Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Vann i kroppen

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-07, 08:30   #1
fush
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 50
Innlegg: 6
fush er på en erverdig vei

Vann i kroppen

Hei.
Jeg har kun gått på atkins i snart to uker. Tok av 1,5 kg første uka, men i dag er de tilbake. Tror jeg er i ferd med å få mensen, men jeg har aldri hatt noe spesielt mye vann i kroppen før. Er det noe man lettere får når man går på atkins. For hvis ikke det er vann og jeg ikke har spist noe annet enn vanlig, hva i alle dager er grunnen da?

Mvh fush

fush er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 08:41   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av fush, her.

Hei.
Jeg har kun gått på atkins i snart to uker. Tok av 1,5 kg første uka, men i dag er de tilbake. Tror jeg er i ferd med å få mensen, men jeg har aldri hatt noe spesielt mye vann i kroppen før. Er det noe man lettere får når man går på atkins. For hvis ikke det er vann og jeg ikke har spist noe annet enn vanlig, hva i alle dager er grunnen da?

Mvh fush

Ja, man har faktisk lettere for å samle vann når man går på ketogene dietter. Spesielt de første to-tre ukene. Da holder kroppen på med en ganske radikal omstilling. Den tømmer glykogenlagre og skal omstille seg fra karbohydrat forbrenning til fettforbrenning. Det kan ta på. Av og til, -og spesielt etter et par uker, kan alt stanse opp og kropen tror den "sulter" - selv om du spiser mat. Da sparer den på det den kan spare på, nemlig vann. Det er ganske normalt og ikke farlig i det hele tatt. Vekttapet kan, i de verste tilfeller, faktisk stagnere opp til 4-5 uker. Da gjelder det å stå på og ikke gi opp !

I tillegg skjer det en del med hormonene i kroppen. De stabiliser seg etterhvert, men det kan bli uregelmessigheter i forbindlese med mens etc. Kroppen oppfører seg IKKE slik man er vant til. Også dette er forbigående. De som har mistet mens får den ofte tilbake, de som har mye blødning for ofte mindre og omvendt. Det er bare å vente å se !

Ikke gi deg, dette er noe vi har vært igjennom de fleste av oss !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 08:53   #3
fush
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 50
Innlegg: 6
fush er på en erverdig vei

Sv: vann i kroppen

Hei.
Takk for svar.
Er det da sånn at når kroppen finner ut av dette, så forsvinner vannet og de kiloene som kom på med vannet ut i intet?


Mvh Fush

fush er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-07, 09:02   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av fush, her.

Er det da sånn at når kroppen finner ut av dette, så forsvinner vannet og de kiloene som kom på med vannet ut i intet?

Nei, de forsvinner ikke ut i intet ! Du tisser dem ut !
Drikk mye vann, hold deg til matplanen så pleier det å ordne seg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 07:24   #5
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Ja, man har faktisk lettere for å samle vann når man går på ketogene dietter. Spesielt de første to-tre ukene. Da holder kroppen på med en ganske radikal omstilling. Den tømmer glykogenlagre og skal omstille seg fra karbohydrat forbrenning til fettforbrenning. Det kan ta på. Av og til, -og spesielt etter et par uker, kan alt stanse opp og kropen tror den "sulter" - selv om du spiser mat. Da sparer den på det den kan spare på, nemlig vann. Det er ganske normalt og ikke farlig i det hele tatt. Vekttapet kan, i de verste tilfeller, faktisk stagnere opp til 4-5 uker. Da gjelder det å stå på og ikke gi opp !

Ser at dette er en gamme tråd. Men trengte å lese dette akkurat nå. Etter ketolyse pause, 1,5 - 2 mnd., med litt mere Lindbærginspirert kost, og en planlagt sprekk en uke i jula. Og tilbake til ketolyse etter jul, så har jeg skikkelig problemer med å slippe vann i kroppen denne gangen.

Når jeg startet på ketolyse høsten 2009, var det som var deilig at vannet slapp skikkelig taket i kroppen, og kostholdet virket positivt i forhold til dette.

Noen som har tanker om at dette blir værre når en har holdt på lenge? Eller andre råd for å få has på dette. Spiser ikke spesielt mye salt, drikker mye, og dette virker uavhengig av mensen. Har liksom hatt mye mere vann i kroppen også på morningen nå etter at jeg startet oppigjen etter jul.

Var jo litt slik når jeg gikk på Lindbærginspirert kost også, men da hadde jeg liksom ikke forventninger om at det skulle slippe taket på samme måte som når jeg er i ketolyse.

I forhold til det Nille skriver; kan dette være pga. av omstilligen til ketogen diett igjen, OGSÅ forde om det er bare et par mnd. siden jeg var i ketose sist???

Jeg spiser bra, lurer på om jeg av og til spiser for mye.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 07:52   #6
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: vann i kroppen

Jeg spiste ketogent i ett par mnd i høst, tok en pause på 2-3 mnd og starta opp igjen nå på nyåret. Syntes jeg samler mere vann nå og kg sitter bedre klistra enn sist gang - enda jeg drikker 2-3 liter om dagen og flyr på do x-antall ganger....håper ting løsner etter ei stund

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 08:21   #7
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Jeg spiste ketogent i ett par mnd i høst, tok en pause på 2-3 mnd og starta opp igjen nå på nyåret. Syntes jeg samler mere vann nå og kg sitter bedre klistra enn sist gang - enda jeg drikker 2-3 liter om dagen og flyr på do x-antall ganger....håper ting løsner etter ei stund

Høres veldig likt ut som hos meg det.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 21:20   #8
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Vann i kroppen

Hei!
Helt fersk her på forumet, men har drevet på en del før på lavkarbo. Startet opp igjen for 2 uker siden. Forige torsdag hadde jeg gått ned 3,5 kg. Fredag hadde jeg gått opp 1,5 kg, lørdag hadde jeg gått opp 0,5 kg til... Og der har jeg vært siden... Vekta rikker seg ikke... Jeg har da gått ned totalt 1 kg på over 2 uker... Jeg drikker ca 3 liter vann pr dag, pluss kaffe og te, som er vanndrivende... Eneste forskjellen nå forhold til når jeg har vært på lavkarbo før, er at jeg har kjøpt meg trimsykkel, og trener 2-3 ganger i uka!!! Forledendag syklet jeg i imponerende 60 minutter!!!! for 2 uker siden holdt jeg på å ramle av etter 10 min, så det er fremgang. Kan det være både mer muskler, vannansamling og mens på en gang som gjør dette?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:23   #9
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann i kroppen

Jeg har en del vann i kroppen, spesielt i beina. Har liggende Furosemid vanndrivende tabletter som jeg lurer på å ta nå og se om jeg blir kvitt en del av vannet. ' det er vel greit å få dette vannet bort?

Noen tanker om dette?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 00:10   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Hei!
Helt fersk her på forumet, men har drevet på en del før på lavkarbo. Startet opp igjen for 2 uker siden. Forige torsdag hadde jeg gått ned 3,5 kg. Fredag hadde jeg gått opp 1,5 kg, lørdag hadde jeg gått opp 0,5 kg til... Og der har jeg vært siden... Vekta rikker seg ikke... Jeg har da gått ned totalt 1 kg på over 2 uker... Jeg drikker ca 3 liter vann pr dag, pluss kaffe og te, som er vanndrivende... Eneste forskjellen nå forhold til når jeg har vært på lavkarbo før, er at jeg har kjøpt meg trimsykkel, og trener 2-3 ganger i uka!!! Forledendag syklet jeg i imponerende 60 minutter!!!! for 2 uker siden holdt jeg på å ramle av etter 10 min, så det er fremgang. Kan det være både mer muskler, vannansamling og mens på en gang som gjør dette?

Det kan være pga treningen. Det kan ha blitt litt mye trening på kort tid i forhold til hva kroppen er vant til å takle. Kanskje du bør roe ned litt, lytte til kroppen, og få nok søvn. Stress er vanligvis ikke noe man går ned i vekt pga.Jeg har hørt om de som har løpt maraton og endt opp veldig oppsvulmet av vann etterpå. Salt mat kan også ha noe å si. Drikk fortsatt masse og ta en rolig spasertur eller noe for å holde blodsirkulasjonen igang uten å lage for stort press på kroppen. Yoga er utmerket også. Det øker forbrenningen, avstresser pluss meget mer.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 08:01   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har en del vann i kroppen, spesielt i beina. Har liggende Furosemid vanndrivende tabletter som jeg lurer på å ta nå og se om jeg blir kvitt en del av vannet. ' det er vel greit å få dette vannet bort?

Noen tanker om dette?

Da må du iallefall passe på at du tar magnesium og kaliumtilskudd!!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann i kroppen ... hoppetussa Spørsmål og svar 4 07-04-10 23:00
Vann i kroppen? solsiden Kosttilskudd 2 19-06-09 10:30
Vann i kroppen Nannah Fysisk og mental helse 5 23-05-07 00:07
Råd mot mye vann i kroppen Strutsen Spørsmål og svar 8 14-03-06 16:48
Vann i kroppen? smosje Fysisk og mental helse 16 20-01-05 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no