Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg trenger sårt litt hjelp her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-09, 11:43   #1
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Jeg trenger sårt litt hjelp her

nå er jeg på nippet til å gi meg.. har ikke lyst for jeg vet dette funker! men jeg klarer ikke mer dette med å gå ned litt og stå stille i tre uker... for så å gå ned nye bittelittegrann og så stå stille igjen!! jeg klarer det faktisk ikke lenger!
så ett siste forsøk til 4 april så har jeg noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med..
-jeg har fra igår kuttet ut brus og tomater i håp om at det hjelper..
-kan jeg spise for mye rømme? og hva er for mye...
-kan jeg få i meg for mye MCT olje...? og hva er for mye?
-ser mange råder til at fløte kan være en stopper. men det har jeg ikke fått i meg på evigheter så kan ikke være det..
-hvordan få i meg nok fett om man skal kutte ut meieriprodukter slik som ost og rømme???

jeg er totalt rådvill nå.. jeg føler jeg gjør alt riktig. gikk på kuren for halvannet år siden og gikk ned masse da. jeg har lagt inn dagsmaten min her før og fått bekreftet at den ser fin ut...

jeg føler at dersom jeg skal kutte ut tomater,ost,rømme,fløte osv så blir det neimen ikke mye igjen til meg!!

hjelp meg er dere snille....

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 12:00   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 47
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: trenger sårt litt hjelp her..

Bare brusen og tomatene kan være det som skal til!! Prøv det iallefall
Og mct-olja skal du bare fortsette med, for den er en viktig fett-kilde!

Ikke gi deg!!! Lykke til!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 14:43   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: trenger sårt litt hjelp her..

Og kanskje kroppen også trenger en pustepause, prøv heller å fokuserer på alt det bra kuren gjør for deg utenom vektnedgang og plutselig så løsner det igjen
Stek iallefall all mat i meierismør så får du i deg fett derfra.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 17:58   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Kanskje løsningen er å øke litt på karbene?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 17:59   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Forresten - tar du for mye MCT olje får du skikkelig vondt i magen så øk forsiktig....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 19:57   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

-jeg har fra igår kuttet ut brus og tomater i håp om at det hjelper.. BRA
-kan jeg spise for mye rømme? og hva er for mye... ATKINS SIER 2SS PER DAG
-kan jeg få i meg for mye MCT olje...? og hva er for mye? SOM DE ANDRE SIER; DU KAN FÅ VONDT I MAGEN
-ser mange råder til at fløte kan være en stopper. men det har jeg ikke fått i meg på evigheter så kan ikke være det..
-hvordan få i meg nok fett om man skal kutte ut meieriprodukter slik som ost og rømme???SPIS SMØR; HELL OLJE OVER MATEN.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:07   #7
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Alternativet da smil!?
Om du kutter kuren er det stor fare for at du legger på deg alt du har gått ned!
Hold ut, det løsner en eller annen gang, det er vel ikke dårlig kosthold det her

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:15   #8
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Jeg gikk ned skarve 5 kg da jeg begynte...og ble stående stille vektmessig i 6 mnd før det løsnet igjen...heldigvis for meg var jeg blitt så glad i denne ketolyselivsstilen, at det var lett å glede seg over alle andre fordelaktige helseaspekter i stedet for å være lei meg for at jeg ikke gikk ned...så i høst har det gått nedover igjen...bare se på tickeren...

Syns du har fått gode råd her...ikke fortvil, prøv ut det du nå har tenkt på og ta det derfra...

Skjønner godt at du syns det er trist å stagnere, men det kan hende at kroppen din trenger å forstå hva som skjer med den...

Lykke til!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:09   #9
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Prøv litt til da. Skjønner godt at det er tungt å ikke gå ned jevnt, det gjør ikke jeg heller. Sliter med at det står stille og så går det ned en kilo på en uke, og så neste uke går det opp en halv igjen. Jeg prøver hardt å fokusere på at om jeg ikke gjør denne livsstilsendringen så blir jeg hvertfall fetere. Og det sikkert snarere enn jeg blir slank. Stor trøstetil deg.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:33   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Du skriver at du går ned litt....hvor mye er litt?
hvor mange uker har du holdt på?
Hvor mye har du gått ned tilsammen?

jeg kjenner meg vedig godt igjen i deg.
Lange dødperioder, så gikk jeg ned litt igjen.
Ble veldig frustrert og satte meg ned og regnet litt på dette.
Jeg fant ut at gjennomsnittlig vekttap lå på 0,7-0,8 kg/uke.
Det blir kiloer av slikt
Gjør de justeringene i kostholdet du føler er nødvendige, men gi ikke opp.
Du vet....litt her...og litt der.....

Klem

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:40   #11
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Du skriver at du går ned litt....hvor mye er litt?
hvor mange uker har du holdt på?
Hvor mye har du gått ned tilsammen?

jeg kjenner meg vedig godt igjen i deg.
Lange dødperioder, så gikk jeg ned litt igjen.
Ble veldig frustrert og satte meg ned og regnet litt på dette.
Jeg fant ut at gjennomsnittlig vekttap lå på 0,7-0,8 kg/uke.
Det blir kiloer av slikt
Gjør de justeringene i kostholdet du føler er nødvendige, men gi ikke opp.
Du vet....litt her...og litt der.....

Klem

..............


og Dreamy: herlig signaturhistorie!!!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:51   #12
Marte_mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 45
Innlegg: 35
Marte_mor er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

Jeg gikk ned skarve 5 kg da jeg begynte...og ble stående stille vektmessig i 6 mnd før det løsnet igjen...heldigvis for meg var jeg blitt så glad i denne ketolyselivsstilen, at det var lett å glede seg over alle andre fordelaktige helseaspekter i stedet for å være lei meg for at jeg ikke gikk ned...så i høst har det gått nedover igjen...bare se på tickeren...

Syns du har fått gode råd her...ikke fortvil, prøv ut det du nå har tenkt på og ta det derfra...

Skjønner godt at du syns det er trist å stagnere, men det kan hende at kroppen din trenger å forstå hva som skjer med den...

Lykke til!

Har du gått på ketolyse i over et år? I strekk? Skal m an det da?
Trodde dette var en kur man skulle gå på i max et halvt år og evt ta en pause før man fortsetter, jeg? Har jeg misforstått?

Sorry, ble litt off topic dette men..

Marte_mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 11:02   #13
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Hvis du blir fulgt opp av lege og ellers ikke har noen problemer, er det ingen problemer å fortsette. Dette er også sjekket ut med Torkil himself
Har gått på ketolyse siden mai, med små pauser innimellom, og har tenkt å fortsette til jeg er ferdig og det er jammen meg ei stund siden
Går til legen innimellom og tar prøver for å sjekke at alt er bra

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 11:05   #14
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

Opprinnelig lagt inn av Marte_mor, her.

Har du gått på ketolyse i over et år? I strekk? Skal m an det da?
Trodde dette var en kur man skulle gå på i max et halvt år og evt ta en pause før man fortsetter, jeg? Har jeg misforstått?

Sorry, ble litt off topic dette men..

Ja det har jeg gjort og jeg har vært fulgt opp av lege hele tiden...har ikke hatt noen negative opplevelser av det, men jeg har fått normalisert kolesterol nivåene mine, både det gode og det dårlige, og jeg har fått redusert astmamedisineringen min til det minimale.

Torkil sier noe i boka si om at hvis man føler seg bra etter et halvt år på kur, er det bare å fortsette, spesielt hvis man også er oppfulgt av lege...

Han har svart meg et annet sted at han som lege ikke kan anbefale folk å gå på ketolysekur lenger enn ett år, men det er fordi det er så lite forsket på, nettopp det å være i ketose over lengre perioder.

jeg hadde en pause i fjor sommer på ca to mnd, og startet opp igjen, så jeg opplever ikke at dette er noe farlig eller noe off det som er anbefalt...

...nå vil jeg også nevne at jeg selv er av den oppfatning at det ikke er farlig å være i ketose, og at når jeg er ferdig slanket, kommer jeg til å leve så lavt karbomessig jeg kan for ikke å gå opp i vekt igjen, være seg om jeg må være i ketose i perioder da.

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 11:20   #15
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Jeg trenger sårt litt hjelp her

takker for råd og tips..
jeg skal gi det en sjanse til 4 april (da har sønnen min bursdag..) og skjer det ikke noe bra innen den tid så tror jeg faktisk at jeg gir meg!
men nå har jeg i allefall sluttet med pepsi maxen!! og tomater har jeg tatt bort.. så håper det løsner da..
for dette tar på humøret mitt veldig..

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger sårt gode råd om endring av kostholdet ..... Hannehk Ketolysekuren 3 18-09-08 21:21
Trenger sårt forslag til meny jente77 Ketolysekuren 20 06-06-08 18:18
Trenger sårt svar ...! julimamma Lavkarbo generelt 12 23-11-07 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no