Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-10-09, 22:33   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Hvis jeg skulle valgt en høykarbokake å skeie ut litt med ville jeg valgt en med nøtter eller lignende fremfor en med epler og masse hvetemel. Krem og noen bær er også fint om det finnes.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 22:40   #52
Christina79
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 69
Christina79 er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis jeg skulle valgt en høykarbokake å skeie ut litt med ville jeg valgt en med nøtter eller lignende fremfor en med epler og masse hvetemel. Krem og noen bær er også fint om det finnes.

Ja, det var lurt. Jeg mååå jo ikke spise hele bunnen heller da om det er bløtekake. Håper brudeparet har med bikkja si på kake Skal nok greie meg på et hvis, er ikke bekymret over at jeg får sug. Er ikke kakemons (bare sjokomons), fant forresten lavkarbo sjokolade på Smart Club, kun 6,1 kh på en porson med fire biter... vet ikke hvordan den smaker altså - den ligger trygt i kjøleskapet

__________________


Christina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 13:24   #53
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Hei alle flinkiser

Er det mulig for meg å joine denne "gruppen"? Prøvde meg på lavkarbo i fjor høst, men etter jul ble jeg "fanget" i karbojungelen igjen...Så på tirsdag begynte jeg med ketogent kosthold igjen..For å komme igang har jeg kjøpt en ketogen startdiett hos Foseid, og maten har hittil smakt godt. Så er spent på om det gir noen resultater...merker i hvertfall den hodepinen det er snakk om når man er på vei inn i ketose.

Ha en fortsatt suuper dag Stå på!

__________________


Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 17:52   #54
a_nette
Nytt Medlem
 
a_nette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 3
a_nette er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Hvor skal jeg skrive dette da? Og hvor får jeg lagt til den tickerfactory greia? (føler meg dum nå, men)

__________________
Hilsen a_nette
a_nette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... :o) Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:21   #55
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Gladlaksen, her.

Hei alle flinkiser

Er det mulig for meg å joine denne "gruppen"? Prøvde meg på lavkarbo i fjor høst, men etter jul ble jeg "fanget" i karbojungelen igjen...Så på tirsdag begynte jeg med ketogent kosthold igjen..For å komme igang har jeg kjøpt en ketogen startdiett hos Foseid, og maten har hittil smakt godt. Så er spent på om det gir noen resultater...merker i hvertfall den hodepinen det er snakk om når man er på vei inn i ketose.

Ha en fortsatt suuper dag Stå på!

Selvsagt får du være med!!!

Hva mener du med "ketogen startdiett hos Foseid"?

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:22   #56
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

I morgen er det forresten veiedag igjen. Må si at jeg gruer meg litt, men dersom jeg ikke har gått ned noe særlig så er det jo "bare" å legge seg i selen.

Heter det det? Å legge seg i selen? Ble plutselig usikker...

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 21:06   #57
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av a_nette, her.

Og hvor får jeg lagt til den tickerfactory greia?

hei og velkommen

her fikk jeg selv råd om å slå opp, og fikk det til
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 21:25   #58
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

God kveld jenter!

Kampen mot dårlig samvittighet denne uken. Jeg svømmer egentlig hver onsdag, men jeg kom meg ikke avgårde i går, og hadde bestemt meg å komme meg avgårde i dag, men det gang ei. Men jeg SKAL dra til onsdag igjen, om jeg ikke kommer meg avgårde før.

Nå er det vel snart veie dag i gjen, blir spennede å se hvordan denne uka har gått.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 21:29   #59
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

På grunn av totalt magekaos har jeg gått over til noe mer Lindbergish for å se om det kan rette opp den gale magen. Noget tvilende til om vekta fortsetter nedover, men henger med og krysser fingrene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 12:19   #60
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Her var tråden ja. :knegg:

Nå er jeg så godt som sikker, tomat, det er en stopper for meg.


Sist redigert av Anom : 09-10-09 kl 12:29.
Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:35   #61
catzie
Medlem
 
catzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 66
catzie er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Tickeren min teller kun hele kilo ser jeg, det er jo litt kjedelig da, men det får bare være.
Nedgang heldigvis. Skulle bare mangle, hadde jeg bare beveget meg litt også nå (trent menes med det) så hadde det sikkert gått enda fortere nedover. Vel, for fort er uansett ikke bra...

Tvi tvi til resten av dere!!!!!

__________________


catzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:36   #62
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av catzie, her.

Tickeren min teller kun hele kilo ser jeg

Du må bruke punktum og ikke komma når du skriver inn vekten. Siden er amerikansk....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:35   #63
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Så bra at jeg får være med her Hjelper masse på motivasjonen... Ketogen startdiett ala Foseid er en 14 dagers meny med "ferdigmat" jeg har bestillt på spisdegslank.no. Mest fordi jeg er i en travel livssituasjon for tiden. Planen er jo å lage måltider selv, men må bare komme meg godt inn i opplegget først...og få litt bedre tid. Nå, etter 4 dager merker jeg i hvertfall at jeg ikke er like sulten som de første par dagene og i går var ketostixen også lilla...ikke mørk, men lilla Hvordan er det med trening, hvilke treningvarianter anbefales? Er medlem på Elixia og der er det jo plenty å ta av...

__________________


Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:39   #64
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Grattis med lilla stiks!
Utslag er utslag og er den for mørk, kan det bety at du drikker for lite!

Angående trening, tror jeg det viktigste rett og slett er å finne noe man trives med og klarer holde på med over tid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:52   #65
Gladlaksen
Juniormedlem
 
Gladlaksen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Alder: 42
Innlegg: 18
Gladlaksen er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Takk for det
Heller nedpå med vann, så tror ikke det er noen fare for å være uttørket..hehe.
Da er det bare å fortsette med trening som jeg alltid har gjort da Det stod på inoskrivet i dietten at man skulle unngå trening den første uken, pga inngangen i ketosen og ubehaget det kunne føre med seg. Men nå er formen tipptopp uten hodepine
Stååå på!!!

__________________


Gladlaksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:39   #66
catzie
Medlem
 
catzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 66
catzie er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du må bruke punktum og ikke komma når du skriver inn vekten. Siden er amerikansk....

Ha ha, takk skal du ha!!!!!

__________________


catzie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 00:58   #67
drcrunch
Nytt Medlem
 
drcrunch sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Budapest
Innlegg: 3
drcrunch er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Jeg håper det er lov å hive seg på her, begynte dietten denne uken, og har klart fem dager nå, og føler det har gått kjempegreit. Foreløpig bare 10mg/100ml ketoner, og vet ikke helt hvordan jeg skal klare å spise mer fett, men skal prøve Skal sies at jeg ikke har kjempeproblemer med å droppe brød og pasta grunnet glutenallergi, og frukt allergien min gjør det lett å droppe det, men fast food og iskrem er litt verre :/
Målet mitt er som gruppe navnet, 10 kg til jul, og 15 til sommeren, delmål 5 kg til 11 november når jeg får besøk av mamma, hadde vært kos å vise henne at jeg klarer det Største problemet nå er å jogge, hatt noen fine hodepiner idag og igår, og til tross for at jeg alltid har løpt mye, er det hardt på denne kuren. Men litt motgang skal man vel ha!

drcrunch er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 08:37   #68
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Velkommen og lykke til !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 09:04   #69
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av drcrunch, her.

Foreløpig bare 10mg/100ml ketoner,

Utslag er utslag!
Den mørkeste fargen er ikke noe å hige etter, kan indikere at man drikker for lite!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:00   #70
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Kan noen hjelpe meg med følgende spr.
Hvorfor er det viktig å få i seg ett viss antall karbohydrater for å gå ned i vekt?
Er ikke det å være i ketose et signal på at man gjør ting rett, hvis ikke hva er poenget med å bruke Ketostix ? (foruten å sjekke at vi drikker nok væske)

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 10:07   #71
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Kan noen hjelpe meg med følgende spr.
Hvorfor er det viktig å få i seg ett viss antall karbohydrater for å gå ned i vekt?
Er ikke det å være i ketose et signal på at man gjør ting rett, hvis ikke hva er poenget med å bruke Ketostix ? (foruten å sjekke at vi drikker nok væske)

Det med antall karbohydrater er veldig individuelt, 15 - 20 g. om dagen er jo det som anbefales på ketolysekuren feks, men noen må gå høyere, andre lavere. Man må bare prøve seg fram.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 16:20   #72
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Kan noen hjelpe meg med følgende spr.
Hvorfor er det viktig å få i seg ett viss antall karbohydrater for å gå ned i vekt?
Er ikke det å være i ketose et signal på at man gjør ting rett, hvis ikke hva er poenget med å bruke Ketostix ? (foruten å sjekke at vi drikker nok væske)

Det er ikke nødvendigvis pga vektnedgang man skal ha i seg så og så mye karber. Vi trenger de vitaminene og mineralene man i tillegg får fra grønnsakene!
Noen trenger også karber for at kroppen ikke skal gå på sparebluss. Jeg går ikke ned i vekt under 20 karber. Mellom 20 og 30 passer for meg!

Man kan fint være i ketose uten å gå ned i vekt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 17:01   #73
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Takk for svar.
Nødvendigheten av karbohydrater er jo logisk sånn du forklarer det . takk takk.

Men jeg trodde det var et poeng å komme i ketose for å gå ned i vekt, men slik er det altså ikke ?? Er det da slik at vi først skal følge oppskriften til punkt å prikke, og så eventuelt regulere antall karb. opp eller ned for å finne det som passer best for den enkelte ?

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 18:48   #74
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Opprinnelig lagt inn av Krizzi, her.

Men jeg trodde det var et poeng å komme i ketose for å gå ned i vekt, men slik er det altså ikke ?? Er det da slik at vi først skal følge oppskriften til punkt å prikke, og så eventuelt regulere antall karb. opp eller ned for å finne det som passer best for den enkelte ?

Det hjelper veldig på vekttapet å være i ketose, men karbohydrat- grensene er induviduelle og mange går jo ned masse på lavkarbo uten å være i ketose i det hele tatt!
Dersom man går ned i greit tempo, er det jo ikke noe problem, men stopper vekten opp, er antall karber noe man må se på!

Jeg gikk ikke noe ned da jeg var kjempestreng på karbene, lettet litt på regimet og gikk plutselig ned, sakte, men sikkert!
For meg er ikke lavkarbo/ketolyse en slankekur(selv om jeg virkelig trenger det også!), men en livsstilsendring. Har allerede dia2 og håper å holde den i sjakk med lavkarbo og piller så lenge som mulig så jeg slipper alt trøblet med insulinsprøyter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 18:59   #75
Krizzi
Medlem
 
Krizzi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 101
Krizzi er på en erverdig vei

Sv: Ned 10 kg til jul: uke 41 - skravletråd

Takk Kitt,for at du tar deg tid og forklare. Nå skjønner jeg også dette med ketose mye bedre Fint for oss som er ny her å få svar på alle våre spr, igjen takk og takk

__________________


Krizzi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no