Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-08-11, 13:34   #26
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klare dere legge om i begynnelsen?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

F.eks kyllingsalat/tunfisksalat/skinkesalat m et par osteknekkiser,
reker og egg sammen med litt grønt, sitron og selvsagt majones,
ost pakket rundt kjøtt sammen med litt grønt og ei skål med dipp, kyllingmuffins og noen grønnsakstaver + litt dipp
nøtter i ei lita skål og litt fruktsalat
kanskje litt av middagrester,etc

Poenget er at det er små porsjoner, helt klar til å nappe ut av kjøleskapet, og at de skal se lekre ut. Da er det lettere og styre unna chips-skåla eller sjokoladen på bordet.....

Tusen takk for deilige tips

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-11, 23:46   #27
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Spiste en kule is om dagen. Fy som jeg har lyst på noe søtt, NÅ!!
Så....... ikke unn deg noe slikt tidlig i dietten.... det er ikke bra. Etabler vanene først.
Kunne har drept for boller med melkesjokolade i nå

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 01:01   #28
Suann
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 191
Suann er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Spiste en kule is om dagen. Fy som jeg har lyst på noe søtt, NÅ!!
Så....... ikke unn deg noe slikt tidlig i dietten.... det er ikke bra. Etabler vanene først.
Kunne har drept for boller med melkesjokolade i nå

Merkelig nok har jeg ikke lyst på noe søtt. Selv om jeg elsker sjokolade og spesielt karameller forsvant suget veldig fort. Men gruer litt til dagene før mensen,-
ikke sikkert jeg er like kjepphøy da

__________________





Suann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:53   #29
mym
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 20
mym er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

takk for mange god råd! skal nok klare dette på en eller annen måte Dere som klarer dette må hvertfall ha viljestyrke!

mym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, blir vel en form av lavkarbo. vet bare ikke hvilke enda, Svar med sitat
Gammel 28-08-11, 22:58   #30
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

For meg så ble det til at jeg i begynnelsen spiste noe hver gang jeg fikk sug... men da noe med mye fett som stillte suget om enn bare fordi jeg ble kvalm... Jeg drakk bl.a fløte
Etter en uke eller så merket jeg ikke noe til søtsuget lenger, og enda en uke etter det var matinntaket normalisert fordi jeg ikke lenger fikk blodsukkerfall og "måtte" spise hver 3. time...
Håper du får det til

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 19:40   #31
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Jeg gikk sakte (og litt tilfeldig) over på lavkarbo mens jeg var på ferie hos mamma og pappa i sommer. De hadde startet på LCHF. Jeg spiste brød til frokost, og merket ikke egentlig at potetene var forsvunnet før mamma påpekte det Etter fire- fem dager reiste jeg hjem og bestilte to bøker av Hexeberg. De hjelper veldig!! Her er det nydelige oppskrifter. Jeg føler ikke lenger at jeg har sluttet å spise noe, for jeg har begynt å spise så utrolig mye mer!

Anbefaler også en tur innom denne linken! Har du lest den? Les den igjen og igjen og igen og igjen- til du tror på det

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=713

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 19:47   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Opprinnelig lagt inn av mym, her.

takk for mange god råd! skal nok klare dette på en eller annen måte Dere som klarer dette må hvertfall ha viljestyrke!

Viljens styrke kommer når man er motivert. Slapp med sukker eller slank og sunn, tenker jeg om jeg står i tvil om å spise noe dumt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:18   #33
mym
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 20
mym er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

hihi likte den viljestyrken kommer når man er motviert det tror jeg på også. men når sukkeret har fått tatt overhånd er det vanskelig motstå til du er kvitt sukkeravhengigheten :P funker hvertfall sånn i min kropp

mym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert, blir vel en form av lavkarbo. vet bare ikke hvilke enda, Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:44   #34
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Jeg leste meg opp på lavkarbo i flere måneder før jeg la om.
Begynte forsiktig i jula i fjor og koste meg med masse ribbe og skysaus med god samvittighet, for jeg følte at jeg gjorde noe riktig!
Og med en gang januar kom så la jeg 100% over og var veldig streng med meg selv lenge.

fikk sjelden lyst på noe snop, men av og til tok jeg litt mørk sjokolade og var sjeleglad for det!

Nå er jeg ikk såå streng lenger, men driver å skjerper meg inn.
Har 6-7 igjen som SKAL vekk om jeg så må være streng frem til jul! :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 29-08-11, 22:49   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Jeg har ikke rørt noe med sukker på mange mange år, antakeligvis fordi det å være tynn er uvanlig viktig for meg. Jeg har også vært hekta på sukker. Grusomt fengsel, verre enn nikotin-avhengighet. Eneste å gjøre for meg var å kutte tvert og kjøpe litt sukkerfritt. Da jeg kuttet ut sukker var ikke frukt fy fy som det er på lavkarbo, så jeg spiste det. Ofte ble det ost og eple. Og kaffe latte med suketter og tyggis. Av og til sukkerfrie pastiller.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 08:38   #36
koko75
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 79
koko75 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Jeg har kjøleskapet fult av god ost og smyger i meg en bit når jeg blir fysen.

Ellers lager jeg "is" av frossne bringebær, tyrkisk youghurt og vaniljestevia i foodprosessoren.
"Shake" med pulverkaffe, egg og soyamelk er også en vinner.

__________________




koko75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ammetilpasning Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:13   #37
Albertina
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 40
Innlegg: 192
Albertina er på en erverdig vei

Sv: Hvordan klarer dere å legge om i begynnelsen?

Først vil jeg jo si at du har det jo i deg, du har jo vist at du kommer deg nedover med hjelp av først pulver og så lchf! Det må du tenke på, og bruke som egemotivasjon!

Jeg er litt på farta her nå, så jeg har ikke lest svarene (skamme meg?), men jeg vil si at for min del så hjalp det å kutte tvert. Jeg gikk fra cola, vi snakker mange liter om dagen, til pepsi max, kanskje en halvliter i løpet av en dag, noen ganger litt mer og andre ganger litt mindre. Og jeg kutta ut alle andre karborikeprodukter, samt sukker. Alt i en smekk samme dag. Jeg har fått følelsen av da blodsukkeret mitt ble stabilt ved hjelp av lavkarbo, så hadde jeg heller ikke det store søtbehovet, og de gangene behovet har meldt seg hjelper det godt med litt pisket fløte, noen bær, eller rett og slett litt mat. F.eks osterull med skinke; To osteskiver rulla rundt spekeskinke, dansk salami (Rema sin) etc. Jeg har også laget sjokoladekake på tre minutter som du finner oppskrift på her inne.

Dette ble rotete, men jeg tror det er alfa omega og ha tilgang på erstattningene, meltyper, sukrin/splenda eller hvilken søtning du foretrekker, egg osv. Har du dette tilgjengelig hjemme tror jeg det er lettere å smelle sammen noe søtt i en fei, når behovet melder seg!

Ellers bare heng her inne, og få motivasjon! Lag deg en journal, skal heie på deg, jeg!

Vil også legge til; Jeg hadde min første sprekk nå på lørdag (planlagt pga slektstreff) og søndagen og mandagen merket jeg hadde en sinnsyk trang til ting, jeg hadde lyst på cola, godteri, brødskive, potet - alt som er på NEI-lista mi. Så cluet her er vel å få blodsukkeret stabilt, så syns ikke jeg at JEG har det store søtbehovet lenger, i hvertfall.

Ønsker deg masse lykke til!

__________________
Albertina`s

Sist redigert av Albertina : 30-08-11 kl 09:15. Årsak: Noen små skrivefeil
Albertina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gått vekk i fra ketolyse og er over på en mer moderat lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fru "data-analfabet klarer ikke å legge inn bilder:( Nannah Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 22-09-09 09:02
Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?! Kattabom Lavkarbo generelt 65 13-10-08 10:16
Hvordan teller dere karbo i begynnelsen? geysirland Ketolysekuren 3 09-08-07 07:08
hvordan klarer dere det?? karlista Lavkarbo generelt 6 04-01-06 18:56
Hvordan klarer dere det? magdalena Induksjonen 5 10-03-04 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no