Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva spiser dere på skolen/jobben?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-06, 15:27   #1
Sturemmt
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Fyllingsdalen
Alder: 38
Innlegg: 166
Sturemmt er ny på veien

Hva spiser dere på skolen/jobben?

Heihei!

Skal nå tilbake på Atkins for fullt igjen etter noen måneder med litt mer "vanlig" kosthold. Jeg trenger derfor litt tips til mat jeg kan ha med meg på skolen om dagene. Noe jeg kan finne på dagligvarebutikker som kan spises som det er?

Jeg har spist både makrell i tomat og biff stroganoff direkte fra boksene, og det fungerer jo fint, men de inneholder litt mye karber. I tillegg har jeg ofte kjøpt meg en halv grillet kylling, men vet egentlig ikke hvor mye karber det er i krydderet som er på, så det er gjerne ikke så lurt å spise det? Eventuelt ikke spise skinnet...

Har dere andre geniale ideer?

__________________

Sturemmt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 15:42   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

Hvis det er snakk om absolutt null karber er ikke alternativene så mange, men hva med ost? Ok, der pakkene kanskje litt i største laget, men 'Babybel', de små røde i nettingpose er kanskje et godt alternativ. Er det for lite fett spise litt majones sammen med osten. Muggost er også bra, det kommer heller ikke i altfor store pakker. En liten boks macadamia nøtter har veldig lite karber, kanskje noe dyrt. En liten boks med Stabburet leverpostei er fin den og, og ganske billig. Avocado er jo kjempegodt, men da må man ha med kniv for å dele den og skje for å spise innholdet. En pose baconsvor har null karber. Det er det jeg kommer på i farten her.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 15:42   #3
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

omelett, salater, middagsrester .....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 17:12   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

Cottage cheese dersom du har mulighet for kjøleskepsplass
middagsrester
grill kyllingen selv
falukorv har ikke så mye karber
karbonade? kan spises kald

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 18:12   #5
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

Kjøttpålegg, ost, reker, tunfisk salat med Satay saus fra Rimi (digg), ferdigstekt kylling i alle varianter, ferdigstekt kjøtt i de butikker som fremdeles har fersk/kjøtt disk. Er jeg skikkelig nøden og sulten som bare det, kjøper jeg en grillpølse i papir på kiosken. Ferdig Pizza som overtidsmat på jobben.... spis fyllet og la bunnen ligge igjen. Kun fantasien som begrenser... Lykke til.!

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 19:22   #6
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

Sånn svensk Ridderheims ølpølse. Den er det masse fett i, og bare 1% carbs. Dessverre inneholder den litt mye salt, hvis ikke skulle jeg spist det oftere. Om du i tillegg "dypper" den i Buko Garli kremost, så har du nok til å holde deg gående en stund.

Ellers er ost en slager. Vanlig gulost. Skjær en skive og spis.

Kanskje ikke de sunneste måltidene det her, men det gjør det enkelt å holde seg gående igjennom dagen.

Restemat er ikke helt 100% å ha med seg, pga listeria, en bakterie som gror noe voldsomt i tidligere kokt mat som ikke ligger i kjøleskapet. Har prøvd det meste av middagsrester på matpakka, men det er ikke alt som blir like godt. Har skrinlagt det opplegget der.

Hvis du kan tillate deg litt mer carbs og vil ha en mer vanlig matpakke, så er det praktisk å enten kjøpe seg et lindbergbrød eller et esekielbrød. De kan du få til å skjære syltynne skiver av (ca 3mm), og så kan du lesse på med selvvalgt pålegg. Ost er fint. Slakter'n leverpostei er nesten helt karbofritt. Smør er en selvfølge.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 19:42   #7
amo
Juniormedlem
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Innlegg: 19
amo er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

Jeg kjøper oftest salat.Grønt,kylling,skinke,reker og fetaost, og olje som dressing. Når jeg er lei av det så tar jeg en yoghurt opp i en skål med litt rosiner og valnøtter. Siste varianten er det nok litt karber i

amo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilisering Svar med sitat
Gammel 14-03-06, 19:51   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hva spiser dere på skolen/jobben?

Kalde karbonader, kjøttpåleggspakker, Tacosalat med rømme ved siden av. Kalde lavkarbo pannekaker/vaffler. Lavkarbopølser med salat...Tunfisk med majo og sitron

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mange av dere er på ville veier flap Lavkarbo generelt 75 29-01-06 05:33
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26
Hva sysler dere med? magdalena Generell diskusjon 3 20-08-04 12:58
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no