Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Herreklær og størrelser

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-06, 14:23   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Herreklær og størrelser

Til dere menn her inne som har vært (evt er) store, hvor handlet/handler dere???
Samboer'n hadde endelig psyka seg opp til å ut og handle shorts i går, men de hadde selvfølgelig ikke noe som passet i de vanlige butikkene, og han ble ganske mannevond etterhvert.
Som typisk mannfolk hadde han selvflølgelig ikke vært rutinert nok til å kartlegge hvor han kunne finne ting som passet.. Dermed ble han dobbelt demotivert (først av å måtte handle, deretter av at ingenting passa). Gudene vet når shopping-trangen kommer over han igjen, så kanskje noen har noen gode tips for å få han på gli?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 15:29   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Herreklær og størrelser

Opprinnelig lagt inn av Carisma

Til dere menn her inne som har vært (evt er) store, hvor handlet/handler dere???
Samboer'n hadde endelig psyka seg opp til å ut og handle shorts i går, men de hadde selvfølgelig ikke noe som passet i de vanlige butikkene, og han ble ganske mannevond etterhvert.
Som typisk mannfolk hadde han selvflølgelig ikke vært rutinert nok til å kartlegge hvor han kunne finne ting som passet.. Dermed ble han dobbelt demotivert (først av å måtte handle, deretter av at ingenting passa). Gudene vet når shopping-trangen kommer over han igjen, så kanskje noen har noen gode tips for å få han på gli?

vet ju ikke hvor stor han er,men jag vet att cubus og dressman har ganske store størelser..
Annars så finns det en herrbutikk på storgata,dvs den ligge gaten som går fra brugate trikkstopp,venstre sida om gunerius ned mot inngangen på baksiden av oslo city.. Butikken ligger brevid gullbukkiken som ligger på hjørnet... Det annonserer de i vinduet att de har STORE størelser..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 15:40   #3
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herreklær og størrelser

Er stadig på jakt etter store klær til mine "menn". På Dressmann er det opp til 3x, det er ikke veldig stort. Har også funnet en del på Sparkjøp (de er ikke kresne) der har de opp til 4x. Ellers er det spesialforretninger for store menn, men der er det knalldyrt

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 19:14   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Herreklær og størrelser

Min erfaring er at Dressmann er best på utvalg og kvalitet og ikke så verst utseende heller. XL er bra nok for meg oventil, så jeg aner ikke hvor man får større en det. Nå er fettet mitt slik fordelt at det er mest over baken og på lårene, slik at en bukse som er stor nok over lårene så er den for vid i livet (34"), og passer den i livet så er den trang som et pølseskinn over lårene (hvis jeg får den på). Det blir til at jeg må ty til såkalt 'comfort fit', som passer sånn ganske bra, bare jeg finner bukser som er korte nok (30"), og det er ikke alltid like lett å få tak i, sukk. Da jeg bodde i USA var det ikke uvanlig å finne opptil 6XL i helt vanlige butikker, men så er jo folkene der borte noe større enn oss, men det er kanskje litt langt å fra dit for å handle....

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 09:49   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Dressmann har noe, men de var veldig utplukket. Betjeningen sa det også, at det gikk først unna i store størrelser så de hadde nesten bare medium igjen i shortser... hvertfall de 2 vi var innom. I tillegg er det veldig varierende om2 xl faktisk er 2xl har vi merket... kjøpte med til han engang i samme str som han hadde tidligere, og da jeg målte inntil hverandre var det mange cm forskjell. Trodde at samme butikk hvertfall var noenlunde konsekvente på str selv om det varierer fra merke til merke, men....

Utrolig at ingen har skjønt det at menn også trenger store klær og laget egne merker som HM og Kappahl og sånn har? Kanskje fordi menn ikke maser nok? Og bryr seg mindre om pris? De shopper 2 ganger i året og driter i prisen så lenge det passer liksom for da veit de at de slipper å gjennom det igjen på mange måneder....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 10:49   #6
Sandrine
Medlem
 
Sandrine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Innlegg: 52
Sandrine er en juvelSandrine er en juvelSandrine er en juvel

Sv: Herreklær og størrelser

Det er faktisk noen som har skjønt det. www.storkarn.no har butikker på Hamar og Strømmen i tillegg til nettbutikk. De har størrelser fra XL til 8XL.

Da de åpnet butikken på Strømmen fikk de veldig positiv omtale, bl a for hyggelig betjening og store prøverom.

(For ordens skyld; som hunkjønn har jeg ingen personlig erfaring med å handle her…)

__________________
Discipline is remembering what you really want...
Sandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - vedlikehold Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 10:57   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Opprinnelig lagt inn av Sandrine

Det er faktisk noen som har skjønt det. www.storkarn.no har butikker på Hamar og Strømmen i tillegg til nettbutikk. De har størrelser fra XL til 8XL.

Da de åpnet butikken på Strømmen fikk de veldig positiv omtale, bl a for hyggelig betjening og store prøverom.

(For ordens skyld; som hunkjønn har jeg ingen personlig erfaring med å handle her…)

Kikka litt på de, men 800 kr for en t-skjorte? Er det egentlig værdt det??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 13:58   #8
Maya2006
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 21
Maya2006 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Herreklær og størrelser

Sjekk denne linke: kjempefine klær i store størrelser til menn - netthandel! www.storkarn.no

Maya2006 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/egen Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 14:51   #9
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herreklær og størrelser

Hvis en planlegger litt så har også Ellos store størrelser, de har opp til 11x. Har bestilt derfra noen ganger

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 08:16   #10
chaplin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2
chaplin er på en erverdig vei

Sv: Herreklær og størrelser

Jeg liker best å gå i butikken selv og få prøve klærne på før jeg kjøper. Har prøvd forskjellige men havner alltid tilbake til Herrespesialisten for store klær i Åmot i Buskerud. Der har de alltid mange modeller og servicen er uten sidestykke. Anbefales! De har også egen hjemmeide for oss som treger store størrelser her.

chaplin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 20:56   #11
aniko
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
aniko er på en erverdig vei
Smile

Sv: Herreklær og størrelser

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Til dere menn her inne som har vært (evt er) store, hvor handlet/handler dere???
Samboer'n hadde endelig psyka seg opp til å ut og handle shorts i går, men de hadde selvfølgelig ikke noe som passet i de vanlige butikkene, og han ble ganske mannevond etterhvert.
Som typisk mannfolk hadde han selvflølgelig ikke vært rutinert nok til å kartlegge hvor han kunne finne ting som passet.. Dermed ble han dobbelt demotivert (først av å måtte handle, deretter av at ingenting passa). Gudene vet når shopping-trangen kommer over han igjen, så kanskje noen har noen gode tips for å få han på gli?

hei

nå er jo denne tråden litt gammel - men jeg er ny, så jeg prøver meg

når det gjelder store str til menn, så vil jeg anbefale Living Large av Dressmann! De har nettbutikk, og egen butikk på østbanehallen i Oslo. alltid topp service, og mye fine klær!

aniko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 21:21   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Ja, men de er nesten alltid utsolgt på de minste størrelsene Forsåvidt et luxusproblem, men...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:26   #13
Anjoh
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 7
Anjoh er på en erverdig vei

Sv: Herreklær og størrelser

Handla på Living Large en gang. En jakke i størrelse 6XL ifølge merkelappen som hang på jakka. Men da jeg mom hjem og såg på lappen som var inni jakka,var det visst bare 2xl. (var ikke feilmerka) Akkurat hvordan det kan ha seg vet jeg ikke,men skjønner det er vanskelig å finne riktige størrelser. Hvertfall hvis et plagg er 2xl ifølge fabrikken,men butikken bestemmer er 6xl....

Anjoh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: xtravaganza Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 23:34   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Opprinnelig lagt inn av anettejohansen, her.

Handla på Living Large en gang. En jakke i størrelse 6XL ifølge merkelappen som hang på jakka. Men da jeg mom hjem og såg på lappen som var inni jakka,var det visst bare 2xl. (var ikke feilmerka) Akkurat hvordan det kan ha seg vet jeg ikke,men skjønner det er vanskelig å finne riktige størrelser. Hvertfall hvis et plagg er 2xl ifølge fabrikken,men butikken bestemmer er 6xl....

Jøss, det må ha vært feilmerket. Dressmann generellt er jo litt beryktet når det gjelder det. Kankje de bare liker å skrive byttelapper?
Det som er interessant er at det jo er mange av de samme klærne som er i vanlig Dressmann og på Living Large, men for sambo er ofte 3xl for liten på dressmann, men 2xl for stort på Living large....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 21:58   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Follestad i Akersgaten pleide å ha mye store størrelser. Handlet mye der før i tiden...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:03   #16
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Storkar'n...litt tøffere enn trauste dressmann synes vi
http://www.storkarn.no/Str%C3%B8mmen...O/Default.aspx

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:27   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Herreklær og størrelser

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Storkar'n...litt tøffere enn trauste dressmann synes vi
http://www.storkarn.no/Str%C3%B8mmen...O/Default.aspx

Har prøvd å foreslå det, samt big mans club. Responsen var at han handla ikke i "sånne" butikker. Hallo liksom, enten går man i fillete utslitte klær, eller så handler man vel der klærne som passer finnes!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 23:42   #18
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Herreklær og størrelser

Ta en ferietur til London/USA Der er det ikke noe problem akkurat, hehe

Norske vanlige klessbutikker hadde ikke klær som var store nok da jeg veide 110 kg engang.... (er 150 kg nå) Er 1.95 høy, så det hjelper jo ikke akkurat heller for å finne passende klær.

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herreklær Fedonisten Generell diskusjon 2 14-12-08 11:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no