Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

2 mnd med lavkalori?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 13:30   #1
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

2 mnd med lavkalori?

I sommer skal jeg til mine foreldre som har treningsstudio og baseng hjemme + skog og mark rett utenfor døren. Supre treningsmuligheter med andre ord! Jeg har lenge hatt lyst å trene, men som student er det sinnsykt dyrt å trene på treningssenter i sentrum.

Så jeg vil bruke 2 mnd i sommer på å trene. Fra tidligere erfaringer tror jeg ikke jeg har nok overskudd på lavkarbo til å trene. Så mine spørsmål er..

Er det ok å gå fra lavkarbo til lavkalori i 2 mnd, for så å gå tilbake til lavkarbo igjen etter sommeren? Vil det ha en negativ påvirkning på metabolismen? Eller vekten? For eksempel når jeg går tilbake til lavkarbo/starter på lavkalori, er det normal å gå opp i vekt? I så fall er dette bare vannvekt?

Jeg skjønner om dere ikke vil reklamere for andre forum, men jeg tar sjangsen. Finnes det et aktivt lavkalori forum? Jeg har lest en del på nettet, men føler ikke jeg vet nok om det enda.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:33   #2
Edla
Medlem
 
Edla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Slattum
Innlegg: 219
Edla er ny på veien

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Jeg tror at jeg rettogslett ville droppet ketolysen og spist karboreducert isteden for lavkarbo. Hvis du spiser litt mere karbo og litt mindre fett og trener så tror jeg ihvertfall att du skal klare deg bra!

__________________
Delmål 3: Gå ned til 93kg og ha tatt av totalt 25kg -12/1-12
Delmål 4: 92 og BMI=Overvektig -16/1 -12
Delmål 5: 88kg og totalt vekttap på 30kg





Edla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, lavkarbo med shakes Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:40   #3
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: 2 mnd med lavkalori?

ah, det hadde kanskje vært en idè å øke på karbohydratene men fortsatt spise lavkarbo.
Jeg er bare litt usikker på om man vil få mest vektreduksjon med lavkarbo og trening eller lavkalori..

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:42   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Det går jo ann å spise lavkarbo, ikke ketogent, og samtidig kaloriredusert. Hvor lite hadde du planer om å spise da?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:52   #5
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det går jo ann å spise lavkarbo, ikke ketogent, og samtidig kaloriredusert. Hvor lite hadde du planer om å spise da?

Det er det jeg er veldig usikker på. Jeg kommer til å trene ganske hardt slik jeg gjorde når jeg var i toppform. Jeg kommer til å trene såpass hardt fordi jeg har troen på at når man presser kroppen så mye man absolutt klarer, så vil den venne seg til det raskere og tilpasse seg. Så lenge man ikke dør eller besvimer så tar ikke kroppen skade av det. Vet det høres litt ekstremt ut

Så regner med å trene 2-3 timer daglig.. og aner ikke hvor mye jeg burde spise Kan ikke huske hva jeg gjorde tidligere.. Det er nesten -40 kg siden

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:54   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Synes ikke akkurat du burde spise noe lavkalori, hvis du har planer om å trene så mye.. Det er greit å presse kroppen fysisk, men hvis du skal ha noe skikkelig utbytte av det bør kroppen uansett få i seg nok til å bygge seg opp?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 13:58   #7
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Hmm, det er jo akkurat det!
Jeg skal prøve å trene og spise som jeg gjør nå (max 20kh), men hvis det ikke fungerer hadde det vært en idè å spise "normalt"? Passe på kalorier selvsagt, 1600 kcal kanskje? og ellers spise sundt, ikke noe junkfood, men næringsrik mat med moderate mengder fett.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:01   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Hvor mye veier du og hvor høy er du da? Jeg hadde ikke lagt meg under 1800 kalorier, med masse trening, hver dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:03   #9
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Jeg går på ketolyse og trener. Sykkler hver dag og det er mange lange bakker her jeg bor. Jeg har energi som en durasell. Det går ann å spise lavkarbo og trene!
Lavkalori greiene tror jeg bare ødelegger forbrenningen din og minsker muskelmasse. En plass må jo kroppen hente energien ifra,
Synes du ketolyse er for strengt, prøv fedon. Eller tilrettelegg trening etter kosten.

Du finner nok ut hva som er best for deg. Lykke til med treningen i sommer. Deilig å være i god form

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 14:46   #10
Anos
Medlem
 
Anos sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 238
Anos er ny på veien

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Takk for svar!
Jeg er 160cm og 103kg.. Jeg får bare prøve meg frem og se hva som fungerer for meg.

Anos er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 21:19   #11
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Anos, her.

Takk for svar!
Jeg er 160cm og 103kg.. Jeg får bare prøve meg frem og se hva som fungerer for meg.


Med så mye trening vil utbyttet bli magert, tror jeg. Med så hard trening over så mange timer, kommer stresshormonene til å stå i kø når økta er over. Den beste treningen i så måte tror jeg er rolig svømming, 1 time pr dag, omtrent.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:09   #12
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 2 mnd med lavkalori?

Reklamerer litt for denne i dag jeg http://solveigs-smil.blogspot.com/ Står litt om trening og lavkarbo.

Selv ville jeg spist lavkarbo, men mer karbo enn ketolyse. Jeg ville _ikke_ spist lavkalori, men masse kalorier, mer enn du gjør idag og latt treningen styrt vektnedgangen.

Mye hard trening og lavkalori (lavkarbo eller ei) har jeg ikke tro på. Da kan du møte på en smell...

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo vs lavkalori Anos Generell diskusjon 24 10-05-11 14:00
Lavkarbo OG lavkalori? Anos Lavkarbo generelt 4 12-04-11 23:50
Fra lavkalori til lavkarbo Buzz Andre dietter 3 23-01-11 10:06
Lav GI vs lavkalori Trolljenta Lavkarbo generelt 1 26-05-06 12:08
lavkalori og lav Gi LilleFrøken Dr Lindbergs 16 17-01-06 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no