Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nå sliter jeg med motivasjonen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-06-08, 08:37   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill
Unhappy

Nå sliter jeg med motivasjonen

Nå har vekta ikke rikket seg på evigheter og samme hvor nøye jeg teller karber, kutter kaffe, dropper brøderstatning og spiser grønnsaker så står den bom stille! Noen som har opplevd dette allerede i startfasen? Jeg er dårlig til å mosjonere, det skal jeg innrømme. Dagene går i ett uten et ledig sekund og de ledige sekundene jeg har går til matlaging og kh telling. Nå finner jeg frem treningsvideoen min tror jeg. Så kan jeg trene etter at ungene har lagt seg! Men hvor lang tid kan det ta før det begynner å gå nedover igjen da? Er jo i utgangspunktet ikke særlig imponert med resultatet mitt så langt heller. SUKK

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 09:15   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Har du slanket deg mye/ofte før? Spiser du nok? Tror kroppen at den skal gå på sparebluss??
Hvor lenge har du stått stille? Hva er en vanlig dagsmeny for deg?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 09:26   #3
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

vet hvordan det er og skjønner frustrasjonen din.
håper det løsner for deg snart.
goklem

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 13:06   #4
Sense
Medlem
 
Sense sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 124
Sense er ny på veien

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Har det som deg. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på, men selv er jeg snart ferdig med min tredje uke. Og det har mer eller mindre stått stille hele denne uken. Jeg vet heller ikke hva jeg gjør galt, bortsett fra at det blir lite mosjonering. Men løper også hele dagene med unger, husarbeid osv, så får nå beveget meg godt likevel.

Jeg må kanskje øke fettet og drikke enda mer vann... (sliter litt med vanndrikkingen...)

Jeg har bestemt meg for å ikke å gi meg enda -er sta så det holder når jeg går inne for noe. Men det sliter på motivasjonen til tider, det gjør det... Tenker jeg skal prøve å se det i ett litt større perspektiv, og håper jeg er langt på vei for å nå målet mitt i september en gang...

__________________
Sense er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:26   #5
Sandy
Medlem
 
Sandy sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 156
Sandy er ny på veien

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Vekten min har stått stille i snart 2 mnd siden jeg begynte med opptrapping til generell lavkarbo etter 5 uker på ketolyse, og jeg er superfrustrert. Fornøyd med at jeg ikke har gått opp, men har fortsatt et par kg jeg vil bli kvitt, så jeg skjønner deg godt. Slanket meg med en venninne, og hun har bare fortsatt å gå ned etter at vi sluttet med ketolysen, og hun spiser mye mer og også mer ufornuftig en meg... ? Tipset hennes var, som også ble nevnt her, at jeg muligens spiser for lite og for sjeldent, noe hun kan ha rett i...spiser stort sett tre lavkarbomåltider om dagen, og noe snacks (sukkerfri sjoko, eller hjemmelaget bringebæris) noen kvelder i uken. Denne uken har jeg ikke veid meg, men også passet på å spise oftere og også unnet meg litt ekstra,men bare innenfor lovlig lavkarbo... Er spent på om det er dette som er hemmeligheten... Krysser fingerene for meg selv- imorgen tidlig skal jeg veies og forhåptentligvis med gode resultater!

Sandy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:35   #6
Skytten
Juniormedlem
 
Skytten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 62
Innlegg: 36
Skytten er på en erverdig vei

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Hei
Ikke mist motet! Husk at du har sikkert brukt laaaaang tid på å gå opp disse kiloene. Du gikk vel neppe opp 1-3 kg i uka da du la på deg heller Det er helt normalt at vekta står stille i perioder og tilogmed at den går litt opp - du kan se på det som en trapp. Noen av trinnene er litt lengre enn andre Uansett, nå spiser du jo sunt og det er jo helt 100% sikkert at vekta vil krype nedover - og bruk målebåndet ditt litt istedenfor vekta. Kan hende målene minker mer enn vekta di Til slutt så løsner det og vips så er du nede på neste trappetrinn - Husk at kroppen også prøver å stabilisere seg, det er en grunn til at du blir liggende på samme vekt en periode. Lykke til videre

Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat
Gammel 27-06-08, 14:59   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Kan det være at du spiser for lite fett? Bruker du noen medisiner som kan forhindre vektnedgang?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 10:47   #8
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Ser jeg har fått mange svar og det varmer takk for det!

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

Har du slanket deg mye/ofte før? Spiser du nok? Tror kroppen at den skal gå på sparebluss??
Hvor lenge har du stått stille? Hva er en vanlig dagsmeny for deg?

Dette er første gangen jeg tar tak i overvekten min så jeg har aldri forsøkt å slanke meg før. Jeg har stått stille i snart to uker på vekta.
En vanlig dagsmeny for meg er:

Frokost: Egg og bacon/omelett/røkelaks og eggerøre (har noen ganger brukt brøderstatning, men det har jeg kuttet ut nå)

Lunsj: Salat laget av forsjellige bladsalater (kinakål, rapidsalat,isberg, hjertesalat etc) samt tomat, agurk, paprika,ostebiter og skinke. Ikke alltid jeg har alle disse ingrediensene oppi.

Middag:kjøtt eller fisk samt brokkoli,blomkål,asparges,sopp og squash,paprika og noen ganger rømme eller creme fraiche.

Kvelds:bruker å være litt vanskelig og ender som regel opp med omelett eller ingenting. Er sjelden særlig sulten om kvelden.

Drikke: Drikker masse farris med smak eller bon aqua med smak og til nå har jeg drukket en eller to kopper kaffe til dagen, men den tror jeg at jeg kutter ut noen dager for å se hva som skjer da.

Jeg førler jeg holder meg til planen her, men hvis du ser noe som kunne vært anderledes hva ville det vært da? Og igjen tusen takk alle sammen for at dere er så støttende!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 10:54   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Sånn umiddelbart synes jeg maten din ser bra ut, du kan sikkert skru opp fettmengden littegrann om det er mulig, steker du maten i meierismør, f.eks? Hva med å lage en god dressing til salaten med olivenolje og eddik/sitronsaft og krydder? Ellers blir dette bare pirk.
Men det jeg stusser over er inntaket ditt av farris og bon aqua med smak! Jeg kjenner ikke til innholdet i disse, men er ganske skeptisk til å bare drikke smaksatt vann. Om du har ok springvann, så bør du drikke mest av det!

Det eneste kaffen (eller koffeinet) egentlig gjør er å senke blodsukkeret, og dette kan øke søtsug og falsk sultfølelse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 15:42   #10
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Sitat:

Men det jeg stusser over er inntaket ditt av farris og bon aqua med smak! Jeg kjenner ikke til innholdet i disse, men er ganske skeptisk til å bare drikke smaksatt vann

Sjekket faktisk på butikken i dag, ikke akkkurat disse merkene, men smaktilsatt vann og drikker man en halvlitersflaske så får man i seg altfor masse karbs pr dag i tillegg til maten. Ene jeg så på bar bon aqua med sitron. 2,4 g karbs pr ml... Da blir det mye da. Så prøv å kutt dette. Bedre å drikkke Fun Light da det ikke er karbs i, men drikk mest vann

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 15:51   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Man kan også skvise litt sitron eller lime i vannet. Men det er veldig greit å lære seg å like rent vann!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 16:29   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Hei Hanne!
Synes maten din ser helt fin ut, jeg.
Men signerer de andre over her: IKKE drikk Bon Aqua med smak, den har UHORVELIG masse karber... Drikker jeg det, stopper vekta tvert!
Hold deg til Farris (Bris) m smak du, hvis du skal drikke smakstilsatt vann.

Ha en finfin dag!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 17:41   #13
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Da begynner jeg med vanlig vann da har ikke tenkt over det at "sprudlevann" inneholder kh. Takk for hjelpen folkens! Hva skulle jeg egentlig gjort uten dere !

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 17:51   #14
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Flinke jente Nå skal du se at det løsner vettu

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 17:53   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Så bra! Og så mye billigere det er med vanlig vann også da gitt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 08:47   #16
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Stikker bare innom fpr å ønske deg en fin dag. Lykke til med vanndrikkingen. Du skal drikke ganske mye vet du.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:03   #17
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Stikker bare innom fpr å ønske deg en fin dag. Lykke til med vanndrikkingen. Du skal drikke ganske mye vet du.

Takk takk Går så det griner på vannfronten, er jo så varmt!!!!!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 21:31   #18
niomi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 47
niomi er på en erverdig vei

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Sniker litt i tråden din, jeg. Skal selv begynne på ketolyse etter sommerferien, så trekker til meg alle tips jeg kan få.

Lykke til!

niomi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 08:51   #19
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av niomi, her.

Sniker litt i tråden din, jeg. Skal selv begynne på ketolyse etter sommerferien, så trekker til meg alle tips jeg kan få.

Lykke til!

Lykke til. Snike i trådene er det aller lureste du kan gjøre det Disse folka er eksperter har jeg funnet ut !

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 09:19   #20
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

lurer på om ting har løsnet for deg nå? Etter at du kuttet ut bon aquaen

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 13:08   #21
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

lurer på om ting har løsnet for deg nå? Etter at du kuttet ut bon aquaen

Jepp!!!! nå har ting endelig løsnet og det går, vel og merke, sakte men sikkert nedover. Var på utdrikningslag i helgen og det ble en del rare søtstoffer da så håper nedgangen har tenkt å fortsette!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:26   #22
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

HÆrlig

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 08-07-08, 13:25   #23
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Nå sliter jeg med motivasjonen

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Jepp!!!! nå har ting endelig løsnet og det går, vel og merke, sakte men sikkert nedover. Var på utdrikningslag i helgen og det ble en del rare søtstoffer da så håper nedgangen har tenkt å fortsette!

Hærlig!!! Heia-heia!!! Wee....nå går'e veien, vettu!
Er jo greit m rare søtningsstoffer og sånt, så lenge man vet at de er der, og man vet at man får det i seg i en eller annen anledning. Det som er frustrerende er jo sånne produkter med snike-karber, som liksom forkler seg i sunnhet...fysjom!!!

Gudd løkk videre, og ha ein smekkandes finfin tirsdag!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no