Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Iskaffe?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-12, 14:36   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Iskaffe?

Hei! Vandret rundt i byen i går og var så issulten at jeg holdt på å gå rett på en sprekk! Istedet gikk jeg inn på en kafe og bestilte en iskaffe. Nydelig! Men er det "lov"? Det blir som å drikke et stort glass H-melk med bittelitt kaffe til.

Finnes det noe annet avkjølende å få kjøpt som er lavkarbovennlig? (Sånn når man ikke er hjemme og kan kokkelere?)

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 15:06   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Iskaffe?

Opprinnelig lagt inn av psychgeek, her.

Hei! Vandret rundt i byen i går og var så issulten at jeg holdt på å gå rett på en sprekk! Istedet gikk jeg inn på en kafe og bestilte en iskaffe. Nydelig! Men er det "lov"? Det blir som å drikke et stort glass H-melk med bittelitt kaffe til.

Finnes det noe annet avkjølende å få kjøpt som er lavkarbovennlig? (Sånn når man ikke er hjemme og kan kokkelere?)

Du må nesten se an kh-innholdet i melka og avgjøre om det er lov for deg. Regner med at cafeen kunne forsikre at det ikke ble tilsatt sukker - men et stort glass H-melk er nok til å gi meg sukkersjokk, i alle fall. (Fikk jeg bekreftet sist jeg prøvde meg på en caffe latte, sukk!)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 05:28   #3
Dammed
Juniormedlem
 
Dammed sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Alder: 35
Innlegg: 25
Dammed er på en erverdig vei

Sv: Iskaffe?

Light brus er jo ganske avkjølende og helt lav karbo vennlig. Nes Tea uten sukker er heller ikke dumt.

Dammed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 08:45   #4
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Iskaffe?

jeg pleier å bestille iskaffe bare med isbiter og kaffe. yum yum!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 17:41   #5
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Iskaffe?

Opprinnelig lagt inn av Dammed, her.

Light brus er jo ganske avkjølende og helt lav karbo vennlig. Nes Tea uten sukker er heller ikke dumt.

Ja, men åhh, all den aspartamen er gift for min sensitive mage. Det samme gjelder for mye kaffe. Iskaffe funker fordi det er mye melk i:-/

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 19:55   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Iskaffe?

Jeg har konvertert fra latte, som er 4ganger så mye melk som kaffe, til cortado som er 50-50 kaffe og melk. Sparer masse melk på det! den er helt sikkert god som iskaffe også

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 22:13   #7
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskaffe?

Jeg drikker Americano med en dæsj kremfløte i <3 NAM (Americano er espresso med vann)

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 30-05-12, 06:58   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Iskaffe?

I Oslo kan du da få det du vil?

Selv liker jeg ting i Shakerato familien (espresso + isbiter), selv om shakingen er staffasje når det ikke skal løses opp sukker. MÅ du ha søtt kan du be om å få espressoen i en kopp og slippe suketten oppi selv før du heller det oppi til isbitene?

Dessuten er det også godt med bobler i, farris kan man putte oppi selv.. så blir det liksom mye også

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskaffe Gerd Smoothies / drikke 29 30-05-11 19:27
Iskaffe med Cocosa Fofa Smoothies / drikke 3 13-07-10 16:39
Iskaffe nøtta Smoothies / drikke 20 13-01-10 13:36
Iskaffe meksiko Oppskrifter 1 13-02-09 17:31
Iskaffe Mum 4 2 Smoothies / drikke 1 30-06-05 20:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no