Akkurat hvor mye tror jeg er litt individuelt, men jeg selv har ikke tatt noen sjanser og startet hele mitt lavkarboliv for 10 dager siden med å redusere til det som blir anbefalt av de som jeg har lest bøker av i forhold til lavkarbo, maks 20g.

Det ligger mye informasjon på dette forumet. Utover det anbefaler jeg deg å lese bøker om tema f.eks Frisk med Lavkarbo av Dr. S. Hexeberg, Matvarerevolusjonen som er skrevet av en svensk lege.

Om du skal gå ned i vekt ved hjelp av å være i ketose, kan nesten bare du svare på. Det kommer an på hvordan du ønsker å gjøre dette. Hvordan en merker at en er i ketose er først og fremst via forandret utånding - det lukter svovel/aceton av pusten. I tillegg er det mange som tester seg med stix som er å få kjøpt på apoteket. Ketostix. Ved å teste i urin 2 timer etter siste måltid om dagen, vil man se om man er i ketose eller ikke.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:29   #65
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Kanskje kan det være en ide å se på om du spiser nok fett? Ellers er det sikkert helt normalt og å forvente at det kommer noen dager innimellom hvor søtsuget kommer på besøk. Er det da man skal spise bringebær med fløte/krem og fortelle seg selv at en er fornøyd med det?

Helt enig , Lindemor. Man skal forvente at søtsuget kommer nå og da Og det har gått litt over nå. Det gjelder å mptstå fristelsen men jaggu er det en prøvelse

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:32   #66
Snorkfrøken__
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 176
Snorkfrøken__ er ny på veien

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan jeg bli med også?
Skal ned nøyaktig 15 kg (altså 63). Er 159cm og 78, noe i vekt. Begynte fredag som var med sukker og kaloristopp. Har ikke turt å spise noe jeg vet er karbohydrat enda, har i dag fått energi og mindre huepine, ellers har jeg ikke peiling på hva som skjer

Prøver forøvrig å lure gubben til å gifte seg med meg om (NÅR) jeg kommer meg ned, han sa 60 kg, men da må han fri.. *gulrot*

Sleng deg på Tallulag Det er den mest vågale "guleroten" jeg har hørt om.. hehe. Masse lykke til

__________________
Snorkfrøken__ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 14:45   #67
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Tusen takk
Ja, håper som bare det, jeg vil være gift (bare sånn ut og inn av kontoret greie), han vil ikke i det hele tatt, så da får vi se. Litt hvisomattdersomatte

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 17:34   #68
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

Hei,

Jeg liker heller ikke å utbrodere om min nye livstil, orker ikke å høre hvor fantatisk jeg er. Men har gitt opp når det gjelder familien. Er så mange bursdagsselskaper i løpet av året at jeg måtte til slutt fortelle hva det gikk i. Reaksjonene har ikke latt vente på seg, men nå er jeg over det verste. Får alltid høre det i familieselskaper ennå, men jeg sier ikke så mye og da roer det seg ganske kjapt.
Har og en svigermor som er fantastisk til å lage godsaker. Hun elsker å sette fram all slags snadder. Har og fått med meg mannen på lavkarbo, så hun er rimelig fortvilet når vi kommer på besøk. Har rett og slett ingenting å tilby, alt hun har går jo i sukker...... Men jeg tror det tippet litt over når vi ikke engang ville ha frukt
Tenkte jeg skulle begynne å ta med kake, litt greit, syns det har vært ganske kjipt de siste gangene og bare drukket vann mens de andre ¨gasser¨ seg.....

Hei.
Ja, jeg må vel sikkert fortelle det etterhvert, men å få folk til å forstå at det er sunt å spise fett, tror jeg skal bli veldig vanskelig.. Så derfor gidder jeg ikke å begynne på det engang.. Ihvertfall ikke før jeg får bevist det med vektnedgang..

Er heldigvis ikke noen selskaper før til høsten, og da håper jeg at jeg har gått ned såppass at jeg kan fortelle det..

Sjønner at svigermor di er fortvila ja. hehe.. Ikke så enkelt å sjønne.. Du får gi henne noen oppskrifter på lavkarbo kaker.. Kanskje hun kan bake det istede..



Gratulerer med et nydelig tall på vekta.. Håper jeg også en dag får se det igjen... Eller jeg SKAL!!!!! hihi

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 17:35   #69
blingbling
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 35
blingbling er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Så kjekt at vi blir såppass mange..

Gleder meg til å følge dere nedover i kg..

__________________
img]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wqcrv1A/weight.png[/img]
[/url]
blingbling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:38   #70
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Lurer på: Er det vanlig å få en mer "utstående" mage i begynnelsen av lavkarbo?? Virker som det har forsvunnet litt på sidene og i ansiktet, men når jeg kikker ned ser det ut som jeg er gravid i 6 mnd (tror jeg..), og litt hard.. fordøyelsen er bedre, da.. Tok fram målebåndet i går og da var det 5 cm mindre fra mageområdet enn i mars måned.. Synes det er litt snålt

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:43   #71
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Lurer på: Er det vanlig å få en mer "utstående" mage i begynnelsen av lavkarbo?? Virker som det har forsvunnet litt på sidene og i ansiktet, men når jeg kikker ned ser det ut som jeg er gravid i 6 mnd (tror jeg..), og litt hard.. fordøyelsen er bedre, da.. Tok fram målebåndet i går og da var det 5 cm mindre fra mageområdet enn i mars måned.. Synes det er litt snålt

Sånn blir magen min også til og begynne med. Fettet forsvinner overalt ellers først, før det begynner og ta fra magen.
Nå regner jeg med det også er pga litt ekstra slapphet i huden etter siste graviditet da, men forrige gang ble magen helt flat, så jeg satser på det igjen denne gangen.

Ellers begynner jeg virkelig og merke ketosens deilige kraft. Er proppfull av energi på tross av en ettåring som er i full vigør både dag og natt (sukk) og har fått gjort utrolig mye forefallende i dag. Og enda føler jeg meg klar til å ta fatt på all verdens drittjobber. Haha....(okei det var litt overdrevet da.)

Utrolig deilig!!

I går var jeg forresten hos legen og fikk tatt kolesterolprøver. Pappan min hadde et massivt hjerteinfarkt like før pinse, så legen hans anbefalte at pm han hadde barn, så burde de få sjekket det opp.
Trykket + fastende blodsukker var i alle fall upåklagelig. Resten får jeg vel høre om etterhvert.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 19:08   #72
Tripsi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 8
Tripsi er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Tusen takk " lindemor ". Dette hjalp og nå e eg med. Då har eg gjort rett. Har og e gloredde for karboh. Hehe

Tripsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 19:17   #73
Tallulah
Medlem
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hobbytotning
Alder: 40
Innlegg: 130
Tallulah er på en erverdig vei

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

Sånn blir magen min også til og begynne med. Fettet forsvinner overalt ellers først, før det begynner og ta fra magen.
Nå regner jeg med det også er pga litt ekstra slapphet i huden etter siste graviditet da, men forrige gang ble magen helt flat, så jeg satser på det igjen denne gangen.

Ellers begynner jeg virkelig og merke ketosens deilige kraft. Er proppfull av energi på tross av en ettåring som er i full vigør både dag og natt (sukk) og har fått gjort utrolig mye forefallende i dag. Og enda føler jeg meg klar til å ta fatt på all verdens drittjobber. Haha....(okei det var litt overdrevet da.)

Utrolig deilig!!

I går var jeg forresten hos legen og fikk tatt kolesterolprøver. Pappan min hadde et massivt hjerteinfarkt like før pinse, så legen hans anbefalte at pm han hadde barn, så burde de få sjekket det opp.
Trykket + fastende blodsukker var i alle fall upåklagelig. Resten får jeg vel høre om etterhvert.

Tusen takk for svar! Det høres jo logisk ut, krysser fingra for det Så det å være i ketose er etter at man har hatt noen h*lvetes dager og alt er bra de neste?

Så bra at trøkk og blodsukker var bra!

__________________
Tallulah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater og sukker Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 19:37   #74
Studenten90
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Hei alle sammen!
Startvekt mandag 27.6: 74 kg
Onsdag 19.6: 73 kg

Kan det hende at eg er kommen i ketose allerede? Veit ikkje så mykje om det, men eg ikkje så svolten, pluss eg merka i dag at eg hadde litt dårlig ånde :S (las lenger oppe no nettopp at det kunne vera eit teikn på det).

Prøvde forresten i går å laga eit lavkarbobrød. Det smakte vondt som berre det, noen som har ein god oppskrift kanskje? :P Merker det tar lang tid om morgonen å laga god salat til lunsjen kvar dag :P Savner brødskiver òg!

  Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:08   #75
Studenten90
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen andre som skal ned 15 kg?

Meinte sjølvsagt onsdag -29-.6

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
MS og lavkarbo - noen andre Minina Fysisk og mental helse 2 02-08-11 22:35
Er det noen andre Skaldeman'ere her? Merete A Spis deg ned i vekt med Skaldeman 38 29-11-09 16:25
Noen andre som er HELT NYE? Nok_er_nok Spørsmål og svar 13 26-11-09 19:21
Er det noen som er kommet inn i sin andre uke på SB her? Lavapia South Beach 5 02-11-09 05:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no