Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Atkins-bar på ketolyse?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-10, 19:46   #26
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Kos og kos…
Ligningen kos=mat er vel en av de største grunnen til at mange har havna her inne!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-10, 20:44   #27
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Kos og kos…
Ligningen kos=mat er vel en av de største grunnen til at mange har havna her inne!

Vi definerer alle kos forskjellig og vi har alle forskjellige måter å nå våre mål på, må bli opp til den enkelte hvordan de kommer dit synes nå jeg.

Selv har jeg aldri kost meg med mat, for jeg har et utrolig vanskelig forhold til mat og spising. Det er først nå etter at vekta har beveget seg nedover at jeg kan kose meg litt. For meg er en atkinsbar kos og da unner jeg med det i ny og ne, så få andre bare være negative til det. Jeg koser meg lell

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:45   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

baconsnacks

Baconsnacks er ikke lavkarbo, det er maismel med krydder. Baconcrisp eller bacongull er lavkarbo

For mange (f.eks meg) drar slike barer masse vann, og er derfor ikke verdt det. Kunstig søtning kan gi vektoppgang på 3-4 kg over natta for min del. Noe som forteller meg at kroppen helst ikke bør ha sånt....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 07:38   #29
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Baconsnacks er ikke lavkarbo, det er maismel med krydder. Baconcrisp eller bacongull er lavkarbo

For mange (f.eks meg) drar slike barer masse vann, og er derfor ikke verdt det. Kunstig søtning kan gi vektoppgang på 3-4 kg over natta for min del. Noe som forteller meg at kroppen helst ikke bør ha sånt....

Øida det hørtes ikke bra ut, forstår godt at du holder deg unna det da. Jeg har ikke noe problem med det så lenge jeg ikke spiser det hver dag. Dessuten pleier jeg ofte å dele en bar i 2 eller 3 i stedet for å trykke i meg hele greia

Jeg drar vann når jeg spiser baconsvor/bacongull o.l. jeg blir så oppblåst og vekta går opp minst et par kg. Tar noen dager før det stabiliserer seg gitt

Jaja dette viser at vi alle er forskjellige og da er det greit å ha en plass som dette og dele erfaringer

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:51   #30
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Vi definerer alle kos forskjellig og vi har alle forskjellige måter å nå våre mål på, må bli opp til den enkelte hvordan de kommer dit synes nå jeg.

Selv har jeg aldri kost meg med mat, for jeg har et utrolig vanskelig forhold til mat og spising. Det er først nå etter at vekta har beveget seg nedover at jeg kan kose meg litt. For meg er en atkinsbar kos og da unner jeg med det i ny og ne, så få andre bare være negative til det. Jeg koser meg lell

det er jeg helt enig med deg i! kos deg

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 11:52   #31
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

ja mener jo bacongull eller sånn da kjøper ikke den som er kunstig
den gjør ikke no på vekta mi heldigvis

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 18:48   #32
Banjo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 20
Banjo er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Jeg spiste en Atkins bar i dag og gikk rett ut av ketose... Det var nedsig det!
Håper den går fort av kroppen igjen...

__________________
Fikk påvist PCO 21.mai 2010



Banjo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 14:18   #33
Miss901
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Bruker atkinsbaren som kos i helgene, å putter en i veska når jeg skal ha en lang dag ute å når jeg vet jeg ikke får tid til noen annen mat. =)

  Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 13:58   #34
Nåelleraldri
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1
Nåelleraldri er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Stappet i meg en akkurat nå jeg da - før jeg leste her på forumet.... ja ja. Det ble et nødmåltid på ettermiddagen, hadde ikke paranøtter for hånden heller. Men i kveld blir det kjøtt og salat til middag og jeg hadde salat med ost/skinke til lunsj. Så det veier kanskje opp - 4. dag på nye lavkarbo kur -

Nåelleraldri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 23:10   #35
bkberger
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 1
bkberger er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av fagremøy79, her.

det høres ikke bra ut at man kan falle ut så da får vell suget på noe godt bare være der for jeg SKAL gå ned i vekt nå

Hvordan får du den ticker målingen der på profilen din? lagd meg en slik, men vet ikke hvordan jeg får lagt den inn

bkberger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: frisk på lavkarbo - sofie hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 00:29   #36
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Jeg pleier ofte å gå ned ekstra mye dagen etter at jeg har spist en Atkins-bar, helt sant! Prøver å ikke overdrive likevel da.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 23:02   #37
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Med ett unntak... fra i går til i dag. Skulle nok ikke uttalt meg om dette i det hele tatt. Men oppgangen har nok mye med veietidspunkt (klokka 06), stress, dårlig søvn, og litt "mageproblemer". Eller det kan ha vært typen Atkins-bar. Spiste hasselnøtt i går, noe jeg ikke pleier. Ja, ja, uansett har jeg ikke tidligere sett at det har noe å si. Jeg merker mest i forhold til hvordan jeg har det med søvn og slikt. Etter en rolig kveld og masse søvn om natta er det ofte jeg gjøre et realt hopp nedover.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 23:11   #38
gakkemor
Juniormedlem
 
gakkemor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 12
gakkemor er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av QueenConnie, her.

jeg kommer til å spise/drikke eggedosis jeg ! egg, med splenda godt

Den hadde jeg ikke tenkt på!! Nam nam.. takk for flott tips!!

__________________




gakkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 10:07   #39
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Jeg og¨å tyr til eggedosis, med sukrin. Det tar virklig søtsuget langt pokker i vold og dessuten får jeg min lille kos. Mat har aldri vært min last, så jeg klarer ikke kose meg med mat jeg, spiser for å soise. Men sukker.....akk ja det er min største fiende, elsket sjokolade og andre godterigreier, det må jeg innrømme jeg savner av og til, da er eggedosisen god og ty til. Selv om det ikke blir ofte altså.

Lurer på hvordan det hadde smakt hvis man lager eggedosis av et egg, litt sukrin og blander med litt pisket fløte og vaniljedråper i, da har man jo nesten en sånn iskremlignende smak.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 19:39   #40
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.


Lurer på hvordan det hadde smakt hvis man lager eggedosis av et egg, litt sukrin og blander med litt pisket fløte og vaniljedråper i, da har man jo nesten en sånn iskremlignende smak.

Tilsett litt Philadelphia ost, så blir det riktig iskrem.

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 19:42   #41
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Mankell, her.

Tilsett litt Philadelphia ost, så blir det riktig iskrem.

Jaaa det skal jeg jammen med prøve neste gang, nam

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 19:52   #42
gakkemor
Juniormedlem
 
gakkemor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 12
gakkemor er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.

Jeg og¨å tyr til eggedosis, med sukrin. Det tar virklig søtsuget langt pokker i vold og dessuten får jeg min lille kos. Mat har aldri vært min last, så jeg klarer ikke kose meg med mat jeg, spiser for å soise. Men sukker.....akk ja det er min største fiende, elsket sjokolade og andre godterigreier, det må jeg innrømme jeg savner av og til, da er eggedosisen god og ty til. Selv om det ikke blir ofte altså.

Lurer på hvordan det hadde smakt hvis man lager eggedosis av et egg, litt sukrin og blander med litt pisket fløte og vaniljedråper i, da har man jo nesten en sånn iskremlignende smak.

Hvis man har en iskrem-maskin, vil det da bli til iskrem??? Pappa har en slik maskin, kanskje jeg skal spørre om å få låne den i helgen?????? Dette må testes!!

__________________




gakkemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 20:10   #43
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av gakkemor, her.

Hvis man har en iskrem-maskin, vil det da bli til iskrem??? Pappa har en slik maskin, kanskje jeg skal spørre om å få låne den i helgen?????? Dette må testes!!

Du trenger ikke det. Jeg har aldri hatt det, men lager nydelig fløteis hver gang.

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 23:08   #44
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Når dere lager denne isen, hvordan får dere den til og ikke krystallisere seg? har dere oppi gelatin og?

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:27   #45
Mankell
Medlem
 
Mankell sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 146
Mankell er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.

Når dere lager denne isen, hvordan får dere den til og ikke krystallisere seg? har dere oppi gelatin og?

Vet egentlig ikke. Den har bare aldri gjort det.
Jeg pisker først eggehvitene for seg og fløten for seg. Deretter pisker jeg eggegulene og sukkeret (sukrin) hvitt. Tilsetter så Phil. ost og vanilje essens. Pisker så inn kremen og vender inn eggehvitene tilslutt. Lar den stå min 5 timer eller over natten i fryseren.
En sikker vinner HVER gang.

__________________


Mankell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert LCHF Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 20:16   #46
Frusetruse
Nytt Medlem
 
Frusetruse sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 35
Innlegg: 8
Frusetruse er på en erverdig vei
Red face

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Kos i vei sier nå jeg

Gjør akkurat det samme. Synes også det er godt med en Atkinsbar i ny og ne. Jada det er mye man kan kritisere med Atkinsbarer, men vil man bruke litt av kh-kvota si på det så synes jeg ikke det gjør noe - i ny og ne. Trenge ikke å fråtse i dem for det

Er viktig å kose seg av og til ellers blir man lei


Hei, jeg ville bare si at jeg spiser atkinsbarene selv.. Føler jeg blir hektet,for de smaker jo sååå godt!!(synd de er dyre) Må innrømme at ett par dager denne uka har jeg tatt to på samme dag..hmm. Men jeg har jo holdt meg under grensa, så har det noe betydning da?

Frusetruse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:30   #47
Vimp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 16
Vimp er på en erverdig vei

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Er det ikke 19 karber i en Atkins-bar? Skal man se på "net-carb"tallet (2 g)?
Isåfall: Hurra!

__________________




Startdato: 16 okt. 2010
Vimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 11:41   #48
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Opprinnelig lagt inn av Vimp, her.

Er det ikke 19 karber i en Atkins-bar? Skal man se på "net-carb"tallet (2 g)?
Isåfall: Hurra!

Sukkeralkoholer skal trekkes fra ja, så det er 2 du skal telle.

Jeg gikk på en liten smell på lørdag. Spiste en sukkerfri sjokolade jeg kjøpte på ica som hadde 4 netcarbs. Den tror jeg var proppa med malitol, for fyyyyyy og jeg fikk mageknip.. Ble så pruppstinn utover kvelden at jeg tror samboern trodde huset vårt var på tur til mars en stund der. Haha.

Så vær litt forsiktig med malitol. Jeg tåler litt, men ikke mye:P En erfaring rikere ble jeg altså hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 21:30   #49
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Jeg spiser atkinsbar rett som det er jeg, å har ikke hatt noe innvirkning på mitt kosthold, så :P

Men, nå er jeg litt slapp på å følge alle disse reglene, ikke teller jeg (eller, teller, me ikke sånn nazi med å veie osv) å ikke spiser jeg nok fett eller grønnsaker, men funker for meg

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 21:06   #50
Mat er min medisin
Medlem
 
Mat er min medisin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Stavanger
Innlegg: 52
Mat er min medisin er ny på veien

Sv: Atkins-bar på ketolyse?

Ikke spis Atkins bar !!

De er rett og slett giftige og kan ødelegge mer enn du aner.
Grunnen er at de inneholder ufermentert soyaprotein som er ekstremt farlig og noe av det absolutt værste du kan få i deg. Soya inneholder blandt annet ekstreme mengder østrogen, noe som gjør at hormonbalansen din går til h..

En av konsekvensene når hormonene går amok er at du blir tykkere, så å bruke de som slanking er iallefall helt tullete.

__________________
MAT ER MIN MEDISIN
http://www.facebook.com/pages/Mat-er...01285086597054

Ned 16 kg og 6 størrelser på 9 måneder med fett.
Mat er min medisin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fornuft og vitenskap Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjellen på ketolyse og atkins dolcevita78 Ketolysekuren 144 22-11-15 08:37
Atkins-barer på ketolyse? Kanonada Ketolysekuren 15 08-09-10 23:32
Fedon vs Ketolyse vs Atkins osv ... Forvirra! Joika Generell ernæringsdebatt 4 13-05-08 23:19
Ketolyse og Atkins sma Ketolysekuren 3 27-04-07 00:33
Atkins eller Ketolyse? Merete A Lavkarbo generelt 2 22-06-06 23:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no