Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-12, 13:35   #2426
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av EDlene, her.

Laget lavkarbo-karbonader i går som jeg fikk oppskrift på fra legen. Det var faktisk helt nyydelig. Til og med mannen min ga meg beskjed om at dette kunne vi fint ha flere ganger
Nyyyter virkelig fase 2!

lyst til å dele oppskriften? *Sikle etter karbonader*

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:24   #2427
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Å som jeg gleder meg til fase 2! Er så kjøttsugen at jeg går på veggene snart....
I dag er en kjip dag. Hele kroppen er slapp og geleaktig. Ikke har jeg gått ned de siste dagene heller. 1 kg på en uke. Er jo vanligvis bra, men er skuffet for jeg hadde håpet på mer....
Men jeg skal stå på i 9 dager til, da er det over i fase 2 som jeg tror jeg kan leve med lenge....
Mannen og ungen er på babysvømming, så nå skal jeg bruke noen timer å slappe av, ta en lang dusj og forhåpentligvis bli i bedre form!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 12:58   #2428
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Lykke til - du klarer det! Det variere jo litt hvor mye man går ned. Selv har jeg hele tiden hatt en fast veiedag en dag i uka - ikke hver dag. Tidvis hardt å holde seg til det, men man slipper i alle fall alle nedturene når det ikke går så fort som man skulle ønske.

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 13:35   #2429
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

her er det litt på samme måte.. Har vært så utrolig slapp og tiltaksløs de siste dagene. gikk en ganske lang tur igår så jeg ihvertfall fikk vært i litt aktivitet men himmel som jeg sleit opp bakkene!(saken ble ikke bedre av at tur selskapet mitt kjørte lettere jogging oppover og deretter fortærte en melkerull "fordi de hadde så lite energi å gå på"... hrmph!!)
Hjelper ikke at det er that time of the month heller tenker jeg,"alt" blir liksom galt.huff nå ble det mye sutring merker jeg, beklager!!får fokusere på det positive som at jeg ikke trenger å "tenke" så mye i denne fasen,på måltidssammensetning osv; jeg får i meg det jeg trenger og jeg vet at det funker!selv om jeg akkurat idag føler meg oppblåst og som ei lefse så er det ihvertfall bedre enn alternativet(dvs håpløsheten av å spise nogenlunde sunt og trene og likevel gå OPP i vekt!!hyyyl!!).
Lykke til alle sammen!! dette klarer vi

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 14:39   #2430
Elinemor
Medlem
 
Elinemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 65
Elinemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Er det en mulig motivasjon å tenke på hvor mye lettere det blir opp den bakken om noen kilo? Det sa min veileder til meg da jeg sleit med motivasjonen. Ta en ryggsekk på med det antall kilo du har mistet og kjenn på forskjellen. Den er ikke liten etter hvert!

__________________




Elinemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 20:15   #2431
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Elmira86, her.

lyst til å dele oppskriften? *Sikle etter karbonader*

Selvfølgelig, her er den:

2 pakker karbonadedeig
1 pakke kyllingkjøttdeig
2 egg
2 ss Santa Maria Tacosaus/salsa (Hot)

Salt, pepper, hvitløkskrydder, evt. spisskummen.

(Jeg hadde ikke i spisskummen)

Blandes sammen og formes til store burgere og stekes i panne. Jeg fikk ca 12-14 burgere av denne oppskriften. Perfekt til å fryse ned.

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 20:30   #2432
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Nå kjenner jeg at jeg sliter maks med motivasjonen her....

Gutten min på 7 mnd ble i all hast lagt inn på sykehuset lørdagskveld, og når jeg da sendte mannen min hjem for å pakke tingene mine var selvfølgelig ikke eurodietten i tankene mine.
Det siste halvannet døgnet har jeg altså da spist sykehusmat (som har bestått av nesten bare karbohydrater). Nå er jeg hjemme igjen og må inn i ketosen igjen. Jeg er suuuulten
Er iallefall glad for at jeg klarte å styre meg fra å gå ned i kiosken på sykehuset å kjøpe "trøstesjokolade" og brus, mn det var på hengende håret!
Gruer meg til å gå på vekten.... ser for meg at jeg har gått opp 3-4 kg!!!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:12   #2433
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av EDlene, her.

Nå kjenner jeg at jeg sliter maks med motivasjonen her....

Gutten min på 7 mnd ble i all hast lagt inn på sykehuset lørdagskveld, og når jeg da sendte mannen min hjem for å pakke tingene mine var selvfølgelig ikke eurodietten i tankene mine.
Det siste halvannet døgnet har jeg altså da spist sykehusmat (som har bestått av nesten bare karbohydrater). Nå er jeg hjemme igjen og må inn i ketosen igjen. Jeg er suuuulten
Er iallefall glad for at jeg klarte å styre meg fra å gå ned i kiosken på sykehuset å kjøpe "trøstesjokolade" og brus, mn det var på hengende håret!
Gruer meg til å gå på vekten.... ser for meg at jeg har gått opp 3-4 kg!!!

Å herregud, hva skjedde??? Har jo selv en sønn på 7 måneder, og vet at hvis noe sånt skjedde hadde dietten vært det siste jeg hadde tenkt på og regner med det hadde blitt noe snop og sånt ja... Gikk det bra?

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-02-12, 21:34   #2434
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Råd: ikke gå på vekten på en stund-bestem en dato for veiing litt frem i tid. Du var flink som ikke trynte i godteri!!! Sats på å komme inn i det igjen nå og du-er du sulten(noe som er 100% vanlig i noen dager etter å ha fått i deg sukker/høykarbomat) Ta mer grønnsaker eller ekstra eurodiettmåltid. Sulten går over, men kroppen kan forlange litt ekstra mat etter noe slikt. Håper det går bra med barnet ditt!!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 08:31   #2435
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Huff, hva skjedde? Alt bra med sønnen din nå?

Veldig forståelig at ED ikke ble prioritert når noe sånt skjer, skulle bare mangle. Dette er jo en livsstilsendring, og gjennom livet vil man flere ganger komme opp i situasjoner hvor man av diverse årsaker ikke kan spise like sunt som ønskelig. Innimellom gir man rett og slett blanke i lavkarbo, fordi andre ting er viktigere der og da.
Om du føler for det nå, er det bare å begynne på igjen. Det tar bare et par dager før man er i gjenge igjen Lykke til og god bedring til sønnen din

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 10:36   #2436
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk for støtten

Det går bare fint med lillemann nå. Han var syk (forkjølet med feber og mye slimhoste) i et par dager før, og jeg trodde han kanskje var på bedringens vei tidlig lørdags kveld fordi jeg fikk lagt ham uten problem og det hørtes ut som at han sovnet godt. Et par timer etter at han hadde sovnet hørte vi at han hadde problemer med å puste, så da bar det rett til sykehuset.
Han hadde blitt smittet av det vanlige RS viruset og blitt veldig dårlig. Fikk påvist lungebetennelse og falsk krupp. Men nå er han nesten helt frisk, heldigvis!

Har tenkt at jeg ikke vil veie meg før på fredag. Da har jeg forhåpentligvis klart å hente meg litt inn igjen. Kjipt at jeg må inn i ketosen på nytt igjen, men nå ble det bare sånn.
Har aldri likt sykehusmat noe særlig, mn nå syns jeg at det var rene gourmetmåltidene (halvtørre brødskiver med ost og skinke), hehe. Herregud jeg er avhengig av karbohydrater!!!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 17:41   #2437
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Bra det går bra med gutten nå

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:53   #2438
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Godt å høre at sønnen din snart er frisk igjen Kan bare tenke meg hvor skremmende det må ha vært for dere.

Jeg var hos min kursveileder i dag. Siden jul har jeg spist vanlig lavkarbo/fase 4-mat av diverse årsaker. Likevel har jeg faktisk gått litt ned i vekt, noe som tyder på at når jeg skal over i stabiliseringsfasen må jeg faktisk spise litt mer for å ikke gå ytterligere ned i vekt. Godt å vite Ble enig med veileder om at jeg begynner i fase 1 igjen så fort jeg har fått bestilt produkter, altså sånn ca på mandag til uka. Skal går 4 uker i fase 1 og 8 uker i fase 2 osv. Ser veldig fram til dette, blir godt med fastlagte måltider igjen for meg som er avhengig av lettvint mat flere ganger daglig pga sykdom. Utfordringen blir å få i seg nok mat når jeg skal over i dase 3 og 4 i sommer. Skal vel klare det også Da er jeg sannsynligvis ferdig slanket - wohoo

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 09:56   #2439
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Flink du er som klarer å gå ned i vekt ved bare å spise fase 4 mat!

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til jeg skal over i fase 3. Tror det blir mye vanskeligere å "beherske" seg da
Når man først får lov til å spise litt....så blir det kanskje til at man spiser "bare litt til"

Veier dere maten dere spiser etter fase 1?
Det står jo at man kan spise så og så mange gram fisk/kjøtt og grønnsaker fra liste 2, men jeg fikk beskjed fra ED legen om at hun ikke ville jeg skulle veie maten i det hele tatt fordi at jeg måtte få et mer avslappet forhold til mat. Enklere sagt enn gjort?

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 10:55   #2440
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har ikke veid nei, men brukt mest av grønnsakene fra liste 1 og minst fra liste 2. Men grønnsaker er noe av det sunneste vi kan få i oss, så det er ikke blånøye

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 08-02-12, 13:26   #2441
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

godt å høre at alt står bra til med den lille!selvfølgelig kommer ED laaaangt ned på prioriteringslista når slike ting skjer. men synes du var utrolig god som klarte å holde deg unna sjokolade og diverse!!

skal definitivt slenge på meg en ryggsekk med antall (forhåpentligvis) forsvunne kilo!har ikke hatt nerver til å gå på vekta ennå (dette blir vel uke 3 i fase 1) så får se hva legen sier jeg kan stappe oppi den 1 mars satser på å få fylt den gamle backpackersekken min til sommeren

gøy å høre om hvordan det er å være i fase 3 og 4 (jeg kom meg jo aldri dit forrige gang...kremt) og at det fungerer. kjenner også på den følelsen at jeg er redd jeg skal miste kontrollen når jeg kommer over i de fasene. det er noe av det mest positive med fase 1 og 2 synes jeg, at det ikke trengs så mye "tenking".. Har også fått beskjed om at jeg har et anstrengt forhold til mat (eller som hun sa: det virker som om du er litt redd for mat rett og slett!så må nok jobbe litt med det også i denne prosessen.

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 13:30   #2442
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

woho jeg går ned i vekt igjen! Fikk på meg en bukse i dag som jeg kjøpte for liten (str 48) så har aldri fått brukt den før, men i dag passet den!

MEN.... jeg sliter litt for tiden, får ikke i meg alle måltidene. Har rett og slett ikke apetitt, og jeg klarer ikke lenger smaken, konsistensen osv av måltidene.... Jeg spiser frokostblandingen og en bar, og så middag av grønnsaker og egg som regel, men så får jeg ikke i meg mer.... Av og til en pakke kjeks men kommer aldri opp i 5 måltider om dagen lenger.... Skjønner ikke hvordan jeg skal greie det heller. Må prøve å skjerpe meg nå, men det er jammen meg ikke så lett....
Men vekten går ihvertfall riktig vei! 9 kg nå, på nesten 4 uker, storfornøyd med det!

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 16:00   #2443
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra!!!
Det er hærlig når man ser resultatene, og ikke bare på vekten
Har selv en bukse som jeg passet fint når jeg startet. Nå trenger jeg ikke kneppe opp buksa en gang når jeg skal ta den av meg, og bør helst ikke bruke den ute blant folk for den siger ganske fort ned

Du er i fase 1? Hvor lenge har du igjen?
Jeg var også ufattelig matlei på slutten! Men det hjalp veldig når jeg kom over i fase 2 og fikk spise kjøtt + en skyr til dagen.

Har du prøvd å kutte opp litt kinakål (eller annen salat), ha oppi litt snackagurk og hvitløk + en pose bbq soyanøtter + 1 ss olje og litt salt og pepper? Jeg syns det var kjempegodt (frem til jeg hadde hatt det hver dag i 3 uker, hehe). Jeg er veldig glad i cottage cheese også, så av og litt unnet jeg meg 1/2 ss cc oppi salaten i tillegg.

Stå på!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:11   #2444
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Gratulerer med 9kg på 4 uker!!er jo fantastisk bra! Her er det litt dagen derpå(...),hadde en planlagt sprekk igår.var ute og spiste middag med venninner og da ble det raskt litt mye vin..men holdt meg ihvertfall unna brød,poteter og dessert så satser på at det ikke blir altfor galt.satt og kjente litt på den dårlige samvittigheten men bestemte meg for å gi litt blaffen for en kveld,og heller ta det som en liten seier at ikke den sjokoladefondanten klarte å overmanne meg jeg har også sett meg litt lei på produktene for tida,synes frokost blandingen og kjeksene er veldig ok,derfor forsvinner de gjerne først også sitter jeg igjen med en haug m supper og diverse.har sikkert spist blomkålmos/pute hver dag i tre uker nå,så er heller ikke så god på den varieringa.. Skal faktisk av å prøve meg på yoga for første gang imorra..En smule nervøs da jeg ser for meg et lokale fult av snertne små bøyelige snupper,men har fått med meg ei venninne som moralsk støtte så satser på at det går greit(eventuelt får hun hjelpe til å trille meg ut hvis jeg skulle gå helt i vranglås. Ha en fortsatt god søndag!!

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:13   #2445
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Blomkåls pure var det meningen at det skulle ståikke bare med denne elektronikken..

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:47   #2446
Mailin
Medlem
 
Mailin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 139
Mailin er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

bruker du smør i blomkålmosen? Synes ikke det er noe særlig uten smør så derfor har jeg ikke laget meg det...

Prøver å variere litt men orker liksom ikke, blir mye salat og egg her i gården.... I går lagde jeg meg blomkålpopcorn, det var godt! Men tar jo litt tid....

Nå har jeg ihvertfall spist salat med soyanøtter, litt cottage cheese med gressløk eller hva det er (ny variant, kjempegod!) og et speilegg oppå, så regner det som to måltider.... Så skal jeg ha en creme brulee senere, så i dag har jeg vært flink og spise!

Er i fase 1 ja, men nå er det bare mandag og tirsdag igjen, så har det gått 30 dager! Onsdag får jeg altså spise kjøtt. Da skal jeg også på kontroll igjen, hurra!

Gubben har bestilt seg pizza i dag han.... Er ute og henter nå. Dæsken skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom kvelden med pizzalukt i hele huset og jeg får ikke en liten bit en gang.... (kanskje hvis han har kjøpt med biffstrimler, tar jeg meg en strimmel!)

__________________



Mailin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 19:38   #2447
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg var også litt skeptisk til blomkålmos uten smør, men med litt hvitløk, godt med salt og litt muskat synes jeg at den blir helt topp

Lovinda123, Yoga er slettes ikke bare for sylfider! Vi har yoga en gang i uken på jobb, og alle får det til. Yoga er deilig, men det er også tungt!! Ikke gi deg etter første gangen. Jeg måtte gå 2-3 ganger før jeg kjente at dette faktisk var noe for meg. Jeg ble mye mer bevegelig og hadde mye mindre spenninger i kroppen!

For dere som sliter med inspirasjonen og det å variere med grønnsakene. Jeg fant en helt fantastisk suppe i Hexeberg sin kokebok. Det er en litt spicy tomatsuppe. Etter at jeg prøvde den har jeg sverget på at jeg aldri mer skal ha Toro tomatsuppe!

4 porsjoner: (Og det er snakk om store porsjoner her)

500 gr friske tomater
1 løk
1/2 chili
1 ss olje (til steking)
2 bokser hakkede tomater med hvitløk og basilikum (Jeg fant ikke det, så jeg hev bare oppi hvitløk og basilikum selv. Obs! Sjekk at det ikke er tilsatt sukker i de hakkede tomatene)
1 liter grønnsaksbuljong (Jeg brukte Maggi sin puljerbuljong. Den inneholdt veldig lite av både karber og kalorier)
salt
pepper
1 ss basilikum

Skjær tomatene i biter, løken i skiver og finhakk chili.
Fres løk og chili i en gryte og tilsett de friske tomatene.
Tilsett de hakkede tomatene og grønnsaksbuljongen. La det koke i 15 min.
Kjør blandingen jevn med stavmikser. (Eventuelt kan du sile den til slutt hvis du vil være sikker på at den er helt jevn, men jeg fikk ikke problemer med det). Tilsett salt, pepper og basilikum.

Her kan man jo selvfølgelig hive oppi 2 kokte egg også på tallerkenen, det er kjempegodt. Men sist gang jeg lagde denne suppen stekte jeg svinestrimler og hev oppi. Nyyyydelig!
Mannen min synes jo at man må ha makaroni til tomatsuppen, så til ham kokte jeg makaroni ved siden av.

Denne suppen når jo grensen over liste 2 grønnsaker, så bare prøv å være nøye med målingen og se til at de ikke sprenger grensen.

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 19:40   #2448
EDlene
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 20
EDlene er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Forresten, lagde denne i en minimal dose også en gang og brukte den som tomatsaus Så ble middagen med en gang mye mer spennende!

EDlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 19:58   #2449
Lovinda123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 29
Lovinda123 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Å det var godt å høre!ble jeg litt beroliget med tanke på morgendagen..
Jeg har avogtil sneket oppi bittelittegrann smør i blomkålsmosen men det blir ikke mer enn en gang i uka(les: min ed-versjon av lørdagsgodt). pøser på med urtesalt og diverse for å prøve å få det litt mer spennende. blir mye grønnsakslasagne også (bruker squash skjært på langs som "pasta"plater), men gleder meg til jeg kan smelle på litt ost på toppen.
tror jeg må legge inn en liten treningsinnsats de siste ukene før kontroll.. Holder på å skrive bacheloroppgave så blir mye sitting(regner ikke med at turene til kaffemaskinen kan kvalifisere som trening), og hatt litt lite energi de første ukene så blitt mye tusle turer og bittelitt svømming. hvem vet,kanskje yoga blir min nye dille?

Lovinda123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 13-02-12, 10:59   #2450
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

I dag begynner på nytt i fase 1 Har avtalt med kursleder at jeg skal gå 4 nye uker i fase 1, 8 uker i fase 2 osv. Håper og tror at de siste 12 kiloene forsvinner da, slik at jeg kan konsentrere meg om stabiliseringen. Blir så godt å slippe å tenke så hardt på hva jeg skal spise, det er så mye enklere med ED-produktene. Pga sykdom har jeg ikke energi til å lage 2 proteinmåltider pr dag. Vet jeg må i gang med det igjen i fase 3, men den tid den sorg. Kanskje jeg har pønsket ut noe lurt innen den tid... Skal bli deilig å få et jevnere blodsukker igjen, slik at jeg blir kvitt søtsuget jeg får av epler etc

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no