Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-06, 17:21   #1
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

Hei!

Skoleåret 2004-2005 mista jeg veldig mye hår, og det er nå mye tynnere enn det pleier å være. Det siste året har det egentlig gått bra, selv om det er tynt, så mister jeg ikke like mye, og jeg har veldig mye kort som holder på å vokse ut igjen.
Jeg har en del grått hår, og jeg pleier å farge håret mitt hjemme med en permanent hårfarge som inneholder ammoniakk. Når jeg var til frisøren i juni, sa hun at jeg absolutt ikke måtte bruke farge med ammoniakk, og at jeg antagelig kom til å bli allergisk etterhvert.. hun mente også at det godt kunne være derfor jeg hadde mista en del hår(selv om jeg ikke har mista mer enn normalt det siste året).

Jeg tenker at jeg kan jo godt bruke permanent hårfarge uten ammoniakk, men lurer på hvor man får tak i det. Jeg har vært innom flere steder der de selger hårfarger i dag, men de har bare med ammoniakk. Så jeg lurer egentlig på om noen vet hvor man kan få tak i permanent hårfarge uten ammoniakk.
Jeg bor i Trondheim. Kan sikkert gå til frisør, men har litt lite penger for tiden..

På forhånd takk

Silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-06, 22:50   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

Jeg bruker sånn farge som sitter i ca 20 vask før den må fornyes (uten amoniakk). Det vi si ca en md til seks uker litt ettersom. Og innen den tid har jeg fått såpass med etterveskt at det må re-farges likevel. Koster 49 pr pakke og kjøpes på Hennes&Mauritz (deres eget merke). Bruker omtrent 1,5 flaske til hår nedenfor skuldrene (tjukt!)
Snakket endel med min tidligere frisør om det, og han sa at hjemmefargen hadde blitt så bra etterhvert at det var omtrent det samme som frisørfarge. men siden salongene taper endel på det er det vel få som innrømmer det. Jeg var veldig fast kunde hos han så han hadde innsett etter et par år at han ikke kom til å få lurt meg til å betale for farging hos han Hadde vært kunde der enda hadde ikke sniken solgt salongen og flyttet fra byen!
Å finne en god frisør er jo nesten værre enn å finne en god lege. Dessuten er jeg der MYE oftere....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-07-06, 23:58   #3
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

men tar de fargene som bare varer 20 vask grått hår? jeg har nemlig en del grått hår....

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 00:47   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

Nå har jeg ikke hatt min naturlige hårfarge siden jeg var 15... men i etterveksten er det endel misenkelig blonde hår... og de blir hvertfall borte..... Jeg bruker en ganske mørk rødbrun farge (red port heter den), og den dekker veldig bra.
Men i værste fall kan du kanskje kjøpe en flaske og teste på noe av underhåret om den dekker?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 09:48   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

De selger jo hårfarger til hjemmebruk hos frisøren også, du kan jo spørre der? De er ikke noe dyre heller, og etter frisørens utsagn mye bedre for håret.

Jeg har det siste året kjøpt farge der når jeg har hatt noe i håret mitt.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 11:32   #6
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

takker begge
skal høre innom en frisør tenker jeg

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-06, 16:20   #7
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet?

Hennafarge inneholder ikke amoniakk og mener å huske at det dekker grått hår

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hvor mye karbo er det i mørk sjokolade? Noen som vet? RAGNA Lavkarbo generelt 31 09-03-06 17:32
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no