Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-13, 08:05   #21251
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Sammenligner man størrelsen på hundene med grusen og blomstene på bakgrunnsbildet, så må de være meeget små...
Det er helt klart et "klipp og lim"- bilde.

Jeg mener dette er Dvergpinscher og de er små hunder, ca 4-6 kg.


Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg tror det pga skyggene. Synes de ser ganske dårlig påsatt ut.

Er enige at skyggene ser litt rare ut og den fremste hunden ser også litt "klippet" ut. Noe med labbene som ikke stemmer helt, men jeg er ingen ekspert og vet ikke helt.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-10-13, 08:07   #21252
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da er det noe annet jeg lurer på også. Kan mysepulver erstattes med myse/whey-proteinpulver man kjøper på helsekost?

Er ikke Whey og myseulver omtrent det samme da?
http://www.prgmea.com/8/2012/04/hva-...ysepulver.html

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-10-13, 08:23   #21253
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Er ikke Whey og myseulver omtrent det samme da?
http://www.prgmea.com/8/2012/04/hva-...ysepulver.html

Jo, i den forstand at why betyr myse. Finnes visst en haug av forskjellige måter å bruke mysen i diverse produkter på, og hvilken de bruker i matproduksjon er ikke så slett å finne ut (prøver som sagt å gjenskape Iduns karbolett brownies). Men jeg tror jeg skal gå for bakepro, som er myseprotein i alle fall. Med tanke på bakeegenskapene.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-13, 08:39   #21254
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Årets influensavaksine har kommet, og arbeidsgiveren anbefaler at vi tar den og de betaler for den hvis vi velger å ta den. Jeg har tatt influensavaksine før en gang hos min tidligere arbeidsgiver, men siden da har jeg ikke sett poenget i å ta vaksinen. Jeg har aldri hatt influensa (som jeg kan huske) og har ingen utsatt jobb mtp smittefare. Dog kjører jeg kollektivt i Oslo hver dag som sikkert et ekstremsport i seg selv mtp basilusker Men så kom jeg til å tenke på om jeg løper en større risiko enn andre med fedmen og diabetes min, og burde ta vaksinen likevel?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 03-10-13, 08:54   #21255
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Årets influensavaksine har kommet, og arbeidsgiveren anbefaler at vi tar den og de betaler for den hvis vi velger å ta den. Jeg har tatt influensavaksine før en gang hos min tidligere arbeidsgiver, men siden da har jeg ikke sett poenget i å ta vaksinen. Jeg har aldri hatt influensa (som jeg kan huske) og har ingen utsatt jobb mtp smittefare. Dog kjører jeg kollektivt i Oslo hver dag som sikkert et ekstremsport i seg selv mtp basilusker Men så kom jeg til å tenke på om jeg løper en større risiko enn andre med fedmen og diabetes min, og burde ta vaksinen likevel?

Selv er jeg generelt skeptisk til vaksiner
1) virker de?
2) hvor mange uforutsette bivirkninger gir de - hvor alvorlige er de kjente og hvor vanlige er de?
3) hvilken gruppe anbefales vaksinen for?
4) hvilken innvirkning har vaksiner generelt på et immunforsvar som tross alt har tilpasset seg jevnlig "trim" av en annen type?
5) hvor alvorlig er alternativet - å bli (normalt) syk av den sykdommen vaksinen skal virke mot?

Jeg er altså skeptisk - spesielt etter at jeg var så heldig å bli barnevaksniert mot kikhoste og likevel få sykdommen.
--- likevel har jeg valgt å opprettholde stivkrampevaksinen og følge vaksineprogrammet for skogflåttenefacitt, som er en relativt eksperimentell vaksine for en sykdom som knapt nok er påvist i Norge... fordi jeg det siste året har hatt over 40 flått og risikoen for å bli syk av flått er stor så å redusere den for en av de flåttbårne sykdommene virker for meg fornuftig.
Men influensaprogrammet er det fullstendig uaktuelt for meg å ta såpass frisk som jeg er nå. En influensa vil bli 14 ubehagelige dager, men jeg har heller ikke vært influensasyk det jeg kan huske... og jeg vil heller bli influensasyk enn å utsette meg for narkolepsirisikoen - som for meg ville være mer alvorlig enn noen sykedager. For en person som selv har nedsatt immunforsvar eller sånne i nær omgangskrets, hvor en influensa ville kunne være livstruende må nødvendigvis vurderingen bli annerledes.

Så med dette vil jeg si at det kun er du som må vurdere. Kanske er det like god beskyttelse for deg å ta en skikkelig håndvask etter kollektivturen? Eller kanskje du har noen i heimen/nær omgangskrets som gjør det viktig å ta den?

Som du skjønner finnes det ikke noen andre enn du som kan svare. Men jeg håper at innspillene kanskje har gitt deg noe å tenke på.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-10-13, 09:12   #21256
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for grundig svar Jeg ser at folkehelseinstituttet anbefaler den til diabetikere og til de med BMI> 40 (der har jo jeg forsåvidt kommet meg under). Jeg er jo i utgangspunktet skeptisk selv til enkelte vaksiner og valgte selv å stå over å ta den griseinfluensavaksinen i 2010 selv om jeg var gravid den gang. Jeg heller mot nei selv, klarer ikke helt å se hva som skal være så mye farligere med å få influensa for meg, men skal ta en nærmere diskusjon om det med legen på neste diabetesoppfølging i neste uke.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Selv er jeg generelt skeptisk til vaksiner
1) virker de?
2) hvor mange uforutsette bivirkninger gir de - hvor alvorlige er de kjente og hvor vanlige er de?
3) hvilken gruppe anbefales vaksinen for?
4) hvilken innvirkning har vaksiner generelt på et immunforsvar som tross alt har tilpasset seg jevnlig "trim" av en annen type?
5) hvor alvorlig er alternativet - å bli (normalt) syk av den sykdommen vaksinen skal virke mot?

Jeg er altså skeptisk - spesielt etter at jeg var så heldig å bli barnevaksniert mot kikhoste og likevel få sykdommen.
--- likevel har jeg valgt å opprettholde stivkrampevaksinen og følge vaksineprogrammet for skogflåttenefacitt, som er en relativt eksperimentell vaksine for en sykdom som knapt nok er påvist i Norge... fordi jeg det siste året har hatt over 40 flått og risikoen for å bli syk av flått er stor så å redusere den for en av de flåttbårne sykdommene virker for meg fornuftig.
Men influensaprogrammet er det fullstendig uaktuelt for meg å ta såpass frisk som jeg er nå. En influensa vil bli 14 ubehagelige dager, men jeg har heller ikke vært influensasyk det jeg kan huske... og jeg vil heller bli influensasyk enn å utsette meg for narkolepsirisikoen - som for meg ville være mer alvorlig enn noen sykedager. For en person som selv har nedsatt immunforsvar eller sånne i nær omgangskrets, hvor en influensa ville kunne være livstruende må nødvendigvis vurderingen bli annerledes.

Så med dette vil jeg si at det kun er du som må vurdere. Kanske er det like god beskyttelse for deg å ta en skikkelig håndvask etter kollektivturen? Eller kanskje du har noen i heimen/nær omgangskrets som gjør det viktig å ta den?

Som du skjønner finnes det ikke noen andre enn du som kan svare. Men jeg håper at innspillene kanskje har gitt deg noe å tenke på.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 03-10-13, 09:22   #21257
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jo, i den forstand at why betyr myse. Finnes visst en haug av forskjellige måter å bruke mysen i diverse produkter på, og hvilken de bruker i matproduksjon er ikke så slett å finne ut (prøver som sagt å gjenskape Iduns karbolett brownies). Men jeg tror jeg skal gå for bakepro, som er myseprotein i alle fall. Med tanke på bakeegenskapene.

Fint om du deler oppskrift dersom du får til dette

Har prøvd å søke på nettet etter brownies med polyD og finner forsåvidt mange oppskrifter som er lovende, men nesten alle bruker noe som heter Carbquik og siden det er laget av hvete regner jeg med at det er en glutenbombe. Muligens at avfettet mandelmel/kokosmel kan fønke?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-10-13, 09:24   #21258
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Fint om du deler oppskrift dersom du får til dette

Har prøvd å søke på nettet etter brownies med polyD og finner forsåvidt mange oppskrifter som er lovende, men nesten alle bruker noe som heter Carbquik og siden det er laget av hvete regner jeg med at det er en glutenbombe. Muligens at avfettet mandelmel/kokosmel kan fønke?

Det er mandelmel i den fra Idun, i alle fall. Klart jeg deler! Jeg kan alltids tåle litt melkeprotein og sånn, men glutenmel er no go. *Erfart*

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 03-10-13, 10:49   #21259
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Årets influensavaksine har kommet, og arbeidsgiveren anbefaler at vi tar den og de betaler for den hvis vi velger å ta den. Jeg har tatt influensavaksine før en gang hos min tidligere arbeidsgiver, men siden da har jeg ikke sett poenget i å ta vaksinen. Jeg har aldri hatt influensa (som jeg kan huske) og har ingen utsatt jobb mtp smittefare. Dog kjører jeg kollektivt i Oslo hver dag som sikkert et ekstremsport i seg selv mtp basilusker Men så kom jeg til å tenke på om jeg løper en større risiko enn andre med fedmen og diabetes min, og burde ta vaksinen likevel?

Aner ikke, men hos oss tar ingen influensavaksine. Har en sønn som er hjerteoperert 3 ganger (medfødt livstruende hjertefeil) og selv hans kardiolog bare fnyser og sier at han ikke er i noen risikogruppe og trenger slett ikke noen influensavaksine. Så da står vi over!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 03-10-13, 10:56   #21260
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg får lett merker etter sokker og andre ting på huden, og har regnet med det er "vann i kroppen" som gjør det.
Men er det andre ting som kan gi slike merker?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 03-10-13, 11:17   #21261
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg får lett merker etter sokker og andre ting på huden, og har regnet med det er "vann i kroppen" som gjør det.
Men er det andre ting som kan gi slike merker?

Jeg tror at noen av oss bare er sånn. Jeg har hatt sokkemerker og putestreker osv heele livet, konstant - uansett hvilke helsemessige/kostmessige variasjoner som har vært på bane. (Og det er ikke sokkestørrelsen det er noe galt med. ) Men om det er noe nyoppstått blir det jo noe annet, såklart...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 03-10-13, 12:05   #21262
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg får lett merker etter sokker og andre ting på huden, og har regnet med det er "vann i kroppen" som gjør det.
Men er det andre ting som kan gi slike merker?

Husker jeg feil eller hadde du lavt stoffskifte? Om man har lavt stoffskifte og er i medisinering med levaxin er det vanlig iallfall... Hos meg slapp mye av det der da jeg byttet medisin.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-10-13, 13:26   #21263
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Husker jeg feil eller hadde du lavt stoffskifte? Om man har lavt stoffskifte og er i medisinering med levaxin er det vanlig iallfall... Hos meg slapp mye av det der da jeg byttet medisin.

Helt riktig! Har lavtstoffskifte
Men jeg kommer ikke til å bytte medisin, da får jeg heller ha det slik. Ikke det store problemet heller da

Tenkte bare at det var rart at jeg hadde så mye vann i kroppen, når jeg går på lavkarbo. Men, kiropraktoren min så jeg var hoven i hendene, og mente jeg burde sjekke stoffskiftet og evt endre dosen.
Det har jeg gjort og har økt dosen. (tar 50 mikrogram Levaxin og Thyroid fra Erfa)

Har hatt dette så lenge jeg kan huske, så det er ikke noe nytt.

Takk for svar smgj og Rin.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 03-10-13, 18:11   #21264
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er på jakt etter et Kari Traa pannebånd i mønsteret Rose i lilla, men det har tydeligvis gått ut av salg. Det finnes i blått, grønt, svart/hvitt og to litt merkelige rød-gul-oransje varianter, men den lilla finner jeg ikke lenger!

Altså pannebåndet, ikke buffen / halsen. Har noen sett dette i en butikk eller på nettet nylig? Eller sitter noen på et og kan tenke seg å selge det...?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 03-10-13, 18:25   #21265
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er på jakt etter et Kari Traa pannebånd i mønsteret Rose i lilla, men det har tydeligvis gått ut av salg. Det finnes i blått, grønt, svart/hvitt og to litt merkelige rød-gul-oransje varianter, men den lilla finner jeg ikke lenger!

Altså pannebåndet, ikke buffen / halsen. Har noen sett dette i en butikk eller på nettet nylig? Eller sitter noen på et og kan tenke seg å selge det...?

Kanskje på smartgirl.no

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 03-10-13, 18:57   #21266
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Kanskje på smartgirl.no

De har noen av de andre pannebåndene fra Kari Traa, men ikke rose og slettes ikke rose lilla...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-10-13, 10:04   #21267
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvilken terminal flyr sas fra i Amsterdam. Er det den store med alle butikkene eller er det den samme møkkaterminalen som Norwegian flyr fra?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-10-13, 10:49   #21268
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hvilken terminal flyr sas fra i Amsterdam. Er det den store med alle butikkene eller er det den samme møkkaterminalen som Norwegian flyr fra?

I følge Schipol sine sider, har Nowegian avgang fra avgangshall 3 og SAS fra 1. Jeg har bare flydd med KLM/Air France og da har jeg alltid vært i et område med en del butikker (merkevarer), Starbucks, Diners og Crown Lounge og et greit restaurantutvalg, så jeg vet ikke om dette er det samme området, men det må man jo kunne finne på et kart?

Edit: Men jeg trodde uansett man kom inn til dette shoppingområdet år man ankommer også må man gå ut til riktig gate (som selvfølgelig ligger lengst mulig unna, spesielt når man har dårlig tid til neste flight ). er ikke noe særlig shopping, bortsett fra små kiosker ute ved gatene. Ihvertfall ikke der jeg har vært.

http://www.amsterdam-advisor.com/sup...irport-map.pdf

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 04-10-13 kl 10:56.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-10-13, 12:25   #21269
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

I følge Schipol sine sider, har Nowegian avgang fra avgangshall 3 og SAS fra 1. Jeg har bare flydd med KLM/Air France og da har jeg alltid vært i et område med en del butikker (merkevarer), Starbucks, Diners og Crown Lounge og et greit restaurantutvalg, så jeg vet ikke om dette er det samme området, men det må man jo kunne finne på et kart?

Edit: Men jeg trodde uansett man kom inn til dette shoppingområdet år man ankommer også må man gå ut til riktig gate (som selvfølgelig ligger lengst mulig unna, spesielt når man har dårlig tid til neste flight ). er ikke noe særlig shopping, bortsett fra små kiosker ute ved gatene. Ihvertfall ikke der jeg har vært.

http://www.amsterdam-advisor.com/sup...irport-map.pdf

Nei, flyr man billigselskap er man på terminal hvorman ikke har noe annet enn en bitteliten pub, en kiosk og en mini tax free som stenger tidlig. Den har jeg brent meg på en gang da jeg fløy norwegian og måtte tilbringe 3 timer i ei vond trappelignende sak der Normalt flyr jeg også KLM, men så er det et Sas fly som flyr en time tidligere. Fortsatt en del ventetid da, men heller 3 timer i storterminalen enn 2 i den lille

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-10-13, 12:34   #21270
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg er på jakt etter et Kari Traa pannebånd i mønsteret Rose i lilla, men det har tydeligvis gått ut av salg. Det finnes i blått, grønt, svart/hvitt og to litt merkelige rød-gul-oransje varianter, men den lilla finner jeg ikke lenger!

Altså pannebåndet, ikke buffen / halsen. Har noen sett dette i en butikk eller på nettet nylig? Eller sitter noen på et og kan tenke seg å selge det...?

Jeg har kjøpt den i blå på x-life, er ganske sikker på at de hadde den tidligere i lilla. Så du kan jo forsøke å sende en mail å høre om de har et igjen. De er veldig hjelpsomme på kundeservice.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 04-10-13, 20:30   #21271
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg har kjøpt den i blå på x-life, er ganske sikker på at de hadde den tidligere i lilla. Så du kan jo forsøke å sende en mail å høre om de har et igjen. De er veldig hjelpsomme på kundeservice.

De har bare det blå på hjemmesidene sine, men jeg kan jo sende dem en mail og spørre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 05-10-13, 12:25   #21272
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen her som har fjernet lipomer? (Bevegelig fettkul, godartet svulst dannet av fettvev under huden. Altså ikke det samme som talgcyster e.l.) Jeg har en på skuldra som jeg har hatt i noen år, men det siste året har den vokst fra tre til fem cm, og er veldig tydelig nå, og bh-stroppen har begynt å gnage på den så den blir øm. Legen min sier at jeg kan få den fjernet dersom jeg finner den plagsom, men jeg ser etter litt søk på nettet at de, ettersom de jo ikke er farlige, som regel kun fjernes av kosmetiske hensyn, typ om de er i fjeset og sånn, eller om de trykker mot nerver. (Jeg vet det kan finnes ondartede også, men går ut fra at det ikke er tilfellet med denne, ettersom den som legen sa sitter "løst"). Men nå begynner jeg å tenke at jeg vil ha den vekk, men aner jo ikke om jeg får det dekket, ettersom plagene og det kosmetiske aspektet kanskje ikke er av det største ... Det er jo bare det at det er skjemmende når jeg går i klær hvor den synes, eller at jeg hele tiden må dra unna bh-stroppen som irriterer på den, liksom.
Men, om noen har erfaringer: var det fort gjort? Hvordan ble arret? Kommer den ofte tilbake?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-10-13, 12:38   #21273
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har fjernet fettkul på ryggen, sånn ca 7 cm stor, vet ikke helt om det er samme som det du har. første legen bomma så jeg måtte gjøre det igjen et halvt år senere. tror ikke jeg betalte noe, kanskje bare for materiell eller no...
første arret ble helt greit, bare en stripe. lege nr to skulle lage sånn fancy sting som skulle bli nesten usynlig, men det er visst det helt motsatte. men mest sannsynlig så får jeg store stygge arr uansett, er forskjell på folk der. og er jo ikke noen enkel plass å ikke bevege heller.
når er jo dette på ryggen, så jeg kan jo ikke se, og ikke er det et sted jeg viser bar hud uansett så det plager meg ikke.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 05-10-13, 12:41   #21274
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg har fjernet fettkul på ryggen, sånn ca 7 cm stor, vet ikke helt om det er samme som det du har. første legen bomma så jeg måtte gjøre det igjen et halvt år senere. tror ikke jeg betalte noe, kanskje bare for materiell eller no...
første arret ble helt greit, bare en stripe. lege nr to skulle lage sånn fancy sting som skulle bli nesten usynlig, men det er visst det helt motsatte. men mest sannsynlig så får jeg store stygge arr uansett, er forskjell på folk der. og er jo ikke noen enkel plass å ikke bevege heller.
når er jo dette på ryggen, så jeg kan jo ikke se, og ikke er det et sted jeg viser bar hud uansett så det plager meg ikke.

Takk for svar! Det er en fettkul dersom det må skjæres ut, og ikke "dreneres". Vet mange kaller talgcyster, ateromer og lignende for fettkuler, men det er det altså ikke.
Det er helt greit om arret er synlig, så lenge det ikke er "klumpete". Nå tenderer jeg ikke til keloide arr, forsåvidt. Men det var helt greit å få gjort? Var det bare med lokalbedøvelse, eller?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-10-13, 12:46   #21275
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fjernet en fra korsryggen for noen år siden. Den lå rett på en nerve, så jeg ble skikkelig kvalm hver gang jeg kom borti den, så den fjernet de. Det tok ca tre minutter (hadde tatt ett om den ikke krøp lenger inn da legen begynte å pirke på den )
Arret syns ikke i det hele tatt, og jeg merket ingen smerter i såret etterpå.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no