Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mer fruktbar med lavkarbo?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-09, 23:05   #1
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Mer fruktbar med lavkarbo?

Er det noe i det eller?
Det popper jo generelt opp mange på forumet her som både etter lengre, og svært kort tid på lavkarbo opplevere å bli gravide...
Kan det være bare tilfeldigheter?

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 00:19   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Det er nok ikke tilfeldig nei. Blandt annet får man beskjed om å spise lavkarbo om man har PCOS, for å øke sjangsene for å bli gravid. Generellt sies det jo at det er lettere å bli gravid om man er slank enn overvektig, så når vekta går ned går sjansene opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 09:24   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Det er utrolig mange som opplever at de blir gravide når de legger om kosten og går ned i vekt. Jeg er en av dem.

  Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 09:34   #4
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Jeg håper det ikke skjer med meg!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 09:57   #5
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?



Og jeg har nettopp blitt tante til et "ketosebarn", så det er nok noe i det. Søstra har prøvd i noen år og mista flere ganger, men etter en måned på ketolyse så klaffet det

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:01   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Og jeg har nettopp blitt tante til et "ketosebarn", så det er nok noe i det. Søstra har prøvd i noen år og mista flere ganger, men etter en måned på ketolyse så klaffet det

Gratulerer! Vet du om hun gikk ned mye får det slo til?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 10:55   #7
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Takk
Hun gikk ikke ned så veldig mye, 4-5 kg tror jeg det var

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 14:03   #8
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det er utrolig mange som opplever at de blir gravide når de legger om kosten og går ned i vekt. Jeg er en av dem.

Jeg også Gikk en mnd på Lindberg kurs og så var jeg plutselig gravid.

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 16:37   #9
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Hei,
Her er to artikler relatert til tema, fra DT 21/1-2009

La om kostholdet, ble gravid
http://dt.no/article/20090121/NYHET/898784868

Fedme-epidemi blant kvinner
http://dt.no/article/20090121/NYHET/439833906

Arna

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 17:06   #10
Pål
Medlem
 
Pål sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Pål er virkelig snillPål er virkelig snillPål er virkelig snillPål er virkelig snill

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Er vel ikke mange menn og leser her, men jeg prøver meg med et lite innlegg, for dette er et veldig spennende tema.

En av årsakene til at overvekt ofte opptrer sammen med infertilitet (barnløshet) kan være høye insulinnivåer. Insulin (om det blir for mye av det) sørger for at energien man inntar fra mat blir lagret i fettvev. Jo mer insulin, jo mer lagres. Hyperinsulinemi (kronisk høye insulinnivåer) er også vanlig hos overvektige. Insulin blir først og fremst skilt ut når man inntar karbohydrater.

Når energien vi inntar i for stor grad blir lagret, hender det at enkeltceller rundt i kroppen ikke får den energien de trenger. Det er faktisk ingen sammenheng mellom hvor mye energi som er tilgjengelig for de enkelte cellene i kroppen, og hvor mye energi som er lagret i fettvevet. Med andre ord; hvis for mye av energien fra mat går til lagring i fettvev, så vil andre celler kunne sulte. Dette kalles ofte lokal cellulær sult.

Dette kan skje med eggstokkene. De sulter og får ikke næringen de trenger for å produsere østrogen og sørge for fruktbarhet. Evolusjonært sett så er det lurt for kroppen å ikke bruke energi på reproduksjon når det er lite mat tilgjengelig. I dyreforsøk kan man effektivt gjøre dyr ufruktbare gjennom å sprøyte inn insulin.

Menstruasjonsforstyrrelser ser også ut til å være mer vanlig hos overvektige enn normalvektige. Insulin kan spille en viktig rolle her og er sannsynligvis årsaken (eller en av årsakene) til at kvinner som kutter ned på karbohydratinntaket blir gravide. Dette er også årsaken til at PCOS behandles best med karbohydratrestriksjon og trening.

Pål er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 21:10   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Stilig, Pål!

Er det slik med menn også?
Er det noen lavkarbogutter med slakke svømmere som har fått supersperm på kuren?

Sa hu som rakk to uker på lavkarbo denne gangen før'n satt!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:48   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Takk Pål, endelig forklart på en forståelig måte!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 00:35   #13
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Nå ble jeg jaggu nervøs gitt... for ett uventet (dette har vi overhodet ikke råd til graviditet) hahaha^^

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 08:01   #14
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Jeg ble også gravid etter et par mndr på Atkins dette var i fjor, tulla er nå 4 mndr

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 16:32   #15
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av matitt, her.

Jeg ble også gravid etter et par mndr på Atkins dette var i fjor, tulla er nå 4 mndr

Koselig Gratulerer

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 18:33   #16
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

Og sikkert av samme grunn opplever mange kvinner midlertidig fuckups i syklus når de starter lavkarbo?

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 18:26   #17
fagremøy79
Medlem
 
fagremøy79 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 44
Innlegg: 80
fagremøy79 er på en erverdig vei

Sv: Mer fruktbar med lavkarbo?

er det derfor mensen min e heilt koko etter jeg hear begynt på ketolyse???? selv om jeg går på pillen
hvor lenge vil det gå før den finner ut den skal normalisere seg??? holder på å bli sprø av tull med mensen....

__________________




fagremøy79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
fruktbarhet


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mindre fruktbar med kjøtt Goggen Lavkarbo generelt 1 04-02-08 07:57
Blir man mer fruktbar av lavkarbo? Fjonken Fysisk og mental helse 19 21-06-06 10:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no