Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vektplatå

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-10, 20:15   #1
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Vektplatå

Jeg har lest, og vet jo at man kan havne på platå og stå litt stilt på vekta i perioder. Jeg lurer litt på hvor ofte dette kan skje, og at det da altså skjer mer en en gang? Jeg stod stilt en lang periode, både pga meg selv, men og uten at jeg hadde kontroll over det. Det løsnet noen uker, men etter 5 kg, ser det ut som om jeg igjen sitter litt fast. Kan det være et nytt platå? Ser selvsagt på hva jeg spiser, og det er jo noen partstoppere, men jeg har liksom ikke blitt hindret av de før.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 17:27   #2
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Vektplatå

Kan dessverre ikke komme med noen kloke svar, men derimot flere spørsmål. Har vært i ketose siden midt i august, og har i denne perioden tatt av ca 2 kg.

Er selvsagt glad for det, men synes det går trått...

Spiser:
Frokost: 2 stekte egg med 3 baconskiver
Lunsj: Salat med skinke el. kylling, mye godt i, men er forsiktig med tomat... Bruker avokado, og som regel 1 ss olje eller rømme.
Middag: Blomkål/brokkoligrateng m/laks el. kjøtt/kyllingfilet/kjøttdeig. Har en skvett med fløte i gratengen, og noen skiver ost oppå.
Kvelds: Noen osteskiver, noen skiver med kjøttpålegg el. spekepølse og/eller noen nøtter.
Dette pleier å bli +/- 1600 kcal.
Registrerer i diett.no, en typisk dag;
Energi: 1655
Fett: 131.73
Karbohydrat: 11.46
Protein: 98.89
Skulle sikkert mosjonert mer, og drukket mer vann, men det blir ca 0,5 times tur med hunden daglig, og ca 1,5l vann, i tillegg til noen kaffekopper...

Er det noen erfarne som ser noe jeg kan gjøre annerledes?

Har vært jojo slanker det meste av mitt 48 årige liv, har insulinresistens, vekt nå 81,5, høyde 170 cm. Har tatt av 10 kg allerede over 2 år, med mager mat og lite kcal.


Anyone?

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 20:39   #3
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Vektplatå

Turte: hvor mye er det du skal ned da? For du er jo ikke veldig overvektig nå heller. så jeg vil tro at kroppen stritter litt i mot! Du og jeg f.eks er like høye, men mitt mål er 80kg. Men så skal det sies at jeg har en veldig kraftig benbygning, så noe lavere er helt urealistisk for meg å klare!

du kan nok ikke forvente de raskeste resultatene, kontra de som har mange kilo å ta av..

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 19:11   #4
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Vektplatå

Jeg har vektplatå hele tiden. Har holdt på siden april 2010. Personlig føler jeg at vekten går veldig i rykk og napp. Plutselig så har jeg gått ned endel og må kassere klær som bare henger og slenger på meg. JEg veier meg ikke så jeg vet ikke hvor mye det er snakk om i kg, men jeg har gått fra å være en str XL til en M.

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 23:11   #5
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektplatå

Takk for svar, løsnet igjen denne uka typisk

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 18:08   #6
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Vektplatå

Snartslank...

For å få en "normal" BMI skal jeg vel omtrent ned 10 kg til...

Nå er ikke akkurat det et mål i seg selv, men jeg vil gjerne ned på en 75-76 uansett. Og jeg er en tålmodig dame, det er ikke det. Jeg vet også at kroppen min ikke slipper kg uten kamp. Jeg håpet vel at noen kunne si enkelt og greit; gjør sånn, ikke slik ...

Jeg prøver å sette inn støtet på å få i meg litt mer vann, i håp om at det kan bevege seg litt iallefall... Motløsheten kommer når det liksom ikke skjer noe på flere uker... Men, gi opp er ikke tema, enda iallefall......

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:58   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Vektplatå

Det kan vel være så mange grunner til platå. Men insulinresistens gjør jo ikke akkurat at man fyker ned i vekt.....
Det som hjalp meg var faktisk å trene. Jeg trente ikke så mye og hardt, men trente yoga et par ganger i uka (hot yoga). Rett etter treningsoiste jeg et par hardkokte egg (tilførte proteiner). Målet var å bygge litt muskler, da muskler gjør at man forbrenner bedre.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 30-11-10, 18:35   #8
Turte
Juniormedlem
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Romerike
Alder: 60
Innlegg: 20
Turte er ny på veien

Sv: Vektplatå

Takk for tipset!

Nå er ikke trening utover det å gå turer aktuelt for meg akkurat nå, men jeg tar poenget.

På grunn av stress har legen anbefalt med akkurat dette med yoga og andre "rolige" treningsformer, så det må vurderes etter hvert

Foreløpig har jeg mer enn nok med å holde meg i full jobb

Men det går seg vel til........

__________________
Turte - på vei til en lettere tilværelse [b][font=Arial Narrow][color=DarkOrchid]-[size=3]
Turte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert??? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no