Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mye fett og protein, men lite trening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-10, 12:09   #1
Mileyme
Juniormedlem
 
Mileyme sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 36
Mileyme er på en erverdig vei

Mye fett og protein, men lite trening

Jeg spiser masse smør, fett og protein. Men har ikke vært noe aktiv. Veldig sofasitter. Har ikke fått tatt meg selv i nakken ennå.

Jeg har spist ketosemat i 5 dager nå og har ikke gått ned noe ennå.

Jeg har lest nybegynnertrådene, men har ikke helt fått tak i svaret på dette...

Bør jeg begrense inntaket for å gå ned når jeg er sofaslark. Eller må jeg bare stappe i meg ennå mer fett for å gå ned?

__________________
Ønsk det, forvent det, få det!



Mileyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mileyme sunt og sukkerfritt:) Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:41   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mye fett og protein men lite trening..

Fett kan du spise veldig mye av, 150- 200g i døgnet. Det trengs for å holde fettforbrenningen oppe!
Dersom du er en sofasliter trenger du ikke mer enn ca 1g protein pr kg kroppsvekt. Dvs veier du 80kg trenger du ca 80g proteiner i døgnet!
Leveren kan nemlig omgjøre overskuddet av proteiner til glukose, og DET vil vi jo ikke ha noe av!

Drikker du nok? Veldig viktig å få i seg opp mot 3 liter væske i døgnet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 15:51   #3
moochie
Medlem
 
moochie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Haugesund
Alder: 41
Innlegg: 54
moochie er på en erverdig vei

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Jeg gjorde heller ingenting første uke på denne kuren, dette p.g.a dårlig rygg, men gikk fremdeles ned, så det er nok mulig du må øke fettinntaket litt og drikke mer veske.

Og er en sofasliter, så kan en jo gå til jobb, skole eller butikken, så får en både litt frisk luft og man får bevegd seg litt

moochie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 16:39   #4
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Opprinnelig lagt inn av Mileyme, her.

Eller må jeg bare stappe i meg ennå mer fett for å gå ned?

Jeg tror du bør se om inntaket står i stil til aktivitetsnivået først. Å spise mer fett fungerer bare hvis man spiser for lite i utgangspunktet.

  Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 17:35   #5
Mileyme
Juniormedlem
 
Mileyme sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 36
Mileyme er på en erverdig vei

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Tusen takk for svar!

Jeg må komme meg opp fra omtrent 2 liter vann til 3.

Jeg har nok spist alt for mye protein. Har ikke vært flink og målt proteininntak, kun karbene.
Jeg er heldigvis glad i fett, har ikke noe problem med å spise rent meierismør fra boksen.

Vi skal grille koteletter i dag, så jeg får sørge for å snoke tak i flesket til resten av fæmilin.

Hvorfor er det bedre og få karbene fra grønnsaker i forhold til brød? Jeg er ikke så enormt glad i de grønnsakene jeg kan spise..

__________________
Ønsk det, forvent det, få det!



Mileyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mileyme sunt og sukkerfritt:) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 01:08   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Opprinnelig lagt inn av Mileyme, her.

Hvorfor er det bedre og få karbene fra grønnsaker i forhold til brød? Jeg er ikke så enormt glad i de grønnsakene jeg kan spise..

Du vet egentlig ikke hva du driver med, du, gjør du?

En brødskive på 50g (liten brødskive) inneholder noe sånt som 20 til 25 gram karbohydrater!
Til sammenlikning er det pr 50g blomkål 1,45karber!

Karbohydrater gir blodsukkerstigning=> insulin skilles ut=>fett lagres
Få/lite karber=>ingen blodsukkerstigning=> lite insulin=> ikke noe fettlagring

Karbene skal du får fra grønnsaker som også gir deg viktige vitaminer og mineraler!

Du kan da velge i et hav av grønnsaker. Er jo mange flere som vokser over jorden enn under!
Kanskje du skal prøve å tilberede dem på nye måter? Tror du vil få deg en overraskelse da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 01:38   #7
Mileyme
Juniormedlem
 
Mileyme sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 36
Mileyme er på en erverdig vei

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Takk for at du tok deg tid til å svare meg Kitt!

Beklager! Jeg formulerete meg nok helt feil da jeg skrev brød.
Jeg mente Oopsie, Lollipop og slike brød! Det er mine brød!

Ja...klart det er masse vitaminer og mineraler jeg trenger i grønnsaker. Jeg jobber med å lære meg å like!

Jeg leser og studerer 24/7 på dette nå!

__________________
Ønsk det, forvent det, få det!



Mileyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mileyme sunt og sukkerfritt:) Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 10:06   #8
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Du skriver at du spiser masse....men spiser du deg passe mett?
Som skrevet over her, for mye proteiner kan bli glukose, men du skal også tenke på at for mye fett kan gi det resultatet at kroppen bruker bare fettet i kosten som energi, ikke ditt lagrede kropsfett.
Og du har bare spist ketosemat i 5 dager....
Jeg har den tanken at du disse 5 dagene kanskje har vært ganske sulten, pga at kroppen tømmer sine glykogenlagre og venner seg til fettforbrenning.
Fort gjort å spise litt for mye da kanskje?
Bare en tanke :-)
Det er eller ikke helt unormalt at det kan drøye litt med vektnedgang i starten.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-10, 22:58   #9
Mileyme
Juniormedlem
 
Mileyme sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 36
Mileyme er på en erverdig vei

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Jeg har spist meg passe mett. Noen dager har jeg vært litt sulten i perioder, andre dager har jeg så å si ikke hatt sultfølelse. Men jeg har spist for mye protein, og for lite karber. I dag har jeg fått protein under kontroll, vært flink og veid og registrert.
men mangler 10 karber, men bare 3 protein.. Jeg veier 69kg

Hva spiser jeg nå for å fylle på det siste da? Jeg er ikke sulten heller...

Dagen i dag hittil. 1860 kcal
Fett 83 %164g Protein 15 %66,4g Karbohydrat 2 %9,06g Alkohol 0 %

__________________
Ønsk det, forvent det, få det!



Mileyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mileyme sunt og sukkerfritt:) Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 08:26   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Mye fett og protein, men lite trening

Mileyme: Må du følge ketolyseopplegget da?
Den energiprosentfordeling du har oppgitt er jo helt ypperlig sett med LCHF øyne :-)
Jeg ser du skriver at du mangler karbo, men det er ingenting som sier at du må spise mere karbo enn det du gjør, med mindre du da vil følge ketolyse strikt.

Ser også at du ikke veier så mye for mye (tror jeg da), og det kan godt være en grunn til at du ikke går ned i vekt...mulig kroppen din ikke er helt enig med deg i dine ønsker om vekttap?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 09:23   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Opprinnelig lagt inn av Mileyme, her.

Dagen i dag hittil. 1860 kcal
Fett 83 %164g Protein 15 %66,4g Karbohydrat 2 %9,06g Alkohol 0 %

Diett.no er veeldig lav på karbohydrater, av en eller annen grunn. Om du tar matvarlisten her og legger sammen vil du trolig komme høyere (etter min erfaring ca dobbelt så mye, men kan jo være jeg har spesielt uflaks eller noe)

Uansett ser det jo ideelt ut ja

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 09:29   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mye fett og protein men lite trening

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Diett.no er veeldig lav på karbohydrater, av en eller annen grunn. Om du tar matvarlisten her og legger sammen vil du trolig komme høyere (etter min erfaring ca dobbelt så mye, men kan jo være jeg har spesielt uflaks eller noe)

Du har nok ikke hatt spesiell uflaks nei

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-02-10, 20:33   #13
Mileyme
Juniormedlem
 
Mileyme sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 36
Mileyme er på en erverdig vei

Sv: Mye fett og protein, men lite trening

Ja, det la jeg merke til også...at det ikke stemte helt med det som står på varene....men da var det kanskje ikke så ille da!

__________________
Ønsk det, forvent det, få det!



Mileyme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mileyme sunt og sukkerfritt:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For lite protein og for mye fett? ned Ketolysekuren 3 22-05-09 20:57
protein bar/shake til trening under ketolyse`? Lisekir Ketolysekuren 0 21-03-08 18:34
Får eg nok fett,protein osv? sunbeamen Ketolysekuren 17 03-03-08 17:24
Forholdet fett/protein Solan Sone-kosthold 3 21-02-07 09:29
Fett vs Protein Nynne Lavkarbo generelt 7 07-02-07 20:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no