Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Normalt å være kvalm?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-09, 16:38   #1
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Normalt å være kvalm?

Har vært kvalm de siste dagene, er dette normalt? leste igjenom bivirkninger delen av boken men fant ikke noe om kvalme.

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 16:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Mange som blir kvalme i starten.
Noen pga alt fettet magen ikke er vant til.
Noen reagerer sånn på ketose til å begynne med.
Noen blir kvalme om de ikke tar ketolyse- tablettene sammen med mat.

Sikkert glemt noen grunner, men det er som sagt ikke uvanlig med div. grader av kvalme.

Det går over etter noen dager!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 17:03   #3
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

Å så bra begynte å tenke i gravid retninger her hihi

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 17:20   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

Å så bra begynte å tenke i gravid retninger her hihi

Holdt på å føye til på lista:

Noen har omgangssyke og andre er gravide

Er jo i hvert fall to her inne som nettopp har oppdaget at de er gravide

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 17:23   #5
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

Jeg har gått rundt å vært kvalm og uggen etter jeg begynnte på ketolyse...og jeg har hverken omgangssyke eller er gravid men merker at det er begynnt å gå gradvis over...så er nok alt fettet som gjør det.

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 18:24   #6
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

håper det har vært i ketose siden 17. så kroppen er vel i ublanse.

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 19:01   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Fant dette i en brosjyre om Cocosa:

Leverens evne til å bryte ned fett kan imidlertid trenes opp i løpet av 4-6 uker. Start derfor heller med mindre mengder fett og øk gradvis for å unngå kvalme.

Kan jo være greit å vite at det er et velkjent problem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 19:33   #8
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

...vært kvalm og uggen etter jeg begynnte på ketolyse...så det er nok alt fettet som gjør det.

Ikke nødvendigvis. Det kan også godt være at du har kraftige abstinenser fra karbo. Mange opplever dette.
Kvalme, hodepine, skjelven, kaldsvette, dårlig nattesøvn, etc. Abstinenser.

Sukker er et skummelt stoff som gradvis forgifter kroppen vår.
Det er bare å se på abstinensene man får når man prøver å slutte, det.

Men vi har veldig lett for å skylde på fettet; vi er liksom oppdratt til å tenke at fett er slemt og stygt og skummelt, fysjom fei, det er det skumle fettet ja...

Stå på videre, gutter og jenter, dette klarer dere!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 22-01-09 kl 19:43.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 19:35   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Visste det var et punkt jeg hadde glemt!
Bra det er noen som ikke er helt slått ut av ketosetåke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:31   #10
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

I dag har jeg ikke tatt morgen pilla mi ennå, å jeg er ikke kvalm... den som gjør meg kvalm?

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:32   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

I dag har jeg ikke tatt morgen pilla mi ennå, å jeg er ikke kvalm... den som gjør meg kvalm?

Det er fullt mulig!
Tar du pillene før eller etter mat? Mange blir kvalme om de ikke tar pillene sammen med/etter mat!

Tar ikke ketolysepillene selv for øyeblikket(venter på lønning). Hvilken er det som er morgenpillen?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:34   #12
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

det er krom-kalium, er ikke så flink til å spise frokost, så blir den å vann...

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:40   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Normalt å være kvalm?

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

det er krom-kalium, er ikke så flink til å spise frokost, så blir den å vann...

Må tas med mat, noen mandler feks holder, men der har du nok synderen. Mange som har det sånn!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 10:49   #14
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

løøøpe å spise mandler..... takk for svar

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 12:35   #15
Lines
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 26
Lines er på en erverdig vei

Sv: Normalt å være kvalm?

Jeg ble akkurat veeeldig kvalm og løp på do nå og kastet opp!. Jeg er i Ketolyse(vært det siden onsdag, etter å ha falt ut forrigehelg)
Det rare er at jeg ikke har reagert før med å bli kvalm, hatt litt vondt i hodet bare. Men nå ble jeg kvalm umiddelbart etter frokosten var inntatt, kan det ha vært for mye fett? Ikke noe annderledes enndet jeg har spist før og ikke blitt kvalm. Stekt egg(i smør), litt bacon(fettet ¨tørket¨ av), agurk,tomat,litt fetaost og Udos Choice 15ml.
Hmmm..er kanskje slik i starten bare og jeg var heldig forrige gang?

__________________


Lines er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:20   #16
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Normalt å være kvalm?

Jeg har også slitt med ekstrem kvalme.. Det kom i takt med at jeg kjørte på med mer fett i kosten (etter anbefaling)
Fant heller ikke noe i boka om det, men ser det er mange på forumet som har slitt med det samme, så trøsta må vel bli at det går over..

*traller litt*

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 17:39   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Normalt å være kvalm?

Kvalme er helt vanlig i begynnelsen av kuren, kroppen skal inn i ketose og omstille seg en hel del.
Jeg spiser ikke frokost, men passer på at eg har noen mandler like etter at jeg har tatt krom-kalium tabletten ellers kaster eg opp den dag i dag. Og jeg startet opp i mai

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Svar

Emneord
kvalme


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Normalt å være veeeeeeldig tørr i munnen? (ketolyse) Nitja Ketolysekuren 14 07-10-15 10:54
Er det normalt? *Missmaya* Ketolysekuren 15 31-08-08 16:03
Er det normalt??? geysirland Ketolysekuren 6 12-08-07 11:26
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no