Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Vitaminer?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-09, 22:34   #1
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Vitaminer?

Hei alle sammen!!
No har eg lest mykje rundt her ei god stund..
Eg har gått på eigenkomponert lavkarbo sidan november, og har gått ned ca.16kg.. (max 50-60 karbs per dag)

men.... det eg ikkje har funnet ut, er kva typar vitaminar og mineralar ein treng å gå på når ein eter lavkarbo?

Stor klem til alle dei kjekke folka her inne!!

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:39   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer?

Jeg mener man strengt tatt ikke akkurat trenger mer vitaminer og mineraler i pilleform når man spiser naturlig sunn mat, enn når man spiser raffinert karborik mat, men det er nå meg. For å være på den sikre siden kan du jo ta multivitaminer. Jeg tar endel vitaminer men det er fordi jeg er vektoperert og tar opp mindre næring enn andre, men jeg hadde tatt multivitaminer uansett. Jeg bruker Spektro.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:41   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer?

Om du føler deg bra som du gjør, så trenger du jo ingenting! Men ingen tar skade av et enkelt multivitaminkompleks. Og om du spiser lite fisk, kan det være greit med et omega3-tilskudd.
Ikke kjøp kosttilskudd på dagligvarehandel, men helsekost. De i dagligvaren er som regel syntetiske. Av merker vil jeg anbefale Spektro sine, de er veldig bra.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:41   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer?

Haha! Der posta vi samtidig, Iset, og jeg ser at vi stort sett er enige

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-09, 22:43   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer?

Vi er det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 01:22   #6
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer?

Jeg tar magnesium og pikasol

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 20:54   #7
Hette
Medlem
 
Hette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Førde
Innlegg: 150
Hette er en juvelHette er en juvelHette er en juvel

Sv: Vitaminer?

Takker for svara! :-) Skal reise inn å sjå om eg finn spektro då! :-)
Lavkarbo er berre heilt fantastisk, og denne sida er super!
Sjølv har eg MANGE kilo å ta av, men gubben min hadde berre litt pondus og var litt rund i kjakane.. Eg klarte å overtale han til å begynne, og no har han flat mage, og er lekkrare enn han har vert noken gang! tihi!

Vi har begge freaka ut ein del i ferien, men no har eg vert på igjen i to veker, og merkar berre kor deilig det var å begynne igjen! Det var godt med sjokolade og potetsalat, men er nesten glad eg er ferdig med sprekken, og motivasjonen er på topp!!

Har noken merka at når ein nermar seg det neste runde tallet, eller 5-tallet, så virkar det som det går saktare??
Eg føler eg kan ligge rett over eit ti-tall i kanskej to veker før eg klarer å presse med under... har akkurat komt ned i 119, men har vert på 121 i evigheiter...

__________________


Hette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 21:26   #8
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vitaminer?

Når det gjelder vitamin- og mineralinnhold i dagens mat er det nesten ingenting, utarmet jord har ført til at innholdet av næringsstoffer er nesten ingenting i forhold til det det har vært.. Derfor vil jeg tro at alle trenger vitamintilskudd, ikke alle mangler kommer til syne med det første, det er f.eks. teorier som går ut på at det er C-vitamin mangel som er opphavet til dagens "epidemi" av hjerte-karsykdom (dessverre kom disse teoriene samtidig som kolesterolsenkende midler ble utviklet og her lå det adskillig mer penger..)

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 01:59   #9
carbz
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 23
carbz er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer?

Jeg tar multivitamin og omega-3 tilskudd mest for sikkerhetsskyld egentlig, men jeg merker at jeg føler meg i bedre form når jeg tar dem.

carbz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-08-09, 22:12   #10
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer?

Jeg tar magnesium for jeg er plaget med urolige føtter etter jeg startet på lavkarbo, ellers tar jeg ingen andre vitamintilskudd.

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-08-09, 15:35   #11
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 38
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Sv: Vitaminer?

Jeg tar multivitaminer og tran jeg. =)

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 20:02   #12
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer?

Jeg har hele tiden tatt vitaminene som man kan kjøpe på ketolyse.no.
Føler det som en sikkerhet og blodprøvene tatt hos legen var også helt fine, så fortseetter ta de tablettene.

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 22:06   #13
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Vitaminer?

Opprinnelig lagt inn av Nemii, her.

Når det gjelder vitamin- og mineralinnhold i dagens mat er det nesten ingenting, utarmet jord har ført til at innholdet av næringsstoffer er nesten ingenting i forhold til det det har vært.. Derfor vil jeg tro at alle trenger vitamintilskudd, ikke alle mangler kommer til syne med det første, det er f.eks. teorier som går ut på at det er C-vitamin mangel som er opphavet til dagens "epidemi" av hjerte-karsykdom (dessverre kom disse teoriene samtidig som kolesterolsenkende midler ble utviklet og her lå det adskillig mer penger..)

Hvor har du det fra?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vitaminer? Marita Ketolysekuren 2 02-04-08 16:25
Vitaminer? elle Atkins kosthold 12 02-10-07 21:22
Vitaminer Pianoman Lavkarbo generelt 4 28-07-05 16:50
Vitaminer? Ingo Kosttilskudd 4 06-01-05 07:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no