Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Ekstrem mensblødning

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-11, 23:50   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Ekstrem mensblødning

det har jeg alltid hatt forsåvidt, men denne gangen tar det helt av.

går til vanlig på cerazette og skal ikke ha mensen egentlig, spotting her og der har jeg jo..men ikke kraftig. etter at jeg har begynt på lavkarbo har mensen kommet litt og gått igjen, noe jeg har lest at er vanlig pga hormonubalanse som skal bli bedre på lavkarbo. men, det har ikke vært sånn voldsomt - før denne gangen.

jeg blør og blør og blør :S friskt mørkt blod og må skifte HELE tiden. Ikke nok med det, hver gang jeg tørker meg etter dobesøk så detter det ut svarte blodklumper,koagulert blod, ganske store :S aldri opplevd før..(beklager ekkel beskrivelse) kanskje her og der, men ikke sånn som dette. tar forøvrig jern akkuratt nå pga dette her, men skal det være sånn? helt vanvittig voldsomt liksom..

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 00:55   #2
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: ekstrem mensblødning

Har opplevd noe liknende 2 ganger, og begge gangene var like etter jeg hadde startet opp på ketogent kosthold. Heldigvis har det normalisert seg igjen

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:00   #3
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Ekstrem mensblødning

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

jeg blør og blør og blør :S friskt mørkt blod og må skifte HELE tiden. Ikke nok med det, hver gang jeg tørker meg etter dobesøk så detter det ut svarte blodklumper,koagulert blod, ganske store :S aldri opplevd før..

Det er normalt med klumpar ved kraftig mens, fordi det blir for lite av det stoffet som skal hindre koagulering (eg hugsar ikkje kva det heiter, det er mange år sidan eg las om dette og eg har ikkje tid til å oppfriske det akkurat no på morgonen).

Sjølv har min mens endra seg på lavkarbo. Eg kan få ganske kraftig blødning i oppstarten, og så er det liksom ferdig på to dagar, mens eg tidlegare hadde det heile trekt ut i 5. (Den gongen brukte eg ikkje menskopp, så totalmengda mensvæske som kjem ut veit eg ikkje, men no sist kom vel totalen på ca 115-120 ml i heile perioden, derav 90 ml på eitt døgn.)

Eg har ikkje noko godt svar til deg kvifor du opplever dette akkurat no, og eg har ingen erfaring med cerazette eller andre hormonpreparat heller, ville berre nemne at i alle fall klumpar er ikkje unormalt v kraftig blødning. Om det varer ved i fleire dagar og/eller du startar å kjenne deg dårleg, bør du gå til legen.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 08:59   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Ekstrem mensblødning

Det er sånn jeg har hatt det de to gangene jeg startet på lavkarbo og fikk mensen etter et par uker. Uten lavkarbo har jeg ikke mens, men hadde kunstig fremstilt blødning pga ppillene da jeg gikk på dem. Kan det være at du har noe av den samme opplevelsen? Første gangen blødde jeg i 16 dager. Har hatt jevn syklus med normale blødninger etter det.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 11:27   #5
lillemy01
Medlem
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 67
lillemy01 er på en erverdig vei

Sv: Ekstrem mensblødning

ok så det er altså ikke bare meg Jeg hadde akkurat det samme med både veldig kraftig blødning og klumper

lillemy01 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 12:07   #6
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Ekstrem mensblødning

Ting har endret seg for meg og etter at jeg beynnte på lav karbo. Tidligere hadde jeg mennsen 2 ganger i året, nå har jeg den med ca 35 dagers syklus, Blør kraftig i 2 dager, deretter roer det seg og så er jeg ferdig 4. dagen. Bare se om det stabliserer seg for deg. MIO87Tror de fleste har forandringer etter omlegging til kost.
Det som er mest plagsomt etter omleggingen, er PMS med er skikkelig søtsug og ømme pupper. Skal lære med å leve med det og.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 12:44   #7
moradi
Nytt Medlem
 
moradi sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
moradi er på en erverdig vei

Sv: Ekstrem mensblødning

Jeg går også på cerazette, og har ikke hatt mens på flere år. Men nå når jeg er i ketose, fikk jeg plutselig antydning til blødning. Jeg ble faktisk litt bekymret for at det skulle være noe galt, men ble beroliget nå når jeg leser dette. Det er altså normalt. ) Kjekt å vite.

moradi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysediett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerimax ekstrem lille74 Ketolysekuren 0 19-05-10 23:12
Mer mensblødning på ketolyse? Panterpia Spørsmål og svar 1 30-09-08 08:01
Ekstrem oppussing! Armagedon Generell diskusjon 2 21-07-08 13:41
Har begynt på Skaldeman ekstrem... HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 25-01-06 10:37
Ketose = ekstrem helsefare???? elian Induksjonen 8 27-07-04 09:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no