Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ingen bivirkninger?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-04-10, 22:45   #1
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Ingen bivirkninger?

Hei,

I dag har vært min 2.dag på lavkarbo, og jeg har ingen bivirkninger...
Har regnet ut at jeg er på rundt 7 karb om dagen, og tror det blir no sånt jeg kommer til å ligge på.
Aner ikke om jeg er i ketose eller ei....

Har lest her inne at de fleste får hodepine og blir slappe eller får sukkersug. Når får man det egentlig?? For jeg merker ikke noe
Men jeg er liksom på vakt da.....

Er det mange som ikke får noe bivirkninger, eller kan jeg forvente meg litt "smerter" til uka?

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:56   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen bivirkner??

Hodepinen og slappheten, kvalmen og ubehgaet kommer i det du går inn i ketose, 2-5 dager, og varer til kroppen blir vant til å bruke ketoner som drivstoff.

Noen merker svært lite til det, andre blir så syke at de rett og slett må droppe å være i ketose!

Hvorfor vil du ligge så lavt i karber?
Der er som regel ingen gevinst i det! Tvert i mot!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:02   #3
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Ingen bivirkner??

Jeg ligger vel så lavt fordi jeg vet ikke helt hva jeg skal spise for å få antallet karber opp....

Jeg spiser grønnsaker, ost, kylling, bacon, egg, smør, fløte og rømme. Blir mett....spiser 3 måltider om dagen.

Hva kan jeg spise for å få opp karbene da? Trodde det var bedre jo mindre karber man fikk i seg jeg....hmmmm

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:08   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen bivirkner??

Det er svært få som har noen effekt av å ligge så lavt på karbene. Dr. Torkil anbefaler at man ligger på minimum 15 om man skal være i ketose, og det er fordi det er det som må til for å få i seg nok vitaminer og mineraler fra grønnsakene.Det finnes jo et hav av grønnsaker å velge mellom, så det bør kunne gjøres å komme opp i det tallet om man bruker egg, fløte, rømme etc i tillegg!

Du kan jo ikke spise mye om det ikke blir mer enn 7 karber av det du ramser opp!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:16   #5
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Ingen bivirkner??

Syns jeg spiser MASSE jeg...

I går spiste jeg et helt blomkålhode blandet med fløte, ost og baconbiter til middag.
Og 2 egg + en pakke bacon forsvant i gapet til frokost i dag.
Og raclette til middag, med løk, sopp, kylling, ost, salat, paprika og tomat, rømme og smør.
Spiser og koser meg masse,masse
Men kanskje jeg regner totalt feil???

Gikk inn på Diett.no og registrerer det jeg spiser...

Også har jeg kjøpt Kalium i dag....

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:27   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen bivirkner??

Når jeg har veid et blomkålhode har det veid 2-300g uten stilken. Bare det er jo et sted mellom 6 og 9 karber.
Løk og paprika inneholder også en del kabrer, så hvordan du kommer under 7 aner jeg ikke.
Mange av disse utregningsprogrammene inneholder en del feil, derfor regner jeg alltid ut selv.

Hvorfor kalium?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:37   #7
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Ingen bivirkner??

Takk, da skal jeg regne ut en gang til - med et eget regneark også. Så skal jeg se hvor det har gått feil...

Da ligger jeg nok ikke så galt til allikevel, ble litt nervøs nå (puh)

Men jeg bør kanskje ha med meg hodepinetabletter i veska fremover (gruer meg)

Har akkurat mottatt Atkinsbok i dag, så skal lese til jeg blir blå

Takk igjen Kitt!!!

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:46   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ingen bivirkner??

Opprinnelig lagt inn av Anom, her.

GEVITA MAGNESIUM TAB 300MG

Dropp hodepinetablettene og kjøp magnesium i stede for. På apoteket får du fra Gevita magnesium med 300mg. Jeg tar 2 stk hver kveld. Da slipper man leggkramper, sover bedre og får sjeldnere hodepine!

Regn ut selv noen dager, du, og prøv å finn ut hvilke mattyper det programmet du bruker har feil info på!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 23:54   #9
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Ingen bivirkner??

Takker og bukker for nyttige tips!

Da blir det ny apotek-tur i morgen

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bivirkninger Maysan81 Ketolysekuren 6 28-07-11 16:58
Underlige bivirkninger hernon Ketolysekuren 7 02-04-10 10:06
Bivirkninger? CamillaN Lavkarbo generelt 8 16-03-10 18:19
Bivirkninger Tvilling82 Lavkarbo generelt 1 16-03-10 18:14
Bivirkninger ved slanking Hillelille Generell ernæringsdebatt 4 12-06-09 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no