Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

De siste kiloene - Chunky burning fat

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-09, 00:20   #26
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Ja, jeg går virkelig amok. Ikke i apotekets hyller, men i utenlandske helsekostbutikker (hvor dosene er virksomme). Og jeg er friskere enn noensinne, så det virker skummelt å la være. Takk for svar! Skal tenke på det! Uansett skader det vel ikke allverdens? Ka du trur? Har vi alle det samme metabolske system som inuittene eller kan det være forskjeller?

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:09   #27
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Stupedama, her.

Ja, jeg går virkelig amok. Ikke i apotekets hyller, men i utenlandske helsekostbutikker (hvor dosene er virksomme). Og jeg er friskere enn noensinne, så det virker skummelt å la være. Takk for svar! Skal tenke på det! Uansett skader det vel ikke allverdens? Ka du trur? Har vi alle det samme metabolske system som inuittene eller kan det være forskjeller?

Det er ikke gjort så veldig mange kvalitative studier på for høye doser vitamin, men det finnes noen. En metastudie av 19 andre studier med tilsammen 135 000 pasienter viste en økt dødelighet ved høyt inntak av vitamin E. Noen studier antyder økt risiko for lungekreft hos røykere som tar for mye tilskudd av vitamin A. For tarmkreft viser en metastudie økt dødelighet ved inntak av antioksydanter generelt, både for vitamin A, betakaroten, vitamin C , vitamin E, og selen. Selv om det finnes studier som viser en gunstig effekt av antioksydanter for hjerte- og karsykdommer, har det ikke vært mulig å bekrefte dette i randomiserte studier.

Generelt anbefaler ikke helsemyndigheter for store doser av noen typer vitaminer. Men jeg har ikke forutsetning for å si verken det ene eller det andre. Spør heller en lege som er oppdatert. Mye av den forskningen som finnes, har vært utført de siste årene.

Den første reaksjonen fra ernæringsautoriteter på rapportene om Inuittene var nettopp at de kanskje hadde en annen metabolisme enn vår. Men så snart de begynte å handle med karbohydratrik mat (spesielt mel og sukker) utviklet de nøyaktig de samme sykdommene som oss andre. Erfaringen fra Vilhjalmur Stefanssons 10-årige opphold hos Inuittene beviser også at det samme gjelder andre veien. Eksempelet med Inuittene er heller ikke unikt, men har blitt bekreftet i urbefolkninger i alle verdensdeler. Det er med andre ord ingenting som skulle tilsi at de har en annen metabolisme enn vår.

  Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 16:20   #28
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Sitat:

Generelt viser studier at økt karbohydratinntak gjør det nødvendig med større mengder vitaminer fordi kroppen ikke klarer å ta dem til seg eller skiller dem ut. For oss lavkarbomennesker er det ikke like viktig. Noe å tenke på før du går amok i apotekets kostholdshyller?

Dette var veldig interessant!

Jeg har alltid spist mye grønnsaker, mat laget fra bunn og lite junk. Og jeg har alltid vært overbevist om at jeg har fått i meg nok vitaminer og mineraler på den måten. Jeg tenker at dersom ikke kroppen får de næringsstoffene den trenger gjennom et variert kosthold bestående blant annet av rikelig med grønnsaker, bær, nøtter, kjøtt og fisk, så har naturen gjort en ganske dårlig jobb med tilpasningsdyktigheten til kroppen vår. Nå er det kanskje sånn at moderne produksjon av grønnsaker og frukt med kunstgjødsling, innhøsting før de er ordentlig modne, langvarig lagring etc. gjør at næringsverdien ikke er den samme som før, men uansett så tenker jeg at det får det være grenser for hvor dårlige forutsetninger kroppen har for å få i seg tilstrekkelig med næringsstoffer med den tilgangen vi har til mat. Det blir jo selvfølgelig en helt annen historie hvis man stort sett lever på loff med sirup på. Eller hvis man har en sykdom som påvirker opptaket av vitaminer og mineraler.

Det var bare min personlige mening, uten at jeg underbygge det med studier av noe slag

Men magnesiumen min, den MÅ jeg ha Ingen regel uten unntak Men det er jo veldig greit med magnesium, for leggene mine sier i fra hvis jeg trenger det

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 17:50   #29
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Takk for svar!

Sitat:

Generelt anbefaler ikke helsemyndigheter for store doser av noen typer vitaminer.

Nei, det er klart. Og ved noen skilles jo ikke overskuddet ut med urinen heller og det er klart ikke bra. Men ellers så anbefaler jo helsemyndighetene også å spise masse karbohydrater, så det gjør det litt vanskelig å skille mellom skitt og kanel

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:12   #30
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Hei, jeg kommer litt sent inn i denne tråden, men jeg må legge meg langflat for vektreduksjonen din Chunky! Jeg er så imponert at jeg mangler ord. Fascinerende hvordan du har satt deg inn i alskens forskning og teorier. Hadde det ikke vært for deg og Pål tror jeg at jeg hadde vært mye mindre inne på lavkarbo.no.

Og så til din nemesis som du har funnet tonen med: Kula: Ser at ingen har kommentert ski-hastighetene dine ennå. Men som ivrig telemarker og nyfrelst slalåmer som liger høye hastigheter må jeg si farten du beskriver hører helt vilt ut! Hvordan kommer du opp i slike hastigheter? Kondomdrakt og rar hjelm? Jeg har aldri målt farten min men har aldri fantasert om de hastighetene du snakker om. Snakker vi speedski eller bare hockeystilling fra toppen av svartbakkene?

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 23:17   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Hoho, Chunky! Jeg må bare takke for inspirasjonen, siden torsdag har jeg gått ned tre kg. Haha, det er jo helt vilt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 10:15   #32
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Hey - kanskje jeg må teste ut dette jeg også - jeg har jo et mål, "LMFFK" (Lavest Mulig Fettprosent Før Kretaturen), og bare drøye 3 uker på meg. Kanskje jeg når det raskere/lettere på denne måten?
Skulle bruke knallhard trening tenkte jeg men har fått hekseskudd eller noe sånt, så blir mye sofa/seng et par uker fremover nå.
Trodde jeg kanskje måtte dra ned på fettet men kanskje jeg bare skal snu på flisa?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 12:58   #33
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hoho, Chunky! Jeg må bare takke for inspirasjonen, siden torsdag har jeg gått ned tre kg. Haha, det er jo helt vilt


Oioioi, grattis Photo!!!! Jeg har stått stille i over 1 mnd nå. Tenkte jeg skulle begynne i morgen. KAn du legge ut dagsmenyene dine her? Trenger inspirasjon jeg også. Og hvor mange KH spiser du ca?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:02   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Akkurat nå spiser jeg ikke karber i det hele tatt, faktisk. Det er jo ikke å anbefale over tid, men disse tre kg er nok mest vann, men det skal bort det også.
Det blir som regel egg og bacon, nakkekoteletter, hjemmelagede kjøttkaker etc, og masse masse smør!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:09   #35
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Akkurat nå spiser jeg ikke karber i det hele tatt, faktisk. Det er jo ikke å anbefale over tid, men disse tre kg er nok mest vann, men det skal bort det også.
Det blir som regel egg og bacon, nakkekoteletter, hjemmelagede kjøttkaker etc, og masse masse smør!

Skjønner hva du mener med fettfestivalen da Gruer meg litt til å begynne med det i morgen. Er så redd for å ikke få resultater. Begynner å miste motivasjonen. Men hjelper å se at andre får det til da

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 13:24   #36
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Dette er jo slikt jeg levde da jeg gikk ned mine 24 første på 3 mnd

Så det virker ja

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 14:05   #37
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Da har jeg laget forslag til meny til i morgen. Hva synes dere? Kan dere komme med noe tips? Litt mye proteiner kanskje, men fikk liksom ikke til noe mindre..

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde 1.jpg (121,2 KB, 83 visninger)
__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 16:43   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Ser ok ut det der, men å si at det garantert funker blir ikke riktig, det funka veldig bra for Lokkebiff, og det har fungert for mange andre, men det er ingen garanti for at det vil funke for deg , sånn at du er klar over det! Det er dessverre lite man har garanti for her i livet.
Men det er verdt et forsøk. Jeg vet jo ikke hvordan dette blir over tid for meg, men det er i ketose jeg har gått ned mest tidligere, så det blir spennende å se.
Så langt føler jeg meg veldig bra, bortsett fra den første runden med løs mage. Host. Det går heldigvis over, når kroppen har omstilt seg litt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 18:44   #39
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Og så til din nemesis som du har funnet tonen med: Kula: Ser at ingen har kommentert ski-hastighetene dine ennå. Men som ivrig telemarker og nyfrelst slalåmer som liger høye hastigheter må jeg si farten du beskriver hører helt vilt ut! Hvordan kommer du opp i slike hastigheter? Kondomdrakt og rar hjelm? Jeg har aldri målt farten min men har aldri fantasert om de hastighetene du snakker om. Snakker vi speedski eller bare hockeystilling fra toppen av svartbakkene?

Hehe, Nemesis du...

Først og fremst må du være tung nok. Så må du velge en passe lang og bratt bakke med skikkelig isete, hardt, nypreppet underlag. Velg lange ski med moderat radius. Mine favoritter ved høy fart er Fischer World Cup RC med en radius på 17 meter. Disse skiene er svært stabile, og blafrer lite selv om underlaget er ujevnt. Ikke kjør med flate ski, men kjør på et lite skjær hele tiden.

I Hemsedal - som er min hjemmebane - er den svarte løypa rett og slett for smal og for dårlig sikret for så høy fart etter min mening. Den er også såpass bratt at jeg tror rett og slett ikke jeg ville turt å kjøre for fullt. Hemsedalsløypa (rød) derimot er bred og oversiktlig med unntak av en hengkant. Vi er en gjeng som vanligvis står på ski sammen, så en av oss står på hengkanten og signalliserer at løypa er klar. Godt ned i hockey helt fra toppen, og som sagt et lite skjær på skiene, og du får en formidabel fart før løypa svinger til høyre i bunnen av bakken. Det er viktig at du bruker riktig carving-teknikk, og ikke skrenser skiene - det bremser bare farten.

Fartsdress ville sikkert ha hjulpet litt på toppfart, men det har jeg aldri brukt. Jeg ville antakelig sett ut som en klovn i en slik. Nå kunne jeg vel saktens ha fått en på meg, men tidligere fantes nok ikke min størrelse i fartsdresser.

Hyggelig forresten med flere skiinteresserte - og gratulerer med valg av slalåm fremfor telemark - jeg har erfaring fra begge grener...



PS: Riktig preppede ski for underlaget og temperaturen er jo selvfølgelig veldig viktig!



-


Sist redigert av Kula : 19-04-09 kl 18:52.
Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 21:29   #40
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ser ok ut det der, men å si at det garantert funker blir ikke riktig, det funka veldig bra for Lokkebiff, og det har fungert for mange andre, men det er ingen garanti for at det vil funke for deg , sånn at du er klar over det! Det er dessverre lite man har garanti for her i livet.
Men det er verdt et forsøk. Jeg vet jo ikke hvordan dette blir over tid for meg, men det er i ketose jeg har gått ned mest tidligere, så det blir spennende å se.
Så langt føler jeg meg veldig bra, bortsett fra den første runden med løs mage. Host. Det går heldigvis over, når kroppen har omstilt seg litt.


Jeg er full klar over at det kanskje ikke vil fungere for meg. Men da har jeg iallefall prøvd. Har jo prøvd alt annet, så par uker på dette vil ikke ødelegge stort. Det er lov å leve i håpet

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 22:14   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

To uker er kanskje litt i knappeste laget. Jeg gir det en måned i første omgang

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:20   #42
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hehe, Nemesis du...

Hyggelig forresten med flere skiinteresserte - og gratulerer med valg av slalåm fremfor telemark - jeg har erfaring fra begge grener...
-

Hei, dette er jo litt på siden i denne tråden, men likevel - alltid morsomt å snakke ski, selv om sesongen er på hell: Høy fart på ski er alltig morsomt, og selv med telemarkski var "slagordet" mitt "Kjør først du, så venter jeg nede". Skiftet til slalåm i år (etter 17 år på tm) pga alder, dårlig treningsgrunnlag og knær som begynte å krangle litt. Slalåm er ikke like morsomt i løssnøen, men duverden så mye enklere det er!
GPS-tracker har jeg aldri tenkt på, men det hadde jo vært utrolig kult å vite hvor raskt man egentlig kjører.
Jeg har Trysil som hjemmebane, og da er "tidligski" i Høgegga å anbefale for høy fart. Og så er det jo "45-graderen" som gir et godt sug i magen.

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:38   #43
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

GPS-tracker har jeg aldri tenkt på, men det hadde jo vært utrolig kult å vite hvor raskt man egentlig kjører.

Siste innlegg om ski (vi må ikke kuppe tråden): Du kjører sannsynligvis fortere på ski enn det du selv tror. Jeg bruker en Garmin Edge 705 festet til hjelmen (modifisert sykkelfeste) sammen med en software som heter Garmin Training Center for å analysere fart etc. Forferdelig morsomt!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:50   #44
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Skal ha en omgang ekstrem lav karbo og høy fett jeg også. Har 5 -6 kilo som ikke vil av...

Det sto ingenting om vann mengde. Hvor mange liter drikker dere til dagen?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 10:24   #45
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Skal ha en omgang ekstrem lav karbo og høy fett jeg også. Har 5 -6 kilo som ikke vil av...

Det sto ingenting om vann mengde. Hvor mange liter drikker dere til dagen?

Jeg drikker minst 1,5 til 2 liter hver dag. Fyller opp flaske på jobben.

Kanskje vi skal følge hverandre opp? Begynte i dag. Skal egentlig ned 10 kg til , men kan bli fornøyd med 5-6 kg.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 11:41   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Jeg drikker minimum tre liter vann om dagen. 1,5 liter er nok litt i minste laget på dette kostholdet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:00   #47
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Når jeg er påpasselig (husker å fylle flaska) ligger jeg fort på 5-6 liter om dag.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 13:13   #48
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Samme her! Men tre liter er et absolutt minimum på et såpass ekstremt lavkarbokosthold, merker fort om jeg er under nedre grense, blir veldig tung i hodet og sånn.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 15:05   #49
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Oii såpass ja. Jeg har drukket 2 liter hittils. Får vel bælme innpå resten av dagen

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-04-09, 10:46   #50
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: De siste kiloene - Chunky burning fat

Nå må jeg komme med en oppdatering.

Jeg har fulgt Chunky sin opplegg siden mandag. Jeg har gått ned fra 71.6 og til 70,6 allerede. Iflg Tanita ligger vannprosenten på det vanlige, men fettprosenten har gått ned!!!


Weeee jeg tror det her funker fett. And I love it!

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Argh, er de siste kiloene vanskeligst? mocca75 Spørsmål og svar 35 27-06-08 22:17
Siste dag, siste 2 dager.. Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 08-06-06 12:39
Er di siste kiloene værst å få av??? Harefrøken Ketolysekuren 13 05-06-06 17:38
Hvordan bli kvitt de siste umulige kiloene Marianne Nyheter / media 8 12-01-05 19:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no